GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

chiclit-o-holic

2009-11-08 | 10:31:56 | Lyx

Mon Dieu vad trött jag var igår kväll. Jobbat 9-18 ons-tors , men kom inte hem förrän vid halv åtta. Dusch kolla post kolla mail försöka varva ner men blir snabbt uppe i varv igen över diverse grejer. Jobb  påfredagen 8-18 och  igår lördag 10 – 18..det jobbades över ty allt med julen skulle plockas fram i butiken.

Men nu  är jag ”ledig” söndag, mån,tis..nej just det ja..då skall egna företaget skötas och det är bokföringstid dessutom..och ja just det ja..så ska ju en massa med James&Marilyn ordnas också.

Den enda riktiga avkoppling jag känner att jag hinner med just nu..som får hjärnan att koppla bort stress,press,oro,grubbel,tapeter, färgkoder, photoshop, mail, blogg och allt annat är böcker. Böcker har alltid varit lite av min drog. Det som får mig fly verkligheten, det som får mig att stanna upp, som ger mig lugn.

Och ja jag är en chiclit-o-holic. Jag vill ha det sockersött banalt drömmande romantiskt rosa ytligt skimrande och det ordnar sig alltid-till-slut som motvikt till vardagens lite ostochskinkasmakande grå verklighet.

Jag har liksom redan läst Brott&Straff, Dantes Inferno och andra tunga tegelstenar.

Så oj vad skönt att ha  två nya just chiclitböcker här hemma just nu. Mums.

012

Kommentera 4 st

Kommentarer
Sara
2009-11-08 - 11:56:28

Sv; Ja iof.

Men det känns ändå mer du när du bloggar på Pyttis.blogg.se :)

Kram

shopalicious
2009-11-09 - 11:56:30

Du får berätta om Elsas mode sen ;)

Annah - Mina dagar med finaste Chloe och våran väntan på pärlan2 i magen
2009-11-09 - 19:00:25

Jag är också chiclit-o-holic!

Bästaste böckerna!

Håller på att läsa luftslott nu, bara några sidor kvar. sååå spännande! Vilken är din absoluta favorit chiclit bok?

Rozi
2009-11-10 - 16:36:59

I loooove..grymt snygg bild :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: