GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

julsjuk

2010-12-25 | 14:18:40 | Egocentrerat&Vardagligt

Hej på er blogosfären  och god juldag på er!

Hoppas ni hade en underbar julafton.
!?

Jag kände mig "konstig" hela dagen igår.
När vi åt julmiddag hos mamma och pappa kände jag mig mätt på ett plågsamt sätt.
Jag rörde inte en enda julgodisbit igår..Och lagom till julklappsutdelningen började hosta hosta och hosta..
Och natten spenderades inne på toaletten med kräksjuka..

Suck.

Kräksjuka måste vara det allra tråkigaste äckligaste sätt att avsluta en julafton på.
Och nu ligger jag frossig ömklig öm och trött i soffan och försöker få i mig saft  och saltiner.

Men jag hade en fin jul ändå..fick så himla många fina klappar och inte var dag man umgås så länge och nära med de käraste.

Kan ni inte lämna en kommentar om vad ni fick i julklapp?
...och om det är nåt bra på tv idag..?

Har kollat på Project runway , Black Adder och Kalle och chokladfabriken...vilket väl inte var nån optimal film att kolla på när man är kräkig..så som de vräker i sig i den filmen.


Kommentera 20 st

Kommentarer
Tess
2010-12-25 - 14:34:38

Jag fick en eltandborste, smycken, choklad, pyjamas, hudvårdsprodukter mm! Vad fick du? :)

pimpXprincess
2010-12-25 - 14:41:59

Vad trist med sjuka :/ Krya på dig!

Emma
2010-12-25 - 14:48:09

Hoppas du blir frisk snart igen! O god jul på dig! (i efterskott..?) :P

Malin
2010-12-25 - 15:09:09

Jag fick en fjällräven kånken med laptopfack som jag hade önskat mig! Datorväskan jag använde förut var mammas gamla och var egentligen för liten för min dator, så det är riktigt gutt att ha en ordentlig nu! :)

Krya på dig!

Pernilla S
2010-12-25 - 15:54:42

Jaaaag fick en ny bärbar dator, en mus till den, badrock med mitt namn på, ögonskuggspalett, böcker, massagebok, bodylotion/duschcreme/parfym, pengar, presentkort. Och säkert nåt mer, var hur som helst en riktigt mysig jul och blev jätteglad för mina julklappar! =) Idag mår jag dock inte så bra, julmaten kraschade min mage :/ Usch. Hoppas du kryar på dig! =)

Sura tanten
2010-12-25 - 15:56:29

Usch vad trist med kräksjukan:(



Jag fick bland annat en grymt fin skinnväska...

http://suratanten.blogs.se/2010/12/25/kul-jul-10252523/



Krya på dig! Kram.

johanna
2010-12-25 - 16:17:42

Ligger också hemma sjuk, fast jag har varit sjuk i snart 1 vecka nu så.. Krya på dig!



Det går massa bra filmer på tv nu i jultider ju! Idag verkar det vara "barnfilmstema" Happyfeet, Förortsungar, harry potter :D

Lotte
2010-12-25 - 16:28:54

Krya på dig! Jag fick bland annat parfymen Boss Orange - den doftar alldeles underbart! Så blev det en bordduk, en kokbok, Dan Browns bok "den förlorade symbolen" och lite till. Kram!

Helén
2010-12-25 - 16:58:47

Jag fick en julklapp från sambon som de flesta med största sannolikhet avundas, ett luktfritt underställ från Haglöfs. Har redan invigt det. =)



Annars fick jag nån sorts Wavemaker av syster(som jag önskat mig) som jag snart ska gå och premiärinviga. Misstänker att jag kommer se ut som om jag fått en elchock, för det är svårt att locka kort hår och få det bra. Ska masa mig till det lokala stadshotellet ikväll så visst hade man velat vara snygg men va fan, har inga höga förväntningar på det hela. Ifall jag hinner lägger jag upp en hårbild på bloggen, du ska nog inte kolla på den alltför tidigt ifall den orsakar kräkattacker. Haha. Tror iaf att det kommer bli en fin relation mellan mig och Wavemakern på sikt. Kanske.



Hoppas verkligen kräksjukan är snabbt övergående, min kompis blev frisk på ett dygn ungefär, sen hade du maxat med otur som drabbades på julafton. Så krya på dig snygging! Kramis

sandralove
2010-12-25 - 17:04:53

Fy tusan för kräksjuka...Blää! Krya på dig massor!



Jag fick en ny dator av min älskling!Jätteglad blev jag!



Kram på dig

Sofia
2010-12-25 - 17:41:38

Usch! Stackare, riktigt hemskt med kräksjuka, men nu kan du ju bara bli bättre!



Jag fick bland annat en underbar gosig morgonrock :)



Kram

Thaiträsh
2010-12-25 - 19:07:45

Å vad tråkigt! Krya på dig. Se på satc istället.

Anna
2010-12-25 - 19:09:11

I min familj får bara barnen julklappar. Men vi andra leker julklappsleken (och ibland kommer tomten även till oss stora barn i forma v föräldrar ;-)) Jag fick te, en bok om choklad, duntofflor, pastagryta, ett magnetiskt bokmärke, marsipantomtar... Sen ordnande jag min egen julklapp idag; blu-ray spelare och tv.

Krya på dig!

Angel
2010-12-25 - 19:34:53

Krya på dig gumman

Nina - Glamourmamman
2010-12-25 - 20:45:25

Näää fy farao, stackars dig! Helvetet på jorden - på JULAFTON av alla dagar! Jag lider med dig!



Jag ska kolla på den svenska polisserien ikväll, ett tips kanske? Krya på dig!



Kram Nina

Linda
2010-12-25 - 20:45:26

Krya krya på dig fina Anna!! Lider verkligen med dig! Det enda positiva i kråksången är väl att det går över snart och att du då med gott samvete kan unna dig lite extra och att det är mycket TV på juldagen <3 Pusspuss! Snart är du på benen.

GamerBruttaN
2010-12-25 - 21:53:08

Jag fick Kinect till Xbox oxh ett härligt mysigt duntäcke :)



Krya på dig! <3

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-12-26 - 20:02:14

Men gumman då - usch! Krya på dig!!

Josefine
2010-12-27 - 13:39:13

Usch stackare. Hoppas du mår bättre nu.



Apropå julklapp, vi köper inte så mycket julklappar men fick en supergo tröja i alla fall. Vad fick du själv?



Kram

Bim HD
2010-12-27 - 21:50:01

Hm, julklappar...

Garn till sockar. Garn till muddar med pärlor i turkos nyanser. 4st pocketböcker. Presentkort 500kr Lindex. Chokladkartong. X antal skraplotter 10an med 10kr i vinst. Ja...

Må så grankott... kramis Skruttisen!

Ja, och en bra julklapp av arbetsgivaren - på vilket sätt jag önskar avsluta min anställning efter xx antal år... fundera och meddela efter jul - var ordern... de har inga arbetsuppgifter längre åt mig, tack... :/


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: