GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

när hårdrocken kommer till stan brakar helvetet lös

2010-08-08 | 21:43:04 | Egocentrerat&Vardagligt

God söndagskväll blogosfären.
Nu har jag lämnat det regniga Stockholm och sitter istället invirad i ett cerise badlakan här hemma i jätteregniga Tidaholm.
Ja gårdagen blev absolut då inte alls som tänkt och planerat.
Det har känts vemodigt hela dagen..och hela kvällen igår att man bokstavligt talat såg pengarna man lagt ut bara rinna bort. Vi hörde lite av Maiden från hotellrumsfönstret mellan varven  när hotellrummets hårfön blev överhettad och var tvungen att vila..tre timmar tog med med hårblåsen att få Darlings jeans någorlunda torra så vi kunde gå ner till hotellrestaurangen och inmundiga en väldigt sen middag..och beskåda ett sjuhelsikes blixtåskväder samt festivalbesökare som trotsade regnet hela dagen och kom tillbaka till hotellet så jävla leriga och en del utan skor..
Jag beundrar dig Tina att du stod ut!

Darling köpte ju biljetterna till Sonisphere i mars, bokade hotell och jag köpte tågbiljetterna och hela semestern har han sett fram emot detta..och så blev det , återigen ganska så bokstavligt, bara ett stort magplask av alltihop. Och nu är semestern slut.

Nåväl.
Jag fotade knappt nåt i Stockholm. I fredags glömde jag kameran på hotellrummet och igår, ja då regnade det ju bara.
Jag shoppade 3 klänningar, en kavaj, en hudkräm, en inpackning, 2 t-shirts, 2 par leggins och ett halsband. Och 3 böcker.

Så här såg vi i alla fall ut innan värsta hällregnet kom, då hade det bara vanligregnat i 2 timmar:

Kommentera 21 st

Kommentarer
Lottis
2010-08-08 - 22:17:09

Åhh... tråkigt. Jäkla regn! Vi har fiskat kräftor i helgen och varit utsatta för samma skit... Jag hade marktjänst, så jag var förskonad från regnet, med de som var ute i båten ett gäng gånger under kvällen var duktigt blöta... Kram på er!

annah - livet som tvåbarnsmamma
2010-08-08 - 23:08:33

Fy vad trist för er!!

men vad lika ni var på bilden, äktenskapstycke heter det då va? :)

Anna
2010-08-08 - 23:28:25

Tråkigt med vädret, men ni var ju ändå på festival! Var inte Maiden värda lite regn? Alla är väl olika antar jag men känslan på festivaler går över vilket oväder som helst, iallafall för mig

Art By Tina
2010-08-08 - 23:31:05

Äsch lite regn och lera hindrar inte mig från att vråla till Iggy och mötley. Fast det var bra jävla blött under iggy, och bra jävla lerigt under mötley. Skvätte fint när vi stod och studsade i leran. Haha. Du kan tro att kläderna luktar illa av lera och skit, har slängt ut allt på balkongen...Fick precis reda på att Michael Monroe (fd Hanoi Rocks) spelar på sticky den 13 oktober, och Wasp den 18:e Så nu har jag något att se fram emot i höst.

annah - livet som tvåbarnsmamma
2010-08-09 - 00:04:15

Haha ja andra bilder jag sett er på har ni inte alls vart lika. Men på denna är ni faktiskt det hihi. Kanske är min mobilskärm som luras, ska kolla med datorn istället imorgon och se om ni är lika lika där ;) kram och godnatt

thaiträsh
2010-08-09 - 00:42:06

tråkigt slut på semestern. men ni hade nog det bra iaf. skönt att bara komma bort..

G2 / Gosia
2010-08-09 - 00:47:00

Jag kan säga att jag inte förstår människor som sett fram det så mycket och gått. Alltså, inte någonting mot er, jag bara förstår inte... Haha.

Min mobil och kamera dränktes, jag blev genomglöt (då menar jag verkligen det, det var som att hoppa i en pool och ligga där i timmar...) och ändå var jag där och lyssnade, hoppade och sjöng. I mina genomblöta balerinas...

Kände verkligen att om man inte kan bli blötare, då kan man lika gärna stanna och lyssna på dem grymma banden!

Finland hade ju ännu mindre tur :/

Anna
2010-08-09 - 08:44:16

Vad tråkigt att de regnade!!

Camilla
2010-08-09 - 09:39:15

Så synd :(

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-08-09 - 09:50:43

Anna: Nu var det ju inte lite regn vi pratade om utan en massa skyfall.

Och det hade kanske varit värt det om vi hade haft möjlighet att torka lite, komma undan lite granna och festivalen i sig känt bättre ordnad..nu kändes allt bara skit...enligt oss..men det var ju massor som stannade. De räknade väl med en 47 000 på maiden.



Festival för oss är sol så man kan sitta på marken och dricka bärs, glädje och positiva känslor..och till skillnad från längre festivaler så kunde man ju inte nu sätta sig i sitt tält och festa under ovädret.

Kia
2010-08-09 - 10:04:32

Snart är du känd som Gnäll-Anna istället för Pyttis. Blog Awards blev ju liiiite uppförstorat.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-08-09 - 10:19:53

Kia: Då får jag väl bli det då. Har aldrig veltat bli känd för mitt smeknamn som mamma gav mig på BB ändå.

kramkram

Lady Thirty
2010-08-09 - 10:34:03

trist när det regnar och man ska på nåt som man har sett fram emot så länge...



kram

Ellinor
2010-08-09 - 10:46:43

Vad fin du är i slickad hästsvans !!

Josefine
2010-08-09 - 11:39:58

Maiden var värt det. Viss, man var genomblöt, men man kunde å andra sidan inte bli blötare då heller. Men trisst var det. Och ja, det var verkligen skyfall. Inget småregn direkt. Tråkigt med att organisationen av sonisphere var förbannat dålig. Men maiden var värt det.

Matildaz
2010-08-09 - 12:09:22

tråkigt med dålig väder, jag var till sonisphere här i Finland och mot kvällen började det regna lite men inte så farligt mycket.

Linda - Rosa chica
2010-08-09 - 12:11:08

Kolla in i min blogg har skrivit ett inlägg där du kan se vart du kan köpa exakt samma klänningar som finns på novaquuen.se fast för några hundralappar billigare. Verkligen värt att kika in :)

Kram Linda www.rosachica.blogg.se

Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg
2010-08-09 - 12:11:44

Usch så tråkigt med regn :(



http://nattstad.se/cecilies

http://nattstad.se/cecilies

http://nattstad.se/cecilies

fifi
2010-08-09 - 14:31:16

Jag har grämt mig lite för att jag missade Sonisphere, men nu är jag väldigt nöjd att jag var på ett soligt Sicilien istället för på en plaskvåt festival, även om det hade varit kul att träffa dig igen!



kram

Grimgoth
2010-08-09 - 18:38:18

Sonisphere var satan så nice!

Lotta
2010-08-10 - 17:16:57

I hear you!!!

Vi pallade inte heller efter att ha blivit våta ända in på skinnet trots regnkappa så gav vi oss av hemåt också.

Missade därför Alice Cooper, Maiden och Mötley =/

SURT!!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: