GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

i want my armpit to smell of strawberry

2010-04-08 | 20:43:16 | Egocentrerat&Vardagligt

Åh Mon dieu vad trött jag är..och hur kan klockan vara över halv nio på kvällen..?

Jobbet idag var skitkul och kreativt..displayar och planerar stora skyltfönster, har helt fria händer.
Byggt en sängkammarmiljö lite alal shabbychic i ett fönster och så har jag målat en blå cykel till Vildrosrosa för att göra en inspirerande utemiljö i ett annat fönster imorgon.
Bjöd ut pappa på lunch- macaroni cheese och efter den långa arbetsdagen var det skönt att komma ut i friska luften, även om det regnade, blev en timmes promenad med mamma.
Och väl hemma, ja då var det bara att städa och vips var klockan dags för Halv åtta hos mig.
Och sen har jag suttit här framför datorn och läst bloggar och kommentarer och känt " va fan ska jag blogga om egentligen...?".

Sörplar jordgubbste i väntan på att darling ska komma hem från bandyn så vi kan dela en pizza...men den söta jordgubbsdoften förstörs av en odör från my armpit.
Ok, hejja deoderanter utan parabener och aluminium och skit..men nån stor verkan gör de inte..verkar snarare trigga igång svettapparaten.
Nej dusch nu.


Kommentera 17 st

Kommentarer
Helén
2010-04-08 - 20:59:06

Det är så skönt att komma ut i friska luften när man varit instängd på jobbet hela dagen. Själv var jag bara ute i 40 minuter men jag sprang ju så då är det helt okej tycker jag. =) (Vilken fiskningen efter "oj vad duktig du är" det blev haha)



Och jag gillar din T-shirt, själv skulle jag uppskatta ifall Lindex kunde göra en av sina bebist-shirtar med mumintrollen på i lite större storlek men det går trögt för dem tycker jag. =) Ha en bra kväll! Ifall du fortfarande är vaken =)

thaitrÄsh
2010-04-08 - 20:59:42

haha odör! ^.^



jaha, men vad stod det i då? det vore väl ngt att besöka den.



du får ta en bild på fönstren saå man får se dina andra verk.

☆ Josefin Bellini ☆
2010-04-08 - 21:18:18

hey! inte lust att kika in på min blogg o ge mig lite tips inför en utställning jag ska ha i maj? :3



vore superschysst.

puss!

Lotta
2010-04-08 - 21:22:39

Jag måste bara meddela damen att nästa gång hon är i Götet för att besöka Monki eller annan affär mitt i smeten måste hon äta lunch med mig, för jag jobbar nästan vid Monki som ligger vid Saluhallen... bara så du vet =)

Lotta
2010-04-08 - 21:27:05

ha ha h ajavisst kan jag vara det, frågan är bara om du kommer vara nöjd med det du går hem med =)

Kram.

Lotta
2010-04-08 - 21:29:48

Men nu tror jag det blev lite tokigt, jag jobbar alltså inte på Monki utan i närheten av =)

Jag jobbar ju på Lagerhaus vetu, så jag kan vara din personal shopper där istället =)

Emilia
2010-04-08 - 21:35:37

Angående deon - såna deodoranter brukar ta en tid för kroppen att vänja sig vid, odören ska försvinna efter ett tids användning :)

(Om jag fattade rätt när vi gick igenom det på biologin för några veckor sen)



Gillar din blogg väldigt mycket förresten :)

Minéa
2010-04-08 - 21:45:41

Vart har du köpt skjortan du har på dig på bilden? :)

Moa
2010-04-08 - 22:43:48

hahahahaha garvade så hårt åt bilden (L)

Sanna
2010-04-08 - 22:56:49

vad är det för märke på jordgubbstet ? låter supergott !

Bim HD
2010-04-08 - 23:06:28

Hm, det brukar vara nackdelen med de där - odören. Så, står man ut med den tills den går över - och står andra ut med en. Hemska tanke!!! Eller, man själv kanske tänker så, mest? hm... Pest eller kolera???

Här ligger alla utom jag och sover - Milla ligger vid sidan av här - sussar så sött inför natten bravader? drömmer - för det rycker i henne hela tiden och hon pratar i sömnen ;) Nja, kanske farbror Leo gick ut, vem vet...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

hm - kom inte ut idag, tänkte ta mig ut, men i ösregn och ensam drog det inte direkt, nä... ... ...

Bim HD
2010-04-08 - 23:07:43

gick den kommentaren igenom - det blev fel i verifieringen, ehhh... hahaha...

Kramis...

M A R i E (Mandelström På Ärten)
2010-04-08 - 23:19:42

Haha, mittersta bilden var ju skön..



Hoppas du och sambon fick en mysig kväll. =)

en bitter besserwisser
2010-04-09 - 09:41:28

Angående odörer och svett... jag använder mig av Absolut Torr en gång i veckan. Jag svettas inte alls under armarna nu och behöver egentligen inte ens använda deo. Däremot brukar jag smörja på lite body butter där, jag blir lite torr av Absolut torr :) Plus att jag luktar gott då :D



Ibland är det riktigt svårt att komma på vad man ska blogga om, men jag tycker alltid det är lika roligt att läsa din blogg :) Ha en bra dag!

Josefine
2010-04-09 - 11:21:23

Känner igen den där bloggtorkafrasen. :/ Fast det verkar dock inte som om du drabbats av en sådan. Dina inlägg är alltid läsvärda tycker jag. =)

- Alexandra!
2010-04-09 - 17:19:36

Jag har aldrig ätit macaroni & cheese, det verkar riktigt gott!

Sofia
2010-04-10 - 16:47:45

HAHAHA! Jag tyckte det såg ut som att det låg en makrill i bokhyllan bakom dig till höger! :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: