GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Frågor och Svar: Blandat och personligt

2009-11-16 | 19:31:41 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Och här kommer svaren på mer personliga och blandade frågor från Frågestunden, svaren kring frågor om avanna,skapande och jobb/karriär/utbildning, läser ni här.


Hur håller du dig så Annig?
Svar: Haha..Annig..Ja du, jag är väl mig själv helt enkelt, i alla lägen och har en underbar klick människor kring mig som dels uppmuntrar mig att vara det samt tillåter mig att vara den jag är.
Jag kanske inte trivs med min kropp eller mitt utseende men min personlighet är jag nog ganska så jäkla nöjd med ändå.



Finns det någonting du uppskattar i ditt liv mer än du uppskattar mer än något annat?

Min mamma är och förblir nog det jag alltid kommer uppskatta mest här i livet. För allt hon gör för allt hon är.

Och hur länge har du och din karl varit tillsammans?

Stefan och jag firar 6 år i mars.


Första kyssen?
Första kärleken?

Svar: Första kyssen..måste varit på nåt mellanstadiedisco alternativt med en av grannpojkarna..Första kärleken..oj..Jag tror att om jag verkligen tänker efter så är Stefan min första riktiga och enda kärlek..allt annat känns som om det bara var crushes, obssessions och hungups..Men ok..Jag gillade Luke Skywalker när jag var tre år.

Jag undrar vad som får dig att känna äkta glädje och lycka samt om du vet vad du ska göra för att må bättre när du är nere på botten?

Svar: Äkta glädje känner jag under Winnerbäckskonserter..då når jag extas eufori och bara glömmer allt annat. Då mår jag bara helt lyckligt. Ja under bra konserter överhuvudtaget. Då är det bara nuet och njutningen som gäller.
Om jag är nere på botten så söker jag tröst hos mamma. tillåter mig att vara ledsen och vältra mig i självömkan...ligger i soffan och bara glor på Grey's Anatomyavsnitt efter avsnitt eller nån annan serie och bara kopplar bort. Sen får jag resa mig igen.



Favoritillustration? Kärlekstips?

Svar: Jag har faktiskt ingen direkt favoritillustration...kanske att jag inte har skapat den ännu..?

Hmm kärlekstips..När det gäller kärlek så ska du med en partner alltid kunna vara dig själv. Du ska vara med nån som inte trycker ned dig, inte förminskar dig, inte får dig att känna dig underlig eller konstig. En som inte ger dig en massa komplex.

Vilket sminkmärke rekomenderar du när det gäller foundations?

Jag gillar Maybellines foundations just nu. Har haft en absolut favorit från LÓreal men den utgick ur sortiment.



Har du några boktips? Helst någon djup bok om kärlek.

Svar: Jag tror jag kommer göra ett eget inlägg om boktips lite längre fram så håll utkik!

Tycker du det är rätt av klädföretag att göra speciella kollektioner för större storlekar?


Svar: Självklart ska klädföretag göra storlekar som passar både xs och de som är större än "vanlig" xl. Man behöver inte ens vara tjock för att dra större storlekar än vad kedjorna erbjuder.
Jag tycker att det blir lite diskriminerande när storväxta måste gå iväg till egna avdelningar som "Generous" och "BiB" och förstår inte riktigt varför det inte bara kan fortsätta med större storlekar efter strl 42/44 på ett och samma ställ.
Samtidigt förstår jag att kläder för riktigt stora måste sys på ett helt annat sätt och ha ett annat snitt för att vara så smickrande som möjligt och att det inte bara är att ta en klänning i storlek 38 och öka på omfånget så den passar en strl 52.

Men jag förstår inte riktigt all denna kritik Linedx fått det senaste för att vissa plagg ur deras senaste kollektion endast har "två" storlekar. Egentligen är et 4 storlekar ihopslagna till två och Lindex tycker jag ändå är en av få kedjor som faktiskt andra klädföretag kan ta efter i storlekstänket vad gäller övriga kollektioner då jag tycker de ofta har plagg som passar fler sorters kroppar.

Och så undrade underbara Sassy följande:
vad vill du att vi ska hitta på när du kommer hit och hälsar på mig? Hihi...


Svar: Sassydarling, då vill jag att vi slår klackarna i taket, leker lady och lufsen på pastarestaurang, shoppar loss på Monki och sörplar öl på rockklubb!

Kommentera 43 st

Kommentarer
FRIDA HJÄRTA KEVIN - Tävling pågår!
2009-11-16 - 19:36:06

sv; Ja, verkligen! :D

modemix
2009-11-16 - 19:40:18

haha du är så söt=) saknat anna och kebabrullen ;p (din blogg.se blogg dvs hehe) <3

Eleonore
2009-11-16 - 19:42:37

sv: jaha ok, det är ju supergott det med! haha om jag ska vara ärlig så slank det ner några chokladbitar igår för mig med när jag vart så nyttig hehe!



Jag uppskattar också min mamma massor!

matilda
2009-11-16 - 19:47:37

åh det låter underbart :) Vad har du för företag? :)

CherryCheek
2009-11-16 - 20:16:33

Du har ju som jag problem med blemmor

och rödflammig hy, men är verkligen

en vanlig, flytande foundation så bra då?



Mineralfoundations täpper ju inte till

porerna, plus att de tillför spf. Har

du provat L'oréal true match minerals?

Den tycker jag täcker riktigt bra, plus

att det inte är lika illa att råka s

omna i den som vanliga foundations.



Bara ett litet tips! :)

thaitrÄsh
2009-11-16 - 20:37:35

haha låter galant med sassy!

delinda
2009-11-16 - 20:47:00

nice info gumman =) fin bild på er babes!!!

JenU♥
2009-11-16 - 20:49:18

Sv, Hehe okej låter precis som så jag brukar göra :P

Johanna - www.johannajagendal.se
2009-11-16 - 20:56:43

Hej Anna! Jag hoppas att det var okej att jag lånade några bilder från din blogg i mitt senaste inlägg; http://www.johannajagendal.se/2009/november/manniskor-som-inspirerar.html. Kika in för att se vad jag menar! :)



Ha det superbra!

Kram /Johanna

Soffi
2009-11-16 - 21:00:39

sv: Ja, som tur är mår jag mycket bättre :)

anna
2009-11-16 - 21:10:39

åh får jag följa med på rockklubb och dricka öl med er då? ;)

Johanna
2009-11-16 - 21:13:24

Kul att du gillade mina tokiga semesterbilder :)



Känner igen mig i att tillåta sig själv att vara ledsen när man är nere. Ibland slår det bara till(speciellt när jag är pms-ig), men det går över lika snabbt som det kom eftersom jag släpper ut det. Åsså blir jag mitt glada jag igen :D



Kraaaamar!

anna
2009-11-16 - 21:19:16

haha härligt! du är bra grym du :)

Qb
2009-11-16 - 21:30:53

hehe ok :P

anna
2009-11-16 - 21:32:39

haha allt kommer i namnet om du frågar mig ;)

Anna
2009-11-16 - 21:46:27

sv: Ja, försök göra det. Den är fantastisk :)

evelina
2009-11-16 - 21:48:00

sv; visst är den? jag är in loveee

helena
2009-11-16 - 21:54:05

sv: alltid värt ett försök :) men sen är jag inbiten greenday-lover och hade kunnat somna till i princip vilken som helst av deras låtar :) de lever i mitt hjärta hur nördigt det än låter ^^

helena
2009-11-16 - 21:55:18

tycker btw att din blogg var riktigt rolig att läsa så den ska vi följa :D haha!

Sandra
2009-11-16 - 21:56:10

Nehe?? Åh då måste vi ju ses :)

Johanna - www.johannajagendal.se
2009-11-16 - 22:00:31

Svar: Åh, vad kul att du blev glad! Tusen tack för komplimangerna btw! :D



Kramis

~~M A R i E~~
2009-11-16 - 22:09:15

Mina två frågor var med och bra svar också, tackar jag för. =)



Hur länge tar det för dig att göra en illustration? Kom på att det kunde vara en bra julklapp. =D

ιиєsιтα ♥
2009-11-16 - 22:09:19

tack så mycket vännen detsamma ha en bra dag! :)

Kim
2009-11-16 - 22:09:23

sv: ja det skiftar nog lite för mig också. men team emmett är här för att stanna.

FINA
2009-11-16 - 22:11:08

sv: tack!

jenn
2009-11-16 - 22:15:56

Haha ja! Rödlök är så himla gott :D

Hanna
2009-11-16 - 22:18:27

Sv: Tackar så mycket, alltid kul att höra!!



Och kul att läsa din blogg igen!!

Jenny
2009-11-16 - 22:20:02

haha första bilden :)

Sv: tack det gör jag också!

pelle
2009-11-16 - 22:21:38

Jag vill också träffa Saffy, hon verkar så jävla cool. Såg na på WoW, men tappa bort henne i folkvimlet. Illa nog!

Jennifer - Konstblogg
2009-11-16 - 22:25:27

Tack så jätte mycket! :D

Emilie
2009-11-16 - 22:27:38

Jo men det är det jag menar, det kvittar egentligen hur gammal du är, för det finns ändå någonting där som gör att så många fastnar. Jag hittade boken ett år innan hysterin, inklämd långt in på en hylla på bokia där ingen letade. Jag hade haft en pissdålig körlektion och behövde något lätt att läsa, och då valde jag den, och jag började älska litegrann. Och så kom hypen :O Hur tror du New moon kommer vara?



Åh, gott :O Jag är inte jätteförtjust i köttfärssås men jag gillar det ändå o_O jag åt lax idag :P Jag gillar att kunna "lyxa" till det mellan studentmaten ^^



Bra svar du gav på frågestunden förresten ^^ Annigt värre :D

JOSEFINE-Meandmymusic
2009-11-16 - 22:35:27

Ja, eller hur! Fyfan, känner verkligen att jag behöver lite solljus för att få tillbaka inspirationen :(

Saralingon
2009-11-16 - 22:39:15

Åh, men du får nästan ge honungen en chans iaf - just kombon getost och något sött (marmelad funkar också, iofs) är helt enkelt alldeles oslagbar.

Kul att du tittade in, förresten - jag har gillat din blogg länge:)

Johannas ordsamling
2009-11-16 - 22:43:24

Ja, visst är det så!



Ska bli spännande att se dina boktips när de dyker upp :)

hoppas att allt är bra med dig!

Jiffi
2009-11-16 - 22:45:25

Hur e läget!? ;D

Classy
2009-11-16 - 22:46:24

Tack detsamma :) Allt bra med dig annars?



Föresten snygging skulle du kunna vara jätte gullig å rösta på mig som "snyggast header" på den här länken: http://eweman.blogg.se/2009/november/finalisterna.html



Mitt röstnummer är nummer 2, skulle verkligen bli jätte glad om du gjorde det? :)

anna
2009-11-16 - 22:46:55

Kul att läsa, du verkar så ärlig på något konstigt sätt jämfört med många andra! :)

Ebba
2009-11-16 - 22:48:19

Åh så roligt det är när man hittar en sån här fin blogg som man bara vet direkt att man vill fortsätta läsa! Bläddrade lite och såg att du ibland tar emot beställningar på porträttbilder. Vad skulle du ta för en sån?

elinpelin :)
2009-11-16 - 23:30:38

sv: Tss, visst är det, tigrar vet nog dom flesta runt mig att jag är lite galen i :)



Vad roligt förresten, att det är du som ligger bakom Avanna och alla snygga grejer det innebär!

Kollat drömmande genom alla t-shirts och linnen flera gånger förr, kul att få se designern.

Keep up the good work ;)

JOSEFINE-Meandmymusic
2009-11-17 - 00:36:20

Eller hur, jag säger bara en sak: I WISH! haha

håller faktiskt på just nu och sparar pengar till Australien i vår. Får se om jag lyckas fixa ihop tillräckligt mkt cash :P Men det vore nog sjukt kul o bo i LA, alltid varit en liten dröm :)

Trees
2009-11-17 - 13:52:15

ÅÅh vad söta ni är:) 6 år i mars, jag grattar er här då lite tidigare!

Sassy
2009-11-17 - 21:59:17

It's a date darling!

Åh, vad kul det ska bli!



Och tack för din uppmuntrande kommentar, den kom precis när jag behövde den!



puss

LINA*
2009-11-19 - 17:20:44

roligt att läsa,


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: