GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Suck och Oh Crap

2010-08-16 | 18:28:26 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag är ofta en Pessimistrealist.
Men ibland, ibland så svävar jag iväg in i optimismland. Jag börjar tro på drömmarna. Jag börjar se tusentals möjligheter. Jag börjar tro.
Tro att det blir sant. Tror att det är inom räckhåll. Tror att jag redan nått målet innan jag börjat arbetet dit. Jag kan se det så starkt och jag vågar då slappna av. Rent av göra små glädjeskutt och helt enkelt slappna av.
Känna "fan vad najs".
Det är väl därför det gör så jävla ont och blir till en totalkäftsmäll när de där rosa molnen man tror är verkliga plötsligt skingras och verkligheten visar sitt fula tryne igen.
Suck och Oh Crap.
Nej det där med visualisering och att se att målet redan är nått verkar bara funka för somliga.
Och nu kommer det ta än längre tid innan jag ens vågar sätta min lilltå på ett sånt där rosa fluffmoln igen.

Kommentera 15 st

Kommentarer
Karolina
2010-08-16 - 19:15:44

Jag kanner igen den dar kanslan :/ Jag brukade vara den eviga optimisten forut och mamma brukade saga "Karro, kom ner pa jorden". Och jag tyckte allt var sa enkelt och positivt. Nu har man borjat inse sanningen :/ Men det finns fortf hopp! Ge inte upp tjejen :) Du verkar vara en tjej med en massa styrka och sa mycket talang. Du fortjanar att ga runt pa rosa moln.

Kram fran Manchester

Malin
2010-08-16 - 19:28:23

Förstår precis vad du menar, jag är precis likadan. Får alldeles för höga förhoppningar om något och blir då oundvikligen besviken.

Jane
2010-08-16 - 19:43:56

Oj vad roligt att hitta till din blogg genom andras bloggar... måste berätta att jag älskar ditt märke, trots att jag inte äger något Avanna (än!) - har flera gånger kikat in där efter att jag såg att en bloggtjej länkade :) Jätteroligt, vill ha din kollektion!



Är det något som du kommer att fortsätta med? För du har verkligen talang!

Katta Kvack
2010-08-16 - 20:02:30

Åh, sån är jag med. Söker jag ett jobb så är jag med ens inlindad i en dagdröm hur fantastiskt det kommer blir när jag får det, vad jag ska ha för kläder på mig, hur mitt kontor kommer se ut... sedan blir jag liksom inte ens kallad på intervju. Man bara men vad fan liksom?



Kram på dig!

Art By Tina
2010-08-16 - 20:25:44

Karriärs motgångar? Ibland behöver man lite motgångar för att ge det där lilla extra, men tusan så tråkigt det är när det inte blir som man vill. Man blir arg, förbannad och ledsen. Men som tur är går det över - man får nya chanser.



...och du har ju redan kommit så jäkla långt!

Wysteriia
2010-08-16 - 20:36:19

usch åh fy :( krama Du ska se att det kommer ett fluffmoln snart igen :D

Camilla
2010-08-16 - 20:47:37

Det där känner jag igen! Men de där positiva rosa molnen kommer tillbaka, trots att de ibland är väldigt långt bort.

Ida
2010-08-16 - 20:56:11

Oj, vad är dt nu som hänt gumman? :( Jag själv är (nästan) obotlig optimist, men ibland faller det smman för mig med... Alltid tungt att ta sig upp igen.

Kan iaf komme med några uppmuntrande ord: Du blev superfin i håret, och så långt det har blivit! Samt att den gula pudelkavajen passar dig perfa!

Puss o kram söt!

Annster
2010-08-16 - 21:00:47

Som jag sa, vissa dagar är bättre än andra. Efter regn kommer solsken, livet söker balans, bra och dåliga dagar kommer samt går.



Det är livsfarligt att ta saker för givet. Vet inte hur många gånger jag deppat ihop på det. Därför jag mer tar dagen som det kommer, livet för stunden och gör det bästa av situation så som det väljer att bemöta mig just då. Mer kan man inte göra, mer kan man inte förvänta sig, mer än att det blir som det blir.



Bit ihop, snart kommer det nya dagar och möjligheter. Ingen vet vad framtiden bär i sitt sköte :)



KRAM! ^^

irma
2010-08-16 - 21:04:40

som även den realist jag är har jag inte mycket att säga om detta (för jag är likadan) förutom - this too shall pass.

Bim HD
2010-08-16 - 21:31:14

Ja, det är livet... Får trösta oss med att det är en liten stund ändå vi ibland får leva på rosa moln, andra lever där jämt. Frågan ÄR lever vi inte ett bättre liv kanske, ändå? Får se mycket av det de andra INTE ser - verkligheten. Blir med ödmjuka över livet, i slutänden. Trampar inte folk på tårna och sårar i den utsträckning som de som ständigt lever i sin lilla egna rosa-moln-värld gör... de med skygglapparna på, ständigt...

Kramen - kramis vännen Skruttisen!!!

Någon som letar rosa moln, ofta... på med RÖDA SKOR och möta verkligheten :D

ANNAWII
2010-08-17 - 09:29:05

Som tur är går ju livet upp och ner och om du just nu befinner dig nere kommer det att gå uppåt igen. Det som är bra med svackor/motgångar är att man kan lära sig av dem och bli starkare. Oftast brukar jag i efterhand se mina motgångar som något bra som faktiskt stärkt mig :).



Kram gumman

ANNAWII
2010-08-17 - 10:53:58

svar: Usch vad trist att du känner så :(. Det bästa är kanske att skita i de som drar ner dig och göra det på egen hand? Kram sötis

Josefine
2010-08-17 - 13:36:44

Jag kunde lika gärna skivit det där själv. Nästan läskigt lik min egen typ av personlighet.

Grodan
2010-08-17 - 15:11:15

sv: tack! det hoppas jag med ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: