GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

..då är jag som allra lyckligast

2009-12-18 | 07:32:37 | Film/TV/Kändisar

Min vän Martina ringde häromkvällen. Först trodde jag att hon ringt upp av misstag ty jag hörde henne inte säga nåt, bara hörde massa mummel och brus...Men precis när jag skulle läga på så hörde jag Honom.
Lasse.

Martina stod på en Lars Winnerbäckkonsert och valde att dela med mig lite av the moment med mig.
Och när jag hörde Lasse sjunga "För Dig" genom luren så rös hela kroppen och ögonen tårades.♥
Och jag kände det liksom som att en Lassekonsert är det bästa i världen. Känslan man har under hans spelningar är vad som gör livet värt att leva.
Det är under en Lassespelning jag känner mig i total harmoni och som allra lyckligast.

Har ni något sådant då ni bara känner total lycka och glädje?

(foto taget av mig 3 november i år under spelningen i Skövde. Bilden får ej snos, ok!)

Kommentera 36 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2009-12-18 - 08:53:20

åhh underbart! Jag blir nog lika till mig under livespelningar som du. Lars är en riktig rysare live, kårarna känns helt klart! Jag blir också sådär till mig av Pete Doherty, då får man försöka hålla tillbaka fjortisdyrkar-gråten!

Sisters Productions
2009-12-18 - 08:58:04

ja förstår de ;)

ja verkligen, det här är det roligaste vi vet haha :D

Lisa
2009-12-18 - 08:59:58

tack så mycket :D

Smilla
2009-12-18 - 09:13:13

Det är LYCKA det när ens vänner tänker på en när dom är på konsert =)

Heyli
2009-12-18 - 09:21:42

vilken bra bild du tagit :)



är nog samma här, är som lyckligast då jag får stå framför ett band jag verkligen älskar tillsammans med hundratals andra som känner samma sak. det är underbart!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2009-12-18 - 09:56:51

Han är grym! Och det är så kul att dela med sig av en konsert och musik - något som passar ens vänner perfekt - genom att ringa upp! :D

Johanna
2009-12-18 - 10:18:23

oh KENT!! de får mig känna så... ler takida är inte långt ifrån de heller.

Andréa
2009-12-18 - 10:20:09

Sv: Hehe, okej!

Bim HD
2009-12-18 - 10:20:11

Mmm, konserter är glädje - och även om andra delar med sig, som nu... Man ryser...

Vänner som bara sådär delar med sig av lite av sig själva - det får mig också att bli rörd... Som igår när du fick litet paket från Kelly - blir en sådan känsla på något sätt också, kanske lite olik... men känslan... utan anledning bara kommer det - och värmen. Behövs inte så mycket...

Hm, tror jag har bloggat om några sådana tillfällen när jag ryser... hittade ett när jag letade länk igår - får se om jag hittar åter till det... eller, det är nog två - minst ;) Som gjort mig, varm och rörd...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

Hm, tror Millan tog slut innan mig... Hon har kommit på en ny lek - har en liten svart pälsig råttis med ljud och cerise nos osv... Den är perfekt att bära med tycker hon ;) Hon kommer som ett jehu - jag ska kasta den åt henne - hon flyyyyyger iväg och kommer åter med den... till sist hörde jag bara ute i biblioteket - hähähähähä... luften gick ur henne, hihihi... utslagen donna ligger på golvet, lyfta upp henne i sängen? :P Leo Tass sitter istället lugnt och stilla i fönstret här hos mig och tittar på fåglarna ;)

THERÉSE
2009-12-18 - 10:39:48

hahahaa - tackar ^^

jenny
2009-12-18 - 11:06:30

sv: Idag är jag bara hemma men ikväll ska jag till en kompis så ska vi ha desperate housewife maraton :D själv då?

Evelina
2009-12-18 - 11:09:06

När jag umgås med de jag älskar, då är jag lycklig hela tiden :D

Marcus Å
2009-12-18 - 11:12:28

Just nu verkar allting gå min väg så jag är lycklig och glad varje dag! :)



Hur mår du idag då vännen?

Kram

Maja
2009-12-18 - 11:20:15

Det är total lycka att veta att man har de underbaraste vännerna omkring sig:)

Annika
2009-12-18 - 11:30:30

Tiger woods otrohet: Hmm ja vet inte riktigt vart jag står när det gäller sexmissbruk, mytomani, kletomani och andra "udda" sjukdomar. Men visst, jag förstår vad du menar!

Total lycka sist var när vi såg Cirque Du Soleil i Las Vegas! Underbart, jag satt med tårar i ögonen hela tiden av lycka!

ebbaa
2009-12-18 - 11:55:11

sv: hmm jag fösöker komma på nåt, men hmm. haha. kanske när jag svischar nerför slalombacken;)

Juliana
2009-12-18 - 12:09:59

När Helsingborg IF gör mål. Speciellt första målet för Allsvenskan!

Jennsan
2009-12-18 - 12:14:46

vad snällt av henne att tänka på dig under konserten!

Motorcykel...tjejen
2009-12-18 - 12:20:49

Han är bra Lars! =)



Nej, jag är inte ifrån Tidaholm utan ifrån Mariestad men det är ju inte så jätte långt imellan! =



Bor du kvar i Tidaholm eller har du flyttat till större stad?

Kramar

micha
2009-12-18 - 13:25:30

Jaa=) Tror jag bara kmr få ngt där ifrån av min pojkvänn :D

Vad önskar du dig i jullapp? :)

Annika
2009-12-18 - 13:32:21

äsch då...det känns bättre idag faktiskt =)



ååh...jadu...musik gör mig totalt lycklig.

Finns ju många stunder då jag kännt att nu, exakt nu skulle jag kunna dö lycklig =)



Påtal om musik...ska du und the stefanizer till swedenrock?

jag funderar på det men jag vill ju gärna ha dig där då..

kraaam

Molly
2009-12-18 - 13:49:34

tittar in och önskar dig en underbar helg :) hoppas att du mår bra!? kram

Bim HD
2009-12-18 - 15:10:46

Det finns saker som gör en varm - extra varm... ord?

Hittade något här - ledde till att man blev, rörd...

http://pyttis.blogg.se/2008/november/bloggvarldens-allra.html - glömmer aldrig de orden... ;)

Ja, och så den listan som dök upp här, när det nu var... om vilka man ville ha till bords ;)

Samt att detta inlägg gjorde mig rörd, också...

http://sjoebacka.se/wordpress/?p=2149

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

ngn som ÄR glad om hon KAN blogga alls idag... får jag iväg detta inlägg??? Nätet dyker snabbare än snabbast, värdelöst!!! Avskuren från omvärlden - och det finns massor att rapportera om, jö - grrrrrrrrrrrrrr... Stay Connect, med Bredbandsbolaget, ett enda stort skämt??? minst...

Linda
2009-12-18 - 15:16:58

Åååå underbara Lasse - jättefin bild du tagit!



Jag var på turnéavslutningen på Hovet i Sthlm i måndags. Och jag var i ett lyckorus & satt med världens största leende under hela konserten. Han är bäst!

STYLEMIND
2009-12-18 - 16:12:00

Jag älskar också Lars winnerbäck,

sååå underbart!!!



Massa kramar

Sofia
2009-12-18 - 16:54:47

Vilken lycka!

Yonna
2009-12-18 - 19:03:35

Ååh, varje Winnerbäck-konsert jag varit på har varit helt underbar.. Kanske med undantag för konserten på Zinkensdam för något år sen(?) då det ösregnade.. Men han var fortfarande tokbra!



Annars är mitt största konsertmoment Franz Ferdinand i somras på Hultsfred. Helt otroligt! De var en enorm inspirationskälla för mig när jag började att måla "på riktigt" för några år sedan

jonna
2009-12-18 - 19:22:56

åå jag älskar också lars winnerbäck och han skonserter, ååå dom är så bra:)

pelle
2009-12-18 - 22:07:19

Lily Allen :)

Jolbi-fashionillustrator
2009-12-19 - 10:35:16

"För dig" sjöng min syster på vårt bröllop, det gick inte att hålla tillbaka tårarna, den representerar oss så himla väl. Underbar!

Louise - PaperandPen
2009-12-19 - 11:06:59

Jag känner total lycka när jag får höra Yellowcard's låtar. Lyckligaste dagen i mitt liv var när jag lyckades pricka in deras skivsignering i New York där jag fick ta kort med sångaren, och fick gratisbiljetter till konserten :D What a day! Åh, det pirrar i hela kroppen när jag tänker på det.

Emma
2009-12-19 - 12:03:59

Snällt av henne att ringa dig!

L
2009-12-19 - 17:04:43

Bara av att lyssna på honom.

Älskade Lasse.

Då blir man helt lycklig!

Varesig jag är glad eller ledsen så känns allt lättare eller bättre av att tänka på en låt eller höra.

Helt klart underbarast.



Vilken gullig vän att ringa dig :)

Hade bra, gillar din blogg!

Johannas ordsamling
2009-12-20 - 15:07:10

När jag är på¨någon fantastisk konsert (tex Lasse). Eller när jag står i ett äkta mörkrum och framkallar mina egna analoga bilder (dock var det tre år sen jag gjorde det sist...) Underbar känsla, underbart att se sitt foto träda fram på ett vitt papper!

madde
2009-12-20 - 15:46:52

ååå! underbara lasse! Jag var också där, på den där konserten. Den var magisk. Få är så fantastiska som han.

Det finns nog inget annat som får mig att må som han gör, när han står där på scenen sådär småblyg och charmig. Och när han säger, från djupet av sitt hjärta, att vi som står där under honom är så fina, då smäller jag nästan av.



GUD så fin han är.

Emma
2009-12-20 - 17:52:48

sv: tack så mycket! du har jättefin blogg och fin header du med :)

jättekul att jag hittade detta inlägget för jag känner verkligen likadant. han är magisk och det finns ingen som han, ingen kan få en att känns sig så lycklig som han gör. det är fint på något sätt :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: