GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

mixed monday

2009-02-16 | 11:26:14 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

God morgon.
Tack för alla snälla kommentarer om intervjun här nedan.
Och fortsätt gärna skriv om era stilikoner i förrförra inlägget - roligt att läsa.

Har betat av en hel del mail under förmiddagen hittills. Samt att jag håller på och röjer undan i kontoret mitt då en glasmästare skall komma efter lunch och sätta in nya rutor i fönstret som är sprucket.

Jag hoppas att jag har fått tillbaka lite kreativitetslust och skaparförmåga denna dag så det blir lite sådan gjort. Ska printa ut fler fashioncalendars och spåna på modeinlägg till modeflickan.

En blandad måndag alltså.


(tecknad blandning: jag)
Kommentera 18 st

Kommentarer
Angel
2009-02-16 - 11:40:54

v snyggt,as usual

SHORTY
2009-02-16 - 11:47:20

snyggt! gillar speciellt hon med vita kjolen, älskar hur du har ritat hennes ben! :)

vilma
2009-02-16 - 12:01:28

ha en trevlig dag

P O U L I N E <3
2009-02-16 - 12:04:34

Sv; Haha, okej, jaja. Tyckte att det blev lite finare med örhänge ;D

Kram <3

Hayley
2009-02-16 - 12:04:53

Jag får smitta av mig med mitt kreativitetsryck som jag har just nu.. Fått upp ögonen igen för att fotografera och nu verkar det även som att jag kommer sätta igång att blogga igen.. yaay! ;)



Var riktigt roligt att höra dig i det youtube-klippet med. Tycker du gjorde jätte bra ifrån dig. Själv hade jag nog snubblat över mina ord och sedan bara suttit tyst. hade blivit en sån där jätte pinsam tystnad! :D



kram på dig söta Anna!

°• Ida Josefin Engdahl
2009-02-16 - 13:08:37

Hejsan! hur är det med digdå?:D

annika
2009-02-16 - 13:25:29

jajjamän!

och så jäkla gott...jag älskar kött, potatis och sås mat hahah =)

Malin Caarne -FASHIONISTA
2009-02-16 - 13:32:49

Ja det är jättegott :) hade kunnat äta de varje dag!

Linda
2009-02-16 - 13:37:29

Snyggt!

Ha det så bra idag. Glasmästare, trevligt. Jag har huset fullt av halvintelligenta snickare. Suck!

annika
2009-02-16 - 13:41:34

samma här! jag kan inte heller äta "gammal" potatis.

Det var bara såsen o köttet som var från igår så jag bara koka nya potäter =)

Victoria Boysen
2009-02-16 - 13:48:52

Jo, jag läste ditt länkade blogginlägg och signalen du förmedlar är kluven. Alla blir inspirerade av något och jag tycker bara detta skall uppmuntras. Att lägga sordin på trenden eller vad man skall kalla det tar udden av charmen. Jag tycker det är nyttigt att jämföra sig med andra för det ger en ett större perspektiv. Mångfalden är det inget fel på det är bara att du minimerar alla människor som vill och försöker och ja ibland härmar andra men ändå tycker att det är otroligt beundransvärt att folk faktiskt gör något kreativt. Det är ett minimerande budskap helt enkelt och folk som läser ditt inlägg kanske känner sig helt värdelösa för att de inte har ett eget uttryck (det där tar tid!) och en egen stil. Läste någonstans bland kommentarerna att en tjej inte ville berätta hur hon gjorde för att tekniken inte skulle snos. Alltså, jag delar mer än gärna med mig men ingen kommer ju nånsin att kunna göra exakt det jag gör. Varför så rädda?



Att ordet illustration skulle missbrukas tycker jag bara är tramsigt. Jag skriverorden ritar, tecknar och illustrerar omvartannat för att variera mig men själva ordet illustrera är finast i mina ögon. Ett fint ord helt enkelt och jag bryr mig inte om att något är på tapeten eller inte. Jag går min egen väg och jag hoppas att folk i allmänhet gör det också för hur tråkigt vore det inte att följa någon annans skugga. Folk som innerligt älskar det de gör kommer fortsätta göra det och andra som bara hakar på trenden kommer att falla bort när något annat blir trendigt. Så funkar det mesta. Så för att bara sammanfatta allt detta så tycker jag ändå att man skall vara försiktig i sitt uttalande som folk faktiskt kan ta illa vid sig. Speciellt om det är något så personligt som att skapa något från ingenting. Jag tog för fanken åt mig! Och du behöver inte säga att jag har en egen stil (även om det är roligt att höra, så tack). Jag försöker bara lyfta fram och ja skydda de som inte vågar kritisera allt de läser och samtidigt känner sig attackerade för en hobby som de vill prova på.



Givetvis skall man inte behöva avslöja alla sina kontakter osv. någon måtta får det vara men jag har lärt mig att man behöver inte berätta allt. Ett halvt svar nöjer sig de flesta med. Speciellt människor som ser upp till dig eller någon annan.

Helena
2009-02-16 - 13:55:19

Svar. Det är många som inte gillar sushi har jag märkt, beror kanske på att det är rå fisk, jag vet inte.Kul att det går så bra för ditt företag, ruskigt snygga saker du gör som vanligt och med bloggen också. Ha en fin dag, kram!

-
2009-02-16 - 14:00:47

sjukt snygg blogg :)

°• Ida Josefin Engdahl
2009-02-16 - 14:01:36

Jodå det är bra, men är trötter hehe ska du göra iveckan dÅ?

Petra
2009-02-16 - 14:22:35

jag måste ta och köpa den där kalendern! Bidra lite till din kommande förmögenhet? ;)

Victoria Boysen
2009-02-16 - 14:29:59

Jag tror heller inte att du menar illa, så det hoppas jag inte att du tror. Och givetvis tycker jag det är bra att detta debatteras men ofta rinner sådant här ut i sanden för att människor inte vågar uttala sig. Så det var därför jag gjorde det. Visa att det finns fler sidor av samma sak.



Jag har förstått att du får många frågor både här och på mailen (även jag har ju frågat vilket jag har varit mycket tacksam för) och jag förstår problematiken i detta. Det blir alldeles för mycket att hantera för en person och att folk inte ens kan nöja sig med ett svar ja då får de faktiskt skylla sig själva. Och att de blir sura för att du inte visar upp saker för Nelly. Ja, jag vet inte riktigt vad jag skall säga där. Omoget och jävligt taktlöst, kanske? Människor skall inte utnyttja dig. Sen är det väl också svårt det här hur du skall förhålla dig till dina läsare, avanna-kunder och andra intressenter. Det är svårt att säga ifrån för vad förlorar man då? Det måste vara frustrerande för dig och då är det ju bra att ha en blogg att kunna kräka i (det har jag också). Nu gled det här över i något annat men jag tror vi förstår varandra. :) Kram

Camilla
2009-02-16 - 14:34:44

Ha en toppen måndag!

annawii
2009-02-16 - 22:22:47

Hoppas att dagen varit bra! Jag blir så avundsjuk på din talang jag vill också kunna rita men jag kan på min höjd rita en streckgubbe haha ;)



kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: