GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Annas Dag och Damernas värld

2009-01-14 | 14:43:31 | Egocentrerat&Vardagligt

Ojojoj..
Helt ärligt, det allra sämsta med att vara egen företagare och ha verksamheten hemma och mestadelen av arbetsdagen går åt till att sitta vid datorn och skapa, säja in, svara på mail och kolla influenser är att man vissa dagar helt försoffar sig...I alla fall jag.
Jag har precis sovit i tre timmar.
Jag kände mig bara helt orkeslös och genomtrött  så jag bara la mig ner i soffan där jag just då satt med datorn..Snark Snark.
Sen vaknar jag och känner total genomdegig och dum.
Så här skulle jag ju inte kunnat göra om jag jobbat kvar på t ex Swedish Match.
Jag kan sakna rutinerna med ett "vanligt jobb" och att alltid ha människor och arbetskompisar runtom en.
Samtidigt som jag älskar att vara själv. Men jag jobbar bäst kvällar och nattetid.
Idag är en sån där dag då det bara känns ensamt. Alla jag känner är på sina jobb, alla andra är igång och är produktiva och duktiga. Och så är det grått januariväder ute..Trots att solen faktiskt skiner lite idag så är det grått..lerigt kalt kallt grått brunt beige.

Min smoothie jag förut hade heller ingen särskilt snygg färg, men god var den.
Har hållt upp med smoothies senaste tiden då min mage alltid svällde upp..men jag tror det berodde på frusna bär. Håller jag mig till färsk frukt..eller ja lite konserverad också..verkar det gå bättre.
Och så har njutit av nya Damernas Värld - fantastiskt inspirerande nummer!


Smoothe: 1 banan, 1 skalat rött äpple, 2 konserverade persikohalvor, Brämhults apelsinljuce, Vaniljyoghurt.
Kommentera 12 st

Kommentarer
Linda
2009-01-14 - 14:46:15

Förstår precis hur du menar. (Pluggar på distans)

Vissa dar är det hur skönt som helst att bara lalla runt ..eller ja, lite produktiv måste man ju vara också ;) Och vissa dar kan det vara riktigt jobbigt!



Hoppas dagen fortlöper fint, o utvilat ;)

Madde
2009-01-14 - 14:48:28

Kan tänka mig att det kan vara svårt att skilja på arbete och hemma också?

Ha en toppendag!! :)

Angel
2009-01-14 - 14:55:26

låter gott

Sandra Tjulin
2009-01-14 - 14:57:57

Ha en bra dag :D

Jossan
2009-01-14 - 15:01:25

okej där ska jag kika :)

sanna
2009-01-14 - 15:03:27

jag skulle nog aldrig klara att jobba så som du gör.. men tror att det är rätt skönt också.. men jag hade nog gjort som så att jag satte upp arbetstider och var tvungen att komma i tid och sen få en del gjort, skönare sen när man slutar för dagen liksom.. bara för att man jobbar hemifrån kan man ju ha tider o lite regler för sig själv, men det är ju olika!! :)

Natta
2009-01-14 - 15:28:55

Svar: tack för omtanken:)

Du verkar vara en ambitiös tjej som driver företag och allt, kom ihåg att ta hand om dig själv bara!:)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-01-14 - 15:35:02

sanna: jag försökte ha det så ett tag - att när min sambo gick till jobbet gick jag upp och så jobbade ejag med företaget medan han jobbade dagtid men det höll inte i längden att gå upp 6.30 när jag hade lagt mig 02 bara för att idéerna ändå kom senare på kvällen.



kram

donnasandra
2009-01-14 - 15:37:40

Ja egentligen skulle man ha ett deltidsjobb och sedan sköta företaget resterande tid. Det låter ju väldigt härligt att kunna planera själv och jag är precis som du en kvällsmänniska, men jag skulle inte få någonting gjort haha ;-) Puss

Alexandra
2009-01-14 - 15:51:19

SMoothie forever in my heart-- och uppiggande om man är allmänt dåsig!

Malin
2009-01-14 - 17:25:20

Jag ska fundera ordentligt.. Trist när det bara blir hängande!

Vlken mumsig smoothie du verkar ha gjort :) Kramis till dig :)

delinda
2009-01-14 - 18:20:58

mums =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: