GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hmm sket MArie Serneholt på sig?

2009-02-07 | 22:04:33 | Egocentrerat&Vardagligt

Ja så var då den månadslånga schlagercirkusspektaklet igång.
Och jag minns inte hur en enda låt av kvällens åtta bidrag gick..jag minns att nån bad Snälla medan nån annan dansade runt i rosa knästrumpor och att Marie Serneholt  såg ut att skita på sig när hon tog en lite väl hög ton..hmm kanske försökte hon imitera Ronja Rövardotters vårskrik.. I don't know.

Gick på toa när det var slut och passerade då sovrummet och skådade denna katastrofplats



Asså det finns ju roligare saker att göra en lördagskväll än att sortera och para ihop strumpor..och diska en flottig stekpanna med köttfärsrester i...

Man kan ha mensvärk till exempel.

Kommentera 26 st

Kommentarer
Sheena
2009-02-07 - 22:16:24

Inte nog med att det såg ut som om hon sket på sig då hon tog i höga toner - hittade hon endast en död svan att dra på sig som outfit denna kväll?

Nä fy, skandaltrist deltävling. Usch.

Och jo; det finns värre än att sortera sockar - att hitta en socka, men inte den andra. Precis som om maskinjäveln tuggar i sig sockar för att vara ond!

Linnea
2009-02-07 - 22:21:13

Jag tycker att Scotts och Alcazar var bäst,



Men den nya program ledaren var allt lite för mycket. Cristian look ska det ju vara.

Julia
2009-02-07 - 22:49:23

Fan vad jag störde mig på programledarn, hon sa skämt som bara hon tyckte va roliga, va taskig och helt knäpp... :S

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-02-07 - 23:19:50

Julia: Hon var väldigt sarkastisk och det är väl kanske inte alla som gillar den tonen eller humorn..tyckte hon var helt ok förutom att hon kanske kunde ha skrikit mindre i micken

karin
2009-02-07 - 23:29:44

hehe jag tyckte att Petra (programledaren) lyfte hela showen. annars hade man ju somnat där framför tvn.. hon har lite vassa kommentarer ibland men ofta väldigt klockrena sådana :)

Sheena
2009-02-07 - 23:33:58

Svar: Ja att den fick högsta betyg fattar jag inte. Då var nästan läderkvinnans korvtighta dress snyggare.

Strumpor är alltid en konstigt mysterium. Man kanske borde sätta ihop strumpor med säkerhetsnål innan man slänger in dom i maskinen?

Alexandra
2009-02-07 - 23:49:07

Mensvärk borde inte få finnas...

Jag är på ypperligt gatt humör tack vare att jag totalignorerar melodifestivalen... folk verkar ju bli helt hjärnskadade, men det känns ändå som att "du är du" fortfarande- älskar dissen till Marie :D

Katarinaz
2009-02-08 - 00:04:24

Roligt inlägg... Kvällens melodifestivalen sög. Kollade knappt satt tillåmed och pratade med vår "tråkiga granne" som var på besök. haha



Ska vi starta en klubb om att ha mensvärk?:P

hahahhhahaha

Mackan
2009-02-08 - 03:02:57

Hello i natten......Hoppas du mår bättre nu än då du skrev detta inlägg.......

just skottat snö 1,5 timme nyktrade till.....

Ha en bra natt...

Kram

Karin
2009-02-08 - 06:28:05

Lite lätt besviken på 1a deltävlingen faktiskt...Jag tycker ju fortf att det ska vara EN tävling som förr. O nu iår har dom krånglat till det ännu mera.

Klockrent att Alcazar gick vidare annars hade jag nog varit tvungen att ta mina taxben och promenerat till schlagerarrangörerna...hehe

Hoppas du får en fin fin söndag!

Kramis

Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-08 - 08:47:42

Hahahaha, tack för morgonskrattet & infot om Marie, nu slipper jag se reprisen ;)

Jennie
2009-02-08 - 08:53:42



Vinn en snygg plånbok



Kolla in tävlingen inne hos mig :-)

Carina
2009-02-08 - 09:29:13

Har du ofta problem med urinvägarna ? Be dem röntga dig kanske har du en förträngning eller dyligt.



maila om du vill prata om detta / Kram

Tina
2009-02-08 - 09:34:34

Härligt att se att någon har mer kaos bland sina strumpor än jag, mina bor i en stor ikea kasse.

Linda
2009-02-08 - 09:43:15

Ha ha...ja, det såg ju faktiskt ut som att hon skulle skita på sig. Ha det bra gumman. Kram.

Camilla
2009-02-08 - 09:54:35

Jag kände att jag inte orkade se Melodifestivalen, låg i soffan med min Ipod och lyssnade på talbok istället, slumrade lite faktiskt.



Men sen stängde jag av och hann lyssna på den där Snälla låten, helt fruktansvärd!!!

Linnea
2009-02-08 - 10:36:00

Sv; jo, när jag såg på det avsnittet, så bara kändes det som att det var jag, för om jag skulle gå på en catwalk, så skulle juag ramla, det ör jag säker på, jag såg mej sjävl i carrie.

kram !

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-02-08 - 11:06:43

Camilla: Nja jag växte upp och hade mycket urinvägsinfektioner som nån gång gick upp i njurarna..sen var det lugnt i massa år sen hade jag problem igen i början av tjugoårsåldern och nu kom det igen efter 5 år av inga problem.

Sandra
2009-02-08 - 11:08:43

Ja jag har en, en spindel på höger skulderblad typ :P Fast jag är oerhört trött på den, så jag funderar på att tatuera över den med den jag har på min blogg! Har du några tatueringar?

suss
2009-02-08 - 11:34:04

JAag har inget att klaga över när det gäller melodifestivalen då jag inte såg den, skönt det då många verkar vara kritiska till både formatet av tävlingen nu och låtarna som gick vidare och dom som inte gick vidare.



Hoppas du trotts allt hade en bra lördagkväll och får en skön söndag! kramkram

Märta Mazarin
2009-02-08 - 14:16:45

Kan inte heller nynna en enda låt i dag. Det enda jag minns från i går är herrarnas vita skor och Carolina af Ugglas gummistövlar. Fast det var kanske inte gummistövlar. Jag minns inte.

Becka
2009-02-08 - 14:40:14

Mensvärk va precis vad jag hade. Men det hindrade mej från att dricka vin, äta chips, mysa med pojkvännen och titta på schlagerspektaklet! :)



Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-02-08 - 17:20:33

karin: ja jag tyckte Petra Mede var helt ok förutom att hon kanske skrev lite väl högt i micken..tror man måste ha en viss typ av humor för att gilla och ens uppfatta sarkasmen hon gjorde och hade

Alexandra
2009-02-08 - 18:56:03

usch för mensvärk!



jag trodde verkligen marie skulle vara bättre än det där :/

Ellinor
2009-02-09 - 07:42:21

Det är för mkt för mig med alla delfinaler och skit, jag kollar eventuellt på finalen! Det får räcka!

MarieJane
2009-02-10 - 22:08:30

Fifan för att sortera strumpor. (men ibland är de kul..faktiskt).

jag har en sambo som äger ENDAST svarta strumpor..

men som jag nämnde, ibland är de kul och sortera, iallfall när man väl kommit igång.

inte känslan precis innan..



luddig kommentar.

haha


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: