GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

bulle och grubbel

2009-04-05 | 15:19:21 | Egocentrerat&Vardagligt

Känner mig febrig och har ont i kroppen, fast mest magen då.
Har fått i mig en kanelbulle idag..kanske inte det bästa att äta men faktiskt det enda som kändes lockande..och jag tror på fullaste allvar att kanelbulle kan endast vara välgörande.



Tror dessutom att jag inte är sjuksjuk utan att det varit för "mycket " det senaste..Ja inte att jag jobbat häcken av mig med många långa timmar eller alla sliter och drar i mig..nej utan att det varit för mycket grubbel och att jag grubbelstressat sönder magen..igen..ty jag kan ju aldrig bara släppa saker..Jag kan inte slappna av- därav alla tomatstora muskelknutor i ryggen..jag grubblar oroar mig analyserar grubblar än mer stressar upp mig ser nattsvart på allt.
De mesta grubblena har ju med pengar och företaget att göra. En trög vinter vad gäller framgång och försäljning+ kreativ svacka gör sitt, oro för sambons jobb, ovissheten kring att aldrig riktigt veta hur mycket man kan ta ut i lön om man ens kan göra det en månad, den känslomässiga bergochdalbanan kring dels glädjen över att vara egen men så ångesten om man bara ska lägga ner allt och söka sig ett "riktigt"jobb istället men jobb i dagens samhälle som går mot den största öppna arbetslösheten nånsin, kanske bättre att försöka hålla liv i rörelsen och så snurrar tankarna på.
Kommer hela nya kollektionssatsningen bara betyda massa skulder och stora räkningar eller kommer jag skörda nya framgångar? Gör jag rätt eller gör jag fel.

Imorgon sätter tryckandet och tillverkningen igång!



Borde nu sätta mig med bokföring men ska nog dricka te och läsa lite i tidningar..
Kommentera 49 st

Kommentarer
Mackan
2009-04-05 - 15:22:57

Krya på sig vännen....

kram

Johanna
2009-04-05 - 15:28:16

snygga t-shirt !

Emma says style, love & rock and roll.
2009-04-05 - 15:30:32

Jag tror att det kommer att bli grymt Anna! Hoppas du kan släppa lite av oron snart och blir bättre :D

alexandra
2009-04-05 - 15:42:49

mm satt nyss o åt en bulle ^^

Amanda
2009-04-05 - 15:42:59

Du gör rätt! Älskar dina tryck och jag kommer väl inte kunna köpa alla, men blir det inte allt för knapert i sommar ska jag försöka lägga pengar på några plagg. Inte ska man behöva oroa sig, men det är ju sådana tider... Må gott!

Alexandra
2009-04-05 - 15:46:11

Ta hand om dig Anna! (så bra beslut där med teet...)

Jag är likadan.. oraor mig på tok för mycket, och slappnar aldrig av. Det är inte bra.

pernilla
2009-04-05 - 16:06:56

krya på dig & slappna av! allt kommer gå superbra med den nya kollektionen :D



kramar!

Camilla
2009-04-05 - 16:22:46

Nej ingen bokföring idag! Slappa lite istället, även om du är egen så är det Söndag och då får man slappa.



Många kramar från mig

Caroline
2009-04-05 - 16:28:26

En bulle är ett bra steg på vägen när det gäller tillfriskning :) Hoppas du blir bättre och att du får slappna av lite. Super tryck by the way!

Emma Damm
2009-04-05 - 16:30:39

Kram gumman, du är bäst!

Malin
2009-04-05 - 16:32:47

Åh vad du grubblar sötis...usch...skickar massor av kramar och prinsessbakelser! (Du kan ju äta dem imorgon om du mår bättre, så magen din får vila idag)



Och jag blir så glad för dina fina ord på kissobajs ska du veta. Man behöver höra sånt när man bara känner sig tjock och risig och trött.



Och Ted...jag har inte stenkoll på allt han fått stå ut med men han verkade inte få mycket hjälp med sina problem och folk verkade bara tycka han var konstig...usch...så himla synd att han inte finns mer..

Tilda
2009-04-05 - 16:55:47

Grubbel grubbel, jag förstår vad du menar! Det är lätt att man gör det till en 'vana' och då blir det svårt att komma ur den. Men försök slappna av och lev mer i nuet, Anna! Du är duktig i det du gör och det kommer räcka långt. :) Kram!

bea
2009-04-05 - 17:01:22

krya på dig

Victoria
2009-04-05 - 17:01:37

Ojdå! :O Ta det lugnt med lite "me time" det förtjänar du! :D

CherryCheek
2009-04-05 - 17:20:06

Svar:



Åh, vad kul att du blev glad! :D

Klart att du ska få creds, du är ju asgrym!



Det får du gärna, skulle vara jättekul :)



Puss puss

Anonym
2009-04-05 - 17:35:36

cool desgin :)

Christine
2009-04-05 - 17:39:29

Magen är ju oftast den som drabbas mest när man grubblar och oroar sig mycket. Jag har ju haft megaproblem med det i flera år. Det är bättre nu, men en period hade jag ont i magen och mådde illa varje dag... inte kul. Hoppas du snart mår bättre! :-)



Kram

Rebecca (:
2009-04-05 - 17:44:42

svar: hehe okej, härligt! :D

Elena
2009-04-05 - 17:49:10

Sv tack detsamma :D

Emma
2009-04-05 - 17:56:43

Vet hur det är att gå runt och oroa sig för hur saker å ting ska lösa sig, har själv massa grubbel kring vad jag vill göra med mitt liv, om jag ska börja plugga nu och vad isåfall. Är så trött att tänka på sånt nu så då känns det som man bara skiter i allt, typ hehe... Men jag tror på dig och din kollektion, verkar vara så himla många som gillar den och det är inte konstigt. Du gör så fina tryck och designer och jag tycker det vore synd om du gav upp det här. Har räknat med 2 plagg från din nya kollektion i nästa månads budget, bara så du vet =) Kram!

Alicia
2009-04-05 - 18:00:13

Hoppas att du känner dig bättre snart! Du får sätta dig och vila ut med en god kopp te.. =) Kram!

Mickan
2009-04-05 - 18:05:01

Kan tänka mig att oron är ständig när man är egen företagare. Nu har jag ju ingen aning om hur du arbetar men du har inte möjlighet att kanske arbeta halvtid eller bara extraarbeta vid sidan om ditt företag? Men visst, precis som du skriver så är det ju inte enkelt att få tag i jobb i dagens samhälle men det är ju en tanke för att slippa oroa sig för ekonomin iallafall=) Kram!

Maria
2009-04-05 - 18:19:56

Vet hur du känner dig. Har också lätt för att oroa mig för allt. Men både jag och mina döttrar gillar dina kläder så det skulle vara tråkigt om dem inte fanns längre. Kämpa på, kram Maria

Juliana
2009-04-05 - 18:27:34

Usch. Du satte nästan ord på mina grubblerier också. Det är väl sånt som snurrar i huvudet på nystartade företagare antagligen. Mycket handlar det såklart om pengar. Tråkigt. Men det finns så många fördelar med att vara egen företagare också. Jag försöker fokusera på dem! Kramar till dig!

Mickan
2009-04-05 - 18:30:37

Ja, det är klart. Du kan ju söka sommarjobb och hoppas på det bästa, då är ju chansen stor att få fortsätta vicke lite, beroende på vart iofs. Men som sagt, om du behöver kunna åka iväg någon gång så är det ju inte så enkelt heller. Men jag hoppas det löser sig för dig! Det allra bästa vore ju om du blev Sveriges största kläddesigner typ! ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-04-05 - 18:33:26

Maria Tack till både dig och dina döttrar för de orden! kram*

Alexandra
2009-04-05 - 18:46:48

Jag vet att du kommer klara detta med nya kollektionen galant!



Stor kram

Carro
2009-04-05 - 18:47:12

Jag förstår hur jobbigt det är att grubbla och analysera över allt. Men det är bara onödigt att gå runt och oroa sig. Allt brukar ordna sig i slutändan , på ett eller annat sätt .. Jag tror och hoppas att allt kommer gå bra för dig och att Stefan får behålla sitt jobb !

Försök slappna av och lev i nuet & ta hand om dig själv.

CherryCheek
2009-04-05 - 18:47:13

Svar:



Oj, tack så mycket! :D

Kul att du tycker om bloggen, känns bra att någon gör det iallafall, eftersom jag lägger ner så mycket tid på den ^^

Rebecca (:
2009-04-05 - 19:02:26

Yes! det var gott :D

tack tack (:

Alexandra
2009-04-05 - 19:02:34

sv: Jo... hon ramlade bara sådär framåtstupad. Well, så har hon gluten också, vilket upptäcktes ganska sent så hon har blivit smått benskör.. ja.. och nu tror vi väl att hon har någon spricka i armen... för den har svullnat upp nu under eftermiddagen så hon och pappa är back på sjukhuset.. och ja... men går på egna ben, skrattar och lever.



Tack för att du bryr dig!

Kim
2009-04-05 - 19:06:26

sv: nu ska man vara en a-kändis med oändligt mycket pengar. bara för en dag.



älskar dina tröjor föresten, funderar på att köpa ett par stycken. när jag har pengar. suck

Athena
2009-04-05 - 19:13:34

satsasatsasatsa! de kmr gå vägen :-)

sara
2009-04-05 - 19:21:45

jag tror det kommer gå finfint:) hoppas magvärken o allt släpper. kram!

PETRA AKA SHORTY
2009-04-05 - 19:35:08

sv; det var det kan jag lova ;p! :) kram

Bim HD
2009-04-05 - 19:37:02

Vännen - du GÖR rätt. Du ska aldrig tvivla på det du gör... lova mig det, snälla. Detta ÄR vad du ska syssla med framöver - SEN kan du ju söka ett jobb när det blir bättre tider igen ;) (ironi, hörde du va? :P) Själv blev man SÅ glad innan man for - hittade nämligen hem en deklarationsblankett. Jaha, sa man då... första gången i mitt liv - restskatt. Oj, vad jag älskar detta landet, typ...

Annars:

Hm, -20 var det här i morse, brrr... Hamnat i vinterland igen :/ På väg upp var det tom snö i höjd med bilen längs med vägen. Ja, och det är vinterväglag. Dock hunnit sitta lite ute i solen, i all snö idag. Inte länge dock... Handlat inför morgondagen, smörgåstårta skulle göras (färdig, nu har jag rymt fältet, klarar inte mer :( ) - städas ska det visst också, uff :P

Må så grankott... Kramis Skruttisen!!!

Och lova mig att aldrig tvivla på det du gör - även om det ÄR väldigt lätt... det är det som är livets skola... ... ... puss-puss - ngn som faktiskt trots allt vill hem :/

Veronica
2009-04-05 - 19:37:13

Hejsan!

Det kunde varit jag som skrev din text! Känner så väl igen mig! Och tyvärr är det oftast magen som blir i obalans och det gör ont. Usch, jag vet!



Jag är en grubblare jag med kan du tro. Det betyder dock inte att det alltid behöver vara negativt :-)



Det där med krisen i samhället kan inte ha undgått någon nu, media är verkligen PÅ med detta ämne. Men jag läste en bra artikel i tidningen om att finanskrisen faktiskt kan leda till positiv personlig utveckling. Hur tufft och påfrestande krisen än uttrycker sig hos var och en, finns möjligheter. "Den som söker, han/hon finner"

Så är mitt motto nu :-)



Ha nu en riktigt skön kväll! Kram på dig!

Dress Like a Princess
2009-04-05 - 19:37:19

Jag har en toppenkväll gumman :) Hoppas du mår bättre snarast!



Kramar

Alexandra
2009-04-05 - 19:43:34

får jag ta o kolla in den kameran :D

Johanna
2009-04-05 - 19:44:02

Mums för bulle! Hoppas du haft en bra helg söt :)

Malin
2009-04-05 - 20:00:38

det kommer gå bra!!

Helen
2009-04-05 - 20:21:56

Grubbel, grubbel... I know the feeling. Grubblar jag inte över jobbet (är det det här jag ska syssla med resten av livet?) så grubblar jag över det som varit (vilket är dumt - jag kan ju inte ändra på det som redan skett) eller på framtiden (vad ska det egentligen bli av mig?). Kommer jag att träffa någon? Får jag några barn? (Vill jag ens ha några??) Tick, tack... Borde lära mig att leva i nuet istället och ta dagen som den kommer - hur klyschigt det än låter.



Nog om mig - DU får INTE ge upp! Din blogg svämmar över av kreativitet - du får inte slänga bort denna för ett "vanligt" drönarjobb, för då kommer du garanterat att börja grubbla ännu mer. Basta! :-) Kram

Anneli
2009-04-05 - 21:25:42

På väldigt många sätt förstår jag dig även om vi inte är i exakt samma sits. Man kan nästan bli gråhårig av att grubbla hela tiden.



Så fort halsbandströjan finns färdig så har du en kund här, I promise!



Stor kram till dig grubblande pyttis!

Pamie
2009-04-05 - 22:02:07

Hang in there tjejen! Det kommer ordna upp sig och lösa sig till det bästa! Även i tider som känns mörka kom ihåg att det alltid lyser ett litet ljus! :)

Erika
2009-04-05 - 22:10:35

Jag håller då tummarna för dig att du får ett riktigt uppsving med försäljningen! Jag tror på dig!

Jobbade du inte extra i en väskaffär i somras? Tänkte att det kanske går att kombinera företaget med ett inhopp i butik då och då. För att dryga ut kassan litegranna.

Och mitt i alltihopa, tänk på att ta en dag ledigt emellanåt då du gör annat och försök att inte tänka på företaget.

Kanske åka iväg med din sambo på en liten minisemester utan internet, eller ta en internetfri weekend hemma (lättare sagt än gjort jag vet ;o)



Kramar!

Kim
2009-04-06 - 07:20:39

Jag tror att din nya kollektion kommer att säljas bra. :)

emma härnqvist/perfektion
2009-04-06 - 09:57:59

hoppas att de kommer kännas bättre snart och att inte grubblerierna kommer vara så stora så småningom. kramar

Sassy
2009-04-06 - 14:04:53

Det gör mig så ont att du har så mycket grubbeltrubbel att du blir sjuk av det. Du får ta lite ledigt snart och komma hit och bara ha kul och inte oroa dig för någonting!



puss

Leonora - The Magic Memories
2009-04-06 - 14:08:52

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: