GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

tusch tischor shop randig kavaj vikt Q&A

2009-04-26 | 18:29:31 | Egocentrerat&Vardagligt



Söndag kväll då och söndagskväll betyder veckosummering.
Jag vet inte hur det är med er men denna vecka har känts lång. Ganska tom, ganska håglös...och är det bara jag och min blogg som drabbats av blogglågkonja eller har hela bloggosfären varit lite off,slö,seg,mindre aktiv denna vecka?

Nåväl, veckan som var:

Likt en skola så hade jag under måndagen lite bildlektioner här i bloggen och jag vart ganska så flitig med mina Promarkers även om resultaten blev smått blandade. Självklart - som vanligt handlade det ju en hel del om t-shirts och tryck och testing testing men så tog jag lite paus på onsdagen för en snabbvisit i Göteborg där jag provade snyggkavaj och köpte flitigt använd randig topp. Torsdagen vilade i frid lite granna och begravning av en "släkting" stod på schemat. Sen blev det fredag och det kom sol, värme, grönska och så föddes en ny bloggshop- min bloggshop-Avanna bloggshop! Igår lördag tömde jag några glas öl och cider i solskenet och i tisdags tömde jag mig själv på fakta och svar från frågestunden.

Hmm det blev en kort summering detta..men ja som sagt.en lång fast tom vecka..
Nya tag imorgon?

Nu ska jag fundera litegranna över varför så många kvinnliga modebloggare som alltid hävdat att de är så naturligt smala - smala av naturen och äter vad de vill och massor utan att gå upp i vikt ..helt plötsligt får panik över viss påstådd viktuppgång och ska kämpa sig ner till sin naturliga smalhet igen..Hmm låter inte så jättenaturligt om man måste banta sig till den. Åldrande och kroppsliga förändringar däremot- det är helt naturligt.

Men annars så finns det fina plagg här i bra storlekar..och med lite egoboostande mening.




Kommentera 31 st

Kommentarer
Sandra
2009-04-26 - 18:47:08

yey! vad kul att du har en egen blogshop nu :)



många kramar

Alexandra
2009-04-26 - 19:04:42

Jag gillar denna "ihopknytning-av-veckans-gång" ^^

sv: Det var himlans gottit! Saftigt, fruktigt och ja... allmänt gott!

Lilla Fröken
2009-04-26 - 20:12:03

Det är så roligt att läsa om veckan som har gått. Jag tror att det är det varma vädret som har gjort att bloggosfären varit lite off. Hoppas att du har haft en fin helg Anna. Kram!

Emma says style, love & rock and roll.
2009-04-26 - 20:29:26

Jag känner mig off slö - likaså min blogg. Men det har nog mest berott på hög feber och en jävla förkylning. För alla andra tror jag nog att det är vädret som lockar.. ;)

chris
2009-04-26 - 20:58:45

är lite sugen på ett "today i'm wearing this"-linne. riktigt fint! återkommer när jag bestämt mig om färg, det är så svårt :P

Marika
2009-04-26 - 20:59:58

Åh tack:-)

Kalaset var finemang! Bättre kunde det inte gå:-)

Anonym
2009-04-26 - 21:01:44

Hejsan!

Visst var det dig jag frågade om lösenordsskyddade inlägg förut?

Tessan
2009-04-26 - 21:02:12

Hejsan!

Visst var det dig jag frågade om lösenordsskyddade inlägg förut?

Fotofix
2009-04-26 - 21:06:54

Hoppas du har haft en härlig söndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Therese
2009-04-26 - 21:11:39

Tack! Jorå det blev lite grillning och mys.

emma härnqvist/perfektion
2009-04-26 - 21:11:45

alltid lika roligt att bli påmind om din vecka som passerat.. ja, summerandet är bra.



hm, kan inte påstå att de låter supernaturligt att vilja banta om man påstår sig vara naturlig. nåväl.. de finns alltid de som säger mot sig själva.

Tessan
2009-04-26 - 21:18:10

Jag fick för mig att du hade en underblogg där su skyddade vissa inlägg. Testade nämligen själv å det fungerade inte men nu funkar det ;) Tack ändå. Ha en bra kväll!

Petra
2009-04-26 - 21:25:04

jag är så trött på allt snack om vikt och att alla bantar samtidigt som ingen gör det. Kan dom bara inte stå för de dom gör? Eller att dom faktiskt tränar för att hålla sin vikt i schack eller försöka gå ner? Är det pinsamt? Varför måste alla låtsas vara perfekta hela tiden. Det är jobbigt! :P

annawii
2009-04-26 - 21:32:08

Bantning är inte min grej, har gjort det en gång och det slutade med en ätstörning som förstörde många år för mig. Numera äter jag hälsosamt och har inga förbud samt rör mig. Min kropp har aldrig mått bättre och jag orkar så mkt mer än när jag bantade :)



kram sötis

Bim HD
2009-04-26 - 21:46:48

Det verkar dött - japp. Folk verkar inte titta in i bloggar i samma omfattning. Har man lite kommentarer normalt, än mindre nu...

Hm, själv har man försökt få koll på blogg idag - men nu ska det vara fixat... Diskmaskinen fixade nya sciptet - slapp tur nog byta till helt nytt - gick få över gamla inkl kommentarer till nya, puh... Allt ser ut som vanligt på vanliga stället, tjoho.. :D Men, letar fortfarande det ultimata template som ska vara jag... och innehålla det jag vill ha, eller behöver... hittade en nytt och härligt - fanns ingen widget, bläää.

Hm... veckan har gått som så bara - och ny är det imorgon, hua... då blir det nog en reklamdag - vad tror du om det? :D

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

AMANDA -
2009-04-26 - 21:49:18

när kommer LW tshirterna? eller skulle du inte trycka dom? =)

Anonym
2009-04-26 - 21:51:13

Tackar :)Jag tycker det är bra det du skriver om vikten och dess innebörd.Åldrande och kroppsliga förändringar är helt naturligt. Jag fattar inte varför allt ska vara så smalt....för att passa in och bli sedd????? Ha en fin vecka gumman!

Kram

emelie
2009-04-26 - 22:03:44

jadå, har haft glass picnick med min vän :) Hur har din söndag varit? :)kram

Athena
2009-04-26 - 22:09:30

tror bloggosfärens seghet beror på den underbara värmen :D

Tilda
2009-04-26 - 22:26:58

Jag håller med dig om att bloggvärlden känns lite trög denna veckan.. Har själv också varit det.



Måste säga att jag är imponerad av de flesta trycken du börjat sälja! :) Om jag inte bara haft ett studiebidrag att leva på hade jag handlat loss. Vad jobbigt det där är, att inte ha några pengar. I alla fall, jag hoppas det går bra för dig nu! :) Därför har jag gjort lite reklam för dig i min blogg. Kram!

Sofia
2009-04-26 - 22:35:43

Vilken härlig blogg! Jättefina illustrationer. Kul att se, blir så himla inspirerad då jag själv drömmer om att bli grafisk designer. Dock är illustrationer min starka sida. :)

Linda
2009-04-26 - 22:36:40

Underbara och inspirerande du!

pelle
2009-04-26 - 22:41:05

Skönt att höra en förnuftig modebloggare säger orden där uppe. Viktdebatten är jävligt fånig i bloggvärlden. Kanske för att orden oftast kommer ifrån unga brudar som inte ha mer än glass och bomull i huvudet. Genast får man inget perspektiv på saker och ting.



Och du har rätt om att alla varit borta/sega med bloggandet den här veckan. Som om alla tar igen allt i vardagen som de inte gjorde innan påsk.

sheima
2009-04-26 - 22:46:47

åh du är så grym på allt:] håller med dig angående det där med vikt grejen. t ex i senaste numret av FRIDA (en tjejtidning heheee :$) så kritiserade dom "size zero kändisar" så fanns de bilde på hur smala dom va, sen typ tre sidor senare va deras modeller i tidningarna minst lika smala..så jag mejlade till dom idag faktiskt ;) hoppas det hamnar i tidningen. helsjukt ju :p

Ellinor
2009-04-26 - 22:54:47

Jag har nog nästan bränt mig dessvärre.. =( Jaja, imorgon är det jobb, ingen sol.

Kram på dig

Ellinor
2009-04-26 - 22:57:13

Svar: Jo jag har har tränat hårt i tre månader, tror inte jag har gått ned i vikt eller så men ha blivit mycket fastare så det funkar ju faktiskt. Och så kan man äta vad man vill i pricnip:) I like!

Ellinor
2009-04-26 - 22:57:14

Svar: Jo jag har har tränat hårt i tre månader, tror inte jag har gått ned i vikt eller så men ha blivit mycket fastare så det funkar ju faktiskt. Och så kan man äta vad man vill i pricnip:) I like!

Ellinor
2009-04-26 - 23:02:40

Precis, jag blir mer och mer nöjd av att jobba med min kropp och se hur den mår bättre och bättre. Men promenader och jogging är ju kanon, jag varvar gymmet med morgonpromenader när jag hinner. När det är sånt härt väder är det ju bara skönt dessutom!

Mackan
2009-04-27 - 09:40:57

Hello önskar dig en bra dag ;) kram

Mia
2009-04-27 - 13:11:27

Låter som en vecka med både roligt och sorgligt, ha det bra och så önskar jag dig en toppenvecka denna vecka.

Emilia
2009-04-28 - 21:19:51

Hej! jätte fin blogg. vad jag förstår så är det du som har målat dessa bilder?:) Jag brukar skissa lite modeller av kläder ibland och har velat ha lite bättre pennor att färglägga med. Har du något tips på bra pennor/tuschpennor som jag kan använda att fylla i min skisser med?:D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: