GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

where were you while we were getting high?

2009-02-01 | 17:17:22 | Musik/Böcker

Tittar igenom på mina oasisbilder..och lyssnar på en del av klippen jag spelade in..Magiskt.

Jag vart lite orolig inför konserten:
- De två senaste Oasisplattorna har bara haft enstaka bra spår, å andra sidan har de bra spåren var underbara.
- Det verkade inte ha gått åt så mycket biljetter - skulle Globen stå tomt och man nästan skulle få skämmas som svensk som inte kommit dit och Oasis tänke " nu skiter vi i Sweden"?
- Det faktum att de fick minus i betyg på konserten som var på söndagen..

Men det verkar ju vara trend bland recensenter att skriva ned Oasis och ständigt mala på om att det är inte 1996 längre och Wonderwall...Näe kära recensenter - 1996 var för tolv år sen och det vore väl bra tragiskt om en grupp inte utvecklar sig själva under de åren? Att göra samma skiva om och om igen är väl ganska så meningslöst. Alla vill väl utvecklas på och inom sina jobb oavsett om man är artist, djurskötare, advokat, lärare eller konstnär. Det verkar vara så mycket standard nu att klanka ner på Oasis att recensenter och kritiker inte ens bryr sig om att lyssna efter på nytt..för gud förbjude - de kanske faktiskt skulle gilla 2009 år Oasis också..

Men min oro var obefogad. Ty konserten var bra. Jättebra! Och under vissa låtar så där armhåret-reser-sig-underbartmagiskt. Jag har älskat Oasis sen 1995 och det är nåt visst med att se sina "idoler" där på en scen bara några meter ifrån en. Så nära men ändå så onåbara.
Och vad jag såg och kände så tyckte nog de flesta av oss som var där i onsdags i Globen var allt annat än en minuskonsert.


Kommentera 15 st

Kommentarer
Anonym
2009-02-01 - 17:25:58

Hade velat sett dem! Lyllos!

Anonym
2009-02-01 - 17:30:50

Sv: nej, det har jag inte.

Caroline
2009-02-01 - 18:10:29

Tackar tackar :)



Åh, vad roligt att se oasis! Ja de får verkligen mycket obefogad kritik i medierna :(



Trevlig kväll!



Angel
2009-02-01 - 18:30:01

Va kul =)

Anna
2009-02-01 - 19:23:22

Jag tycker att du tagit bilden ur en bra vinkel!



Ha en trevlig kväll, kram!

Josiee
2009-02-01 - 19:24:13

jaaa haha du hittar nog nån värdig ersättare I hope, en annan måste plugga & jobba och vara oglammig här hemma haha!usccchi, drick lite skumpa för mig :)kram

donnasandra
2009-02-01 - 19:34:40

Vad bra att du inte tyckte att det var dåligt!!! Hur länge blir du kvar i sthlm? Jag jobbar månd tisd men kommer eventuellt hem på onsdag...Kramar

Bim HD
2009-02-01 - 19:36:20

ler

Visst är det alltid något speciellt med att få se sina kära idoler, vilka de än månde vara... och man kan ha FLER än en också ,) Känsla så obeskrivlig att det är otroligt!!! Och att ha kamera med som TAR bilder... ojja... :)

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(jodå, några rader mm har jag fått till idag - men VAR har min lediga helg tagit vägen? Sett den ila förbi månne??? fånga den gärna om den kommer förbi hos dig och sänd den åter hit!!! 8))

PERFEKTION
2009-02-01 - 21:09:04

den där känslan är helt underbar..

Tess
2009-02-01 - 21:22:49

Jag tyckte också det var bra!

Emma
2009-02-01 - 21:24:34

Jag håller med dig fullständigt!

Var också i globen och såg dem och var var heeelt magiskt. Jag var lite orolig för publiken, men det var ju helt obefogat, så fort de började spela så fylldes ju nästan varenda stol upp.

Såg dig just efter spelningen intill ett av försäljningsborden, fin som vanligt.

Måste säga att jag skäms lite för att komma från samma stad som Markus Larsson, som uppenbarligen har fel på hörseln.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-02-01 - 21:28:07

Emma: Ja precis, det kändes som att alla som var där tyckte att oasis var lika magiska som alltid så jag hoppas oasis gillade det med =)

Men du skulle kommit fram och hälsat ju! kram!

Sofia
2009-02-02 - 00:16:49

Jag som nästan hoppades att det skulle ha varit dåligt så jag inte skulle behöva gräma mig över att ha missat det ;) Men kul för er som var där att det var bra, det var ju trots allt det jag misstänkte!

Kram

emma
2009-02-02 - 21:11:28

Å vad härligt! =)

Sandra
2009-02-02 - 21:51:26

Håller med dig helt och hållet, skrev typ likadant på min blogg efter att de spelat här i Göteborg. Grymt bra var det!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: