GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Middag i bloggosfären

2009-02-19 | 18:19:21 | Lyx

Om jag hade varit i Stockholm nu hade jag väl antagligen befunnit mig på ett litet hotellrum och kanske just kommit ur duschen och varit i full färd med att ha klädpanik.
Det hade väl sett ut lite så här


..fast ja, kanske inte så fit body riktigt då..

Men vad jag sett och läst nu under dagen vilka som ska gå på den där middagen så är jag smått glad att jag inte hade tid eller råd att åka..Jag hade bara känt mig obekväm, fel, fet,ful och besvärad.

Jag funderar vidare litegranna...vilka skulle man från bloggvärlden vilja sitta och dinera med?
Till Caroline Winbergrejen ikväll var vi 20 stycken som skulle få äran att sitta kring bordet eller borden eller hur det nu ser ut..
Vilka 19 skulle jag vilja ha som bordskamrater?

Karin Olofsson - social och glad människa som jag tror funkar som en bra isbrytare för de flesta..jävligt bra människa helt enkelt som väl ingen kan tycka illa om.
Emelie Ohlsson - måste ju ha en proffsig fotograf som dokumenterar kvällen och visar mig från mitt snyggaste jag.
Ebba von Sydow....ja men jag gillar ju Ebba så kan ju hon göra stilreportage under middagen för VR-tv.
Bloggkommentatorerna - för att hör hur de pratar med bloggare och inte bara om..jag tror de är trevliga.
StinaLee, Kenza och Blondinbella - vem äter minst och vem äter mest? Pratar Bella så där hetsigt hela middagen igenom? Blir det debatt mellan Stina och Bella? Vem är mest brunutansolad?
Magnus Skoglund och Niki - det måste ju vara lite manlig fägring vid bordet...dessutom får Magnus vara lite trubadur.
Sassy, Malin, Sheena, Erika och Bim - för deras underbara personligheter och stil + att de är mina vänner..det är viktigt med vänner kring bordet.
Käthe och Alexandra - nyss startat prbyrå riktad mot bloggare/blogosfären, så kan de passa på att sälja in och greja och göra upp webbutiksprofiler över oss alla.
Miss Muffin och Bloggfrossamannen - man måste ju ha härliga ironiker,satiriker och bitska debattörer vid bordet.
Engla - för det helt enkelt bara vore så jäkla glamouröst om hon kom.

..fast fan jag måste nog utöka antalet gäster - måste ju ha med Leopardia, Karin Bylund, Stephanie och Ellinor, Hannasthlm, Kelly , Nevnarien och DonnaSandra också ju!

Ja det är svårt det där med att vara selektiv minsann..

Ahh..kom på, måste ju bjuda frisörfredrik också..just in case StinaLee vill göra om sina slingor, om Sassys lugg plötsligt får en växtattack, Blondinbella inte är blond nog eller jag får plötslig utväxtångest.

Vilka skulle ni vilja dinera med i bloggosfären?


Nu ska jag koka makaroner och röra ner köttfärssåsrester...så lyxigt.
Kommentera 28 st

Kommentarer
Sheena / Rockho
2009-02-19 - 18:21:38

Jag hade verkligen inte tackat nej till att dra en middag - gärna trerätters - med dig. Men det ska vi fixa någon gång framöver också. Iaf en middag med vin, skratt, skämt, djupa konversationer.

Damn, vi måste kirra en middag framöver darling!

Mackan
2009-02-19 - 18:33:59

Nja finns ju några som byter kommentarer med en så dessa skulle jag gärna bjuda:) Du vet ju en... Just käkat och lugnet har lagt sig på kneget.. o kylan kryper allt längre ner... brrrr huga :)

Ha en bra afton i alla fall....

Kram

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2009-02-19 - 18:54:03

hihi vilket roligt inlägg =)

Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-19 - 19:03:48

Låter som ett bra bloggmiddagsbord :)

Erika
2009-02-19 - 19:26:33

Åh, sötisAnna!

Jag vill dinera med dig också såklart och hoppas på att jag får tillfälle till det i framtiden, typ snart =D



Megakramar!

Angel
2009-02-19 - 19:30:10

haha kul lista,jodå jag och sambon har bott i hop sen ja 4 år s men e inte så privat i bloggen,vill killen hållas utanför så får han det ;)

Att ha det gott
2009-02-19 - 19:35:53

Och jag hade gärna suttit med

Eliyana
2009-02-19 - 19:44:29

Nja, jag har knappt haft en dag. så den hade säkerligen kunnat vara bättre.

Själv då?



Kram.

Emma Damm
2009-02-19 - 19:59:55

hihi rätt bra ;) KRAM

Alexandra
2009-02-19 - 20:05:27

jag hade valt ganska många som är på din lista =)

Alexandra
2009-02-19 - 20:22:30

Ja... dig och Karin hade jag ju velat ha runt bordet i alla fall.

delinda
2009-02-19 - 20:27:13

många av de du har på listan =)

annika
2009-02-19 - 20:50:47

Haha, nej, jag var lite mer pervo... Tänkte på var ögonen sitter på linnet och var därmed stenarna skulle sitta. Ja, det var kanske barnsligt.

Emma
2009-02-19 - 20:52:43

Med de där härliga människorna skulle du nog få en sjukt trevlig kväll:D

Sassy
2009-02-19 - 21:19:41

Åh, tack för att du räknade med mig!



Jag skulle vilja dinera med dig förstås, och Erika, Emma (emmasays), miss Muffin, Karin Olofsson, Pelle (s personliga) Daniel Fagerholm och många fler!



kram snygging!

Anonym
2009-02-19 - 21:42:36

gud va snällt sagt, värmde. stor KRAM!!

annawii
2009-02-19 - 22:05:33

Jag skulle nog helst välja de rara tjejer jag redan tärffat men det vore himla trevligt om du också var med :)



kram

Stephanie
2009-02-19 - 22:11:27

Jag skulle gärna äta middag med dig hjärtat :) Var inte bjuden ikväll, annars hade jag gått! Kram

Bim HD
2009-02-19 - 22:48:44

KRAM!!!

Ja, jag vill gärna sitta med där och käka. Ja, vi SKA käka, inte peta i maten - lovar... :) Hm, bra med en frisör med - ifall man behöver fixa något just DÅ omgående! Hm, men jag tror jag behöver honom INNAN middagen OM jag ens skulle kunna gå dit... Kommer med glädje och sitter med - lyssnar... Undrar om vi får något ord med i lagen? :P För med SÅ många kring bordet - vana ta plats - så... Man är nog för liten, men kommer hjärtligt gärna!!!

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(ngn som blev rörd över att bli omnämnd, bara det... tur jag halvlåg ner i sängen och läste det, annars hade jag trillat UR sängen eller något... nu gick det bra, dock rörd för omtanken... ... ...)

Magnu
2009-02-19 - 23:49:44

Sjunger gärna för er bloggtöser! :D

Linnea
2009-02-20 - 00:55:22

Åh, gud så fint du ritar.



nej, nu blir det sängen , godnatt kära du !

Linnea
2009-02-20 - 01:06:47

och förresten jag skulle vilja ha Dej, Karinolofsson, dresslikeaprincess, bookofmiri, miikylja, missinna, The devil wears, mitsukai, josieeme, sweetlifestyle, min syster, honhanna, shoebox och ... och, en massa mer!

Linnea
2009-02-20 - 01:07:29

med på middagen eller vad et var asså ;)

Lina
2009-02-20 - 09:57:40

Med min bloggmafia;) då vet jag att kvällen skulle bli sjukt kul!

Malin
2009-02-20 - 10:23:39

Åh va kul att jag hade fått vara med! :D

Haha, jag hade som vanligt fått svara på frågan "vart kommer du ifrån?" och jag svarar "Stockholm"



;)

Ida
2009-02-20 - 10:47:37

Om vi skulle se mer positivt med det hela är ju köttfärssås jäkligt gött och vem vet vad du skulle få äta om du var iväg på middan, nåt inte lika så gött kanske?! :)

Ellinor
2009-02-20 - 12:42:29

Det blir långbord då:)

NIKI
2009-02-20 - 21:02:06

Jag fick äta med, kul!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: