GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vete fan vad killar vill ha alltså..

2009-01-07 | 14:25:55 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Vintrig kylig promenad med varm mamma, sockerbeströdd chokladboll och mysig fika i min soffa efteråt, snack om ditt och datt och nu sitter jag och gör lite företaggrejs..
Surfar runt på nätet och försöker finna lite influenser och snappa upp trender för att göra om till nåt eget..Våren 2009 ska bjuda på nya Avannakollektioner..de bästa hittills...har jag bestämt..
Ska blanda in mer foto i motiven dessutom. Försöka mig på lite mer frafiska arbetn än vad jag gjort hittills men även utveckla och fortsäta md det tecknade.

För tjejer och killar..

Men jag är fortfarande lite lost kring vad vill killar ha???
..jag vet ju med mig att jag designar väldigt feminint...så killkläder blir en utmaning..and I like it.

Svammel Svammel..



So guys..Vad gillar ni för typ av motiv på kläder?
Vad saknas?
Och hörrni tjejer - vad vill ni ha?
Kommentera 31 st

Kommentarer
Hanna
2009-01-07 - 14:30:26

haha villken koll du har. femini betyder kvinnligt. likadant som maskulin betyder manligt. Du kan kolla upp maskulism också. Det är männens motsvarighet till feminism. Två grupper som kämpar motvarandra och inte med varandra.

Kim
2009-01-07 - 14:32:41

Förstår det, är så fint ju! :)



Ja det där med killkläder är skit svårt, men du klarar nog av det med. :) Du är så pass duktig.

Emma
2009-01-07 - 14:34:57

Tänkte på det häromdagen när jag & en vän var inne & kollade på forever21, inga roliga tryck på tshirts för killar men grymma tryck för tjejer. Jag tror att både tjejer och killar uppskattar lite humor i trycken (inte allt för obvious bara).

Sofia
2009-01-07 - 14:39:02

Hej! Jag undrar, jag sitter här och försöker rita något i illustrator, har du några tips på hur man kan göra? Jag är verkligen helt lost.. :O

Kram!

Sara
2009-01-07 - 15:10:47

Hm, det låter lite konstigt men hattar, mer hattar i dina tryck :)

Kram

SCAR
2009-01-07 - 15:26:29

Ja, det lär bli en jäkla utmaning. Men det är klart du klarar det! Lär bli skitbra, och jag ser fram emot att få se allt sen. :)

lejla
2009-01-07 - 15:41:32

Jag vill ha pinuppor och Jimi Hendrix!

båda skulle väl funka på både dudes och dudettes?

Petra
2009-01-07 - 16:09:15

jag hade lätt velat ha en t-shirt med dina modebloggare.. dom är så himla klockrena! :D

Clara
2009-01-07 - 16:32:53

har noll koll på killkläder.. blir bara ett stort frågetecken.

Clara
2009-01-07 - 16:33:33

och håller med petra! jag skulle lätt köpa ett plagg med en modebloggerska på!

kajsa
2009-01-07 - 16:36:04

Men se det, just som du säger, som en utmaning att komma fram till hur herrmodet ska vara! Det är ju nästan bara roligare om allt inte är självklart direkt så att säga.

Fanny
2009-01-07 - 16:39:34

Det jag förknippar med Avanna som varumärke är lite mer, ja, mjuk design. Typ mysiga tröjor i collagetyg med snygga designer, stora knappar, roliga leggings, mycket stretch. Lite American Apparel när det gäller modellerna, fast att du jobbar med mönster istället för enstaka färger. Jag tänker mig att ett typiskt Avannaplagg skall vara bekvämt och mysigt, men ändå fungera utmärkt för att liva upp en ganska tråkig outfit. Ungefär som ett par ormskinnsleggings är mysiga att ha på sig hemma, men även piffar upp en vanlig svart klänning när man skall ut.



Ja, helt enkelt snygga, bekväma basplagg med fokus på roliga tryck och mönster, det tror jag skulle vara bra.



Victoria
2009-01-07 - 16:42:11

Håller med. Det är svårt det där med kläder till killar. Tack gode gud att jag föddes som tjej.



Jag håller med dom andra som nämnde det

Jag skulle självklart mer än gärna vilja köpa en tee med en modebloggerska på! :D

Moa
2009-01-07 - 16:56:44

killar vill nog inte ha klänningar iallafall ;)



jag håller också med de andra. modebloggerskan vore kul!

Tilda
2009-01-07 - 17:04:55

Oj, detta låter intressant!

Hm, vad vill killar ha? Hur många gånger har man inte ställt den frågan, haha!

Men skämt åt sido, så håller jag med Fanny i ovanstående kommentar. Mjukt men ändå snyggt - det är Avanna på något sätt, och som du själv säger feminint.



När det kommer till manliga plagg tror jag att du skulle göra succé med t-shirts som har lite rockiga inslag. Häftiga svartvita bilder, som en ilsken hund med nitar, förstår du? Ja, kanske svamlar jag bara..

EvaP
2009-01-07 - 17:08:52

Jag är varken tjej eller kille och kanske du inte alls är intresserad av vad jag önskar. Själv är jag 53 och tycker hemskt mycket om min klädkammare där bara kläder finns (min mamma och svägerska utropade entusiastiskt när jag flyttade in att här kan du ju ha dina extra stolar - jag lovar, det kommer inte in en enda extra stol eller annat i min klädkammare).



Själv skulle jag bli inspirerad av bilder som visar de små sakerna som piffar till vardagskläderna. Svårt, inte sant?



Ta gärna en titt på min sida, där har jag en kategori som heter Min klädkammare".

Linnea*
2009-01-07 - 17:23:14

Jag tycker inte det behövs nya tryck , du har redan kommit på dem bästa, jag kan inte komma på nåt mer.. det skulle isåfall vara nåt om du kan rita SATC tjejerna och ha på en tröja , det skulle vara skitsnyggt!

Jessica
2009-01-07 - 17:24:42

Åh, dina "today" linnen är så fina. När man vill ha något enkelt... snyggt... och samtidigt så himla speciellt.. då ska man sätta på sig den! Dock har jag ingen än, måste nog beställa en snart :)



Hm.. Just det. Vad vi tjejer vill ha.. Jo det skulle vara väldigt nice om du tog kort på typ en liten hund i någon sorts hundtyllskjol. En kjol med mycket tyll, gärna rosa. Skulle vara en liten fashion doggie. Och så skulle du kunna följa upp det med att ta ett kort på typ en lite manligare hund.. en bulldog? Och ha som tryck till män! Eller.. killar kan ju också bära hund-med-tyllkjols tröjor.. men iallafall.

Och kjolen skulle självklart vara designad till en hund, och även fast jag själv har 2 hundar så tycker jag inte att det är fel att klä hundar i plagg. Men jag vet ju inte vad din åsikt om detta är... Nåja. Det var iaf en liten idé!

Malin
2009-01-07 - 17:28:11

Näedu, killar är ena knepiga varelser. ;)



Nu har jag gjort utmaningen, go check, ;)



Puuuuuuuss

SHORTY
2009-01-07 - 17:32:55

Spännande att se dig göra killkläder =) Kram

Mackan
2009-01-07 - 17:58:01

Ja dina figurer som män i kläder kan ju funka visst.... :) ska ta kort på en figur som jag gärna vill ha och skicka dig få se vad du säger. Hoppas du finner arbetsron...

Kram

Mackan

HannahSthlm
2009-01-07 - 17:59:17

Killkläder blir ju något att bita i..men jag tror att det blir kul..du har ju iaf en där hemma att rådfråga;) Angående tjejmotiv så tycker jag att du har så bra ideér själv så det kommer säkerligen bli en succé vad du än trycker upp! Kram:)

Jeanette
2009-01-07 - 18:09:47

en morrande tiger på killtryck ;)

Lene-Therese
2009-01-07 - 18:57:45

V-ringat! :)

Alexandra
2009-01-07 - 19:31:04

Det ska bli intressant och se vad du skapar till männen!



Oh... vad jag vill ha. Kanske en tjej som man ser från axlarna och upp. Hon går liksom iväg så man ser inte hennes ansikte. Men så vänder hon sig om.. hennes vackra lockiga hår blåser åt sidna och vi ser halva hennes ansikte... äsch- jag vet inte ;P

Alexandra
2009-01-07 - 20:07:48

sv: Haha ^^ JAsså- av moi? Kul i så fall.

..:Sarah:..
2009-01-07 - 20:14:58

panda panda PANDA!!!!

Ellinor
2009-01-08 - 01:41:45

Killar ska definitivt ha militärgröna tröjor, det är bara så snyggt! Men motiven är värre, ingen rosa prinsessa tror jag :-)

Jag vill ha fler prinsessor, men det vet du ju redan haha.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-01-08 - 16:17:57

Jeanette: ja det är snyggt!

sandra
2009-01-08 - 16:23:00

Vad komiskt att du tycker det känns komplicerat att göra kläder till killar. Min pojkvän, som designar tryck för sitt klädmärket www.manipulate.se tycker tvärtom för oss tjejer. Han har ingen botten på att producera killprints men tycker vi tjejer är omöjliga att tillfredsställa. De ska komma med en tjejkollektion nu.



Hoppas du hittar din nisch inom killkläder! Lycka till!



Mvh Sandra

Lisa
2009-01-11 - 13:20:56

Rockchica kläder är nog det snyggaste som finns. :)

Rivningar, leopard/zebra mönser (eller vad som helst, haha), rivningar, nitat, denim grejs,läder.



i don't know :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: