GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Skönhetsfavoriter

2009-02-12 | 15:24:10 | Smink, Hudvård, Skönhet

Fick en liten utmaning från sötaste Annawii att lista och visa mina favoriter i badrummet och necssären.
Och sådana här listor gillar jag att göra.

Parfym: Dolce & Gabbana Blue Light verkar snart vara den enda parfym som inte ger mig hiskeliga utslag. Så vilken tur att jag älskar doften.
Ansiktsrengöring: Efter år av dyra rengöringar, tvålar och blablabla så har jag äntligen hittat det som passar minproblemhy bäst: En tjärtvål som heter Reporia och kostar 18 kronor på Ica.
Ansiktsvatten: Nope endast tvålen
Ansiktscreme: Om jag har råd så unnar jag mig Cliniques Turnaround. en just nu duger faktiskt Niveas Body&Face jättebra eller Apotekets dag och nattkräm.
Ögoncreme: Hmm linsvätska, räknas det?



Ansiktspeeling:
Nope, är försiktig med att skrubba i mitt känsliga nylle. Istället sover jag nån gång i veckan med en mask ifrån Kanebo, Love it!
Primer: Nope
Concealer: Cover it all mix från Make up store. The Best!
Foundation: Jämt nä jag hittar en favorit så utgår den ur sortimentet! Älskade en Translucide ifrån LÓreal men som nu alltså inte tillverkas längre men det är tamejfan den bästa jag provat...Har lite lite kvar i en flaska som får användas vid speciella tillfällen (öhh) Annars kör jag på Maybelline just nu.
Rouge: Ett ifrån LÓreal och ett ifrån Yves Rocher
Puder: Njae det använder jag sällan, äger nog inget nu. Tycker det känns så tantigt..vet inte varför..
Mascara: Kanebos 38 Silk Performance..Sen tio år tillbaka. Finns ingen annan mascara för mig.
Eyeliner: Har aldrig fått in tekniken men ibland duttar ag på en silverglittrug ifrån nåt okänt märke..Isadora?(etiketten har skavts bort). Är mer kajaltjej.
Ögonskugga: Älskar mina skuggor ifrån Victoria's Secret
Läppstift: Ett rött ifrån Face..men som alltid blir rosa på mig? Och ett lite mörkrödlila ifrån Max Factor
Läppglans: Victoria's Secret



Handkräm:
Elisabeth Arden Eight Hour creme & Idomin
Deo: Rollon från Ldb eller Aco
Scahmpoo och Balsam: John Friedas sådana  för champagne to platinum har jag använt av och till sen 2000 tror jag. Funkar fint på mitt blekta hår.
Duschcreme/Peeling: Kan ta kaffesump som peeling de gånger vi haft gäster som dricker kaffe här...Duschcreme är oftast Ldb
Bodylotion/Butter: Niveas Face& Body samt en massage Oil med hallondoft!
Hårprodukter: Glömmer ju oftast att ens kamma mig om dagarna men Hårsspray från LÓreal/Elnett eller Osis/Schwarzkopf nån smoothing creme ifrån Schwarzkopf.



Nu vill jag se Ebbas, Englas, Karins, Sassys och Alexandras och Kellys och ModeflickanKarins listor!..
och ja..det vore ju väldigt roligt om bloggkommentatorerna kom ur sina badrum också...

Vilka är era absoluta skönhetsfavoriter?

Kommentera 22 st

Kommentarer
Angel
2009-02-12 - 15:31:03

vilken härlig utmaning

Amanda
2009-02-12 - 15:47:57

Oh, gillar sådana här listor.



Har precis fått upp ögonen för idomin också igen, hade glömt hur bra det var!

annawii
2009-02-12 - 15:52:20

Superkul att du fyllde i den!



Ha en grymt bra dag gumman :) kram

Alexandra
2009-02-12 - 16:04:50

Hallelujah vilken utmaning!

Anonym
2009-02-12 - 16:31:14

hahah jag använder nog bara värdelösa produkter.. ska spana in närmare senare.. jag ska "göra" en grej ikväll:p lägger upp på bloggen snart.. måste förbereda mig lite nu:)

shirin
2009-02-12 - 16:56:56

jag skulle också vilja prova Cover all mix, men den är så dyr... men tycker du att den är värd att köpa?

Bim HD
2009-02-12 - 17:30:42

Okej, jag lovar och svär... När jag vinner pengar, eller så. DÅ ska jag gå och köpa en ny mascara, världens bästa? Hm, lär nog finnas på Kicks här antar jag... Ehhh, lär nog aldrig blir ägare av ett presentkort från den gratissidan, så... Får nog försöka leta efter en trissvinst eller något, hehehe... Säger hon som aldrig köper triss, kanske vinner någon lott på något kryss? Drömmar är gratis, eller hur? ;)

Må så grankott... kramar i mängd till skruttisen!!!

Alexandra
2009-02-12 - 17:39:39

Ska bli :) Kul!!

linnea
2009-02-12 - 17:42:27

ååå vilken rolig utmaning, jag älskar skönhets produkter :)

emma härnqvist/perfektion
2009-02-12 - 18:11:21

vilken rolig utmaning.. är inte så mycke för alla dessa utmaningar, men detta va kul.



och hm.. de blev ingen powernap. älsklingen ringde och han lyckades få mig att piggna till. kram-kram

Sassy
2009-02-12 - 20:55:49

Jag ska ta mig an utmaningen i helgen!

Lotta
2009-02-12 - 21:12:30

Dolce & Gabbanas parfym Light blue är en utav min absoluta favoritparfym :) Det luktar ju sååå gott! Tar kanske efter med listan sen.. så inspirerande :)

Kajsa
2009-02-12 - 21:15:32

Kul att se dina favoriter! Är en riktig skönhetsjunkie :)

Erika
2009-02-12 - 21:58:30

Vilken rolig utmaning, ska se om någon ger mig den annars så gör jag den ändå så småningom =)



Sv. Jag håller med om att marilyntishan från hm skulle göra sig bättre i svart.

det har verkligen blivit poppis nu med "nostalgi" tryck. Från dallas till marilyn.

Kan de inte göra med Madonna tryck. Det skulle jag köpa =)



Kram!

Ebba von Sydow
2009-02-13 - 07:25:26

Åh, antaget! Kommer under dagen. Hääärligt med fredag... Kram!

delinda
2009-02-13 - 08:53:49

gillar också Sheer blonde ;) pöss

Karin
2009-02-13 - 09:40:30

Jippi! Tack för den! :)

Sofie
2009-02-14 - 02:06:18

kul att se lite bilder på smink och sånt <:)

Mia
2009-02-14 - 09:13:39

Varifrån har du fått tag på ögonskuggorna från Victoria's Secret? :-)

emma L
2009-02-14 - 17:36:23

Translucide är också den bästa jag testat. Skam och förlust att den inte går att köpa längre!

emma L
2009-03-04 - 15:35:56

Hej Anna!

Vilken nyans använde till Translucide? :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-04 - 15:39:10

emma L:nr 15 light beige


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: