GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Har ni hittat era julafton..och nyårsaftonsplagg?

2010-12-21 | 08:02:02 | shopping, provrummet & cravings

I dessa holiday-tider så är det ju mycket snack och och så kring Nyår och nyårsklänningen och what to wearpanik.

Jag gillar dock än mer att klä upp mig på julafton. Då firar man ju mest hela dagen och man vill ju gnistra och tindra ikapp med granen.På nyårs kan jag liksom lika gärna sitta hemma med bara darling i pyjamas och kolla film och äta pizza.

Har dock ingen aning om vad jag ska ha på mig på julafton i år.
Några alternativ hänger väl i garderoben...som tur är för nu har jag ju ingen tid att åka och köpa nåt nytt..hitta den perfekta juleklänningen.

Här är tre fina juleklänningar. Den blommiga är på väg hem till mig från H&M.
Den leopardiga köpte jag för ett tag sen på JC...jättefin i provrummet men provade den här hemma igår och den satt hmm inte så bra som jag mindes..
Och så är det ju den röda drömmen Lanvin♥H&M...som jag aldrig fick tag på...som jag så gärna skulle vilja ha...den är ju så himla himla fin.

Har ni hittat era julafton..och nyårsaftonsplagg?

Kommentera 20 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2010-12-21 - 08:40:21

Jag köpte en nyårsklänning från stylein för två år sedan. den var så dyr att jag lovade mig själv att inte köpa ngt nytt varken till nyår eller jul på fem år, vi får väl se hur det lyckas. jag tycker fortf. klänningen är snygg :)

Emma
2010-12-21 - 09:22:11

Jag kör på en romantisk klänning med spetsdetaljer i kopparfärg på julafton. Är lite trött på röda klänningar på jul för tillfället. Nyårsklänningen är på väg från Asos, nu hoppas jag bara den sitter bra vilket iofs inte händer så ofta när jag beställer saker :)

annawii
2010-12-21 - 10:14:15

Jag brukar oftast inte köpa något nytt utan använda mig av något fint jag redan har :). Att köpa plagg för en specifik fest/tillfälle brukar inte vara så lyckat då det oftast bara blir hängande i garderoben sen.



Kram

Sofia
2010-12-21 - 10:29:29

Till julen blir det återanvändning av min röda, vida Armanikjol och en rödblommig klänning från Fröken Söt.



Till nyår är en grön D&G klänning på väg hem till mig. Står mellan den och en svart volysak från Whyred då =)

Sofia
2010-12-21 - 11:03:19

På julafton tycker jag det ska vara rött! Mina söner ska ha matchande röda pikétröjor :) Fast jag själv frångår nog det röda o kör jeanstunika..



När kommer svaren på frågestunden förresten eller har jag bara missat det?



Kram du fina!

Grimgoth
2010-12-21 - 11:03:47

På julen funderar jag över om jag ska ha en Marduk eller Dark Funeral tröja, inte kommit fram till vilken det blir.



Sånt som märks...



Nyår får man se.

Emmy
2010-12-21 - 12:47:24

Fina klänningar!:) Den nedersta fast i den andra färgen var jag otroligt sugen på när den kom ut:) Det var dock inte min plånbok..

Jag har inte hittat ngt att ha på mig än, så jag börjar få lite smått panik. Vill så gärna hitta Klänningen med stort K till julafton:)

Helén
2010-12-21 - 12:57:15

Jag har investerat i en superfin lila klänning från Forever 21 till nyår. Kommer bli najs, ska bara och äta hos några vänner men det gäller att satsa när man har chansen. Julafton däremot vet jag inte. Det får bli som det blir.

Art By Tina/Tina Axelsson
2010-12-21 - 13:04:45

Jag gillar faktiskt inte alls att klä upp mig på julafton, i en mysig flanellpyjamas trivs jag allra bäst! - så är jag uppväxt hemma hos mina föräldrar. Men i år är det Darlings föräldrars tur att ha julafton så då blir det massa familj och släkt, då passar sig kanske inte pyjamas, så det blir nog en klänning + tomteluva. Men på juldagen blir det flanell=)



Nyår däremot - då är det självklart klänning som gäller, ny varje år! Har en superfin som hängt i garderoben i ett år som det är dags att premiär-använda, den är lite för fin för nattklubbande så nyår blir perfekt!

Moa
2010-12-21 - 13:30:25

ifall det är någon tröst så var inget från lanvinkollektionen något att hurra för när man såg det i butik. både denna modellen och den gula med stor grej på axeln hängde kvar i flera dagar. såg ut som något jag hade sytt i slöjden typ (och då blev jag oftast nedskickad från syslöjden till träslöjdskällaren)

ART BY LISA LANS
2010-12-21 - 13:49:28

Bästa tiden nu när man både kan klä upp sig på julafton, juldagen och nyårsafton. Skitkul! Har dock inte hittat någon bra outfit till någon av dagarna än...men det löser nog sig!

Karolina
2010-12-21 - 14:21:40

Jag har 2 nya klanningar till jul och nyar. Klanningen som jag ska ha pa mig pa juldagen (har i England firar dom inte julafton som hemma i Sverige) skulle jag haft pa mig pa jobb middagen,men sa kunde jag inte ga.. Kopte en klanning pa H&M's rea som ja ska ha pa nyarsafton. Far se hur det blir. Du blir fin i vad du an tar pa dig :) kramis

Anna
2010-12-21 - 14:42:14

Jag har inte hittat något ännu... Och julafton närmar ju sig med stormsteg! Det får bli vad det blir helt enkelt.. Kram!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-12-21 - 14:46:12

Både julaftons och nyårsklänningen är klara. Julklänningen vet jag passar, en röd sak från HM och beställde en lila klänning från Nelly idag till nyåret. Hoppas att den passar. :-)

Anonym
2010-12-21 - 14:56:30

På julafton blir det grå pennkjol från Monki och svart tight trekvartströja med öppen rygg :)

Linda
2010-12-21 - 16:27:22

Jorå, på julafton blir det en ny klänning från Indiska som åker på. Till nyår hoppas jag på myskläder, inte alls festsugen då (däremot slinker det nog ner lite snaps på julafton hehe...) eftersom det är fullt ös för mig i början på året. Kram!

Tessan - KREATiV text I foto I design
2010-12-21 - 18:29:18

Gillar den sista. :-)



Blir röd sammetsklänning i empirstil på julafton och förmodligen lilla svarta eller svarta byxor/glittertröja till nyår.

Josefine
2010-12-21 - 20:02:26

Fina alla tre. :) Jag skulle dock bara kunna ha en av dem (den i mitten). Men jag har förhoppningsvis hittat min nyårsblåsa i alla fall. :) Hoppas bara att den passar (beställt och inte fått ännu).

Petra
2010-12-21 - 22:50:30

hade gärna haft den röda bakelsen från hm men den tog ju slut på två sekunder! :P hittade min jul/nyårs klänning idag! Bild finns på bloggen! :P

Emelie
2010-12-22 - 21:55:45

Den röda finns kvar i drivor i ögteborg :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: