GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en very blandad och lite bränd wednesday

2009-04-29 | 23:18:04 | Egocentrerat&Vardagligt

Riktig sommardag som sagt idag och här sitter jag nu med en timme kvar på dygnet drygt och har röda axlar och en polkagrisrödvit urringning. Hoppas det är lika underbart väder imorgon- då ska jag sola hela kroppen.
Mitt lite låga humör håller i sig trots solskenet men jag har ändå haft en finfin dag, förutom en tänk glassätarpromenad med Stefan som fick avbrytas för att hmm lite magproblem satte in och jag fick rusa hem till brorsan och låna faciliteterna.

Jag fick ju snyggbesök från Falköping


och hon fick leka lite assistent ett tag och klistra igen en massa beställningar från Avannashoppen medan jag paketerade,skrev adresser,prickade av på lista osv..hmm vad Ozzy funderar på där borta vet jag inte..säkert nåt lurt.



Sen blev jag extra glad när jag såg att bästaste Ebba höll med i det här inlägget samt skrev några fina ord tillbaka. Thanks babe! Du vet var jag finns om VR behöver en designersmåstadsboendechokladoholicskotokig bloggerska..

Grey's anatomy och två koppar svartvinbärste innan jag åter satte mig här vid datorn och började pilla med lite annonsjobb åt en databutik här i stan...Pilligt att få med så mycket info och så som möjligt i en minimalt liten annonsruta + tänka in läsbarhet+ tänka in papperkvalitén i tidningen = vissa teckensnitt går bort likaså kan gult bli pissigt.



Och så är jag förväntansfull inför imorgon då jag ska hämta hem ytterligare två motiv till shoppen.
Lars Winnerbäck och "The Annawii/Hippie"...ja jag fck så mycket fin respons på hippietjejen så jag tänkte att det var lika bra att trycka henne...kommer dock inte ihåg om jag beställde henne på linnen eller bara t-shirts..
Håll utkik i shoppen imorgon!

Kommentera 29 st

Kommentarer
Kan Dee Drawings
2009-04-29 - 23:36:45

Åh jag gillar hippitjejlinnet! <3

Ellis
2009-04-29 - 23:48:24

Vad jag ser drömmande ut på bilden.. hihi.

Jasså du gillar mitt oklippta rufs till hår.. hmm.. Det har blivit tunt av blonderingar och behöver som sagt en klippning men det var ju roligt att det tilltalar :-)

Jag ser också hur du se ut på bilden och jag ser inget fläsk! BLÄ! Förresten ska du komma hit imorn på fest! Så det så!

Kelly
2009-04-29 - 23:54:59

Och nästa gång till tryckeriet...roslinnet? ;-) hihi



Ska kolla in Lindex, har dock en MASSA rosbroscher i alla möjliga färger hemma redan :-p My love for roses har man ju haft ett bra tag om man säger så :-)

Ellis
2009-04-29 - 23:55:03

Mitt hår gick också av på gymnasiet någon gång, typ 3 cm kort.. hemsk upplevelse! Min frisör pratar fortfarande om den händelsen, ja det var ju inte hon som blekte av mitt hår utan det gjorde jag själv. Sen lärde jag mig att man bara får bleka utväxten, absolut inte mer!

Klart du ska följa med imöra, ställ tequilan på kylning med det samma!!

Malin-Hockeyfruga
2009-04-29 - 23:56:02

åh spännande med öppning av webbshoppen! Ska allt in å kika:) hur känns de då? pirrigt? ;)

Kelly
2009-04-29 - 23:56:20

Ps. svartvinbärsté? hallå..det e ju min favvo oxå. Då e det givet...Skotte och blackcurrant tea under vår fika!

Fantasy Girly
2009-04-29 - 23:58:21

Wow, "hippietjejn" är verkligen sjukt snygg, och den blir jättebra på en t-shirt! ^^

Ellis
2009-04-29 - 23:59:11

Men en frisör får väl inte göra på det viset heller!!!

Ellis
2009-04-30 - 00:01:46

Min frisör ville inte bleka slingor lika ofta som jag ville så då började jag att helblondera hemma så indirekt var det hennes fel att det gick av haha.

Men sedan dess har jag gjort det hemma själv, jag är väl lite av en expert nu.

Ellis
2009-04-30 - 00:04:53

Nej det kan vara lurigt hemma men jag har ju lärt mig hur man gör, vilken blondering som funkar och hur lång tid man ska ha i det. Min frisör är imponerad av hur bra jag gör det själv. Men jag saknar mitt löshår!!! Men det är det däremot för mycket jobb med än vad jag står ut med.

Anonym
2009-04-30 - 00:09:39

Är det crooozing på lördag? Fan, jag vägrar ju gå ut den dagen egentligen... o det lär ju vara smockfullt på gränden då... fan! )=

Tror dock inte jag får brumma med Hondan i stan den kvällen. Dessutom kan den inte åka så långsamt som ragarbilarna! (;

Nu måste jag lägga mig!

Kram!

Ellis
2009-04-30 - 00:11:15

Jag kammar typ aldrig igenom hela håret, bara lite här och lite där när det ser för illa ut :-)

Jag hittade löshår i exakt samma nyans som mitt eget hår, så ingen anade under alla år att det inte var mitt eget, svårt annars att få det naturligt, särskilt om man gör det hemma själv med hjälp av en kompis. Det ska ju göras om efter tre månader också och tre månader går fort!

Jag använder Schwarzkopf poly blonde extreme, den är bäst!

Alexandra
2009-04-30 - 07:37:20

OJojoj :D duktigt värre!

Marcus Å
2009-04-30 - 07:55:48

Vad roligt att höra det vännen! :) Hur mår du idag då?

www.alexandrastyle.se
2009-04-30 - 07:57:36

Galet grym blogg, bäst!!





//



www.alexandrastyle.se

Helena
2009-04-30 - 08:36:37

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOooooooooooooooooooooooooo I LÖÖÖÖÖÖÖV THE HIPPIEGÖÖÖÖÖÖLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tina
2009-04-30 - 08:51:01

Hoppas hoppas du beställde hippie-linnen.



Hihi, du får mig att skratta. Vad tycker din karl om att du berättar för bloggvärlden om hans magproblem. Hahahoho =)



Psst. Blev det någon blondie goes mötley upptryckt?

Malin
2009-04-30 - 08:53:16

Du anar inte vad bra det känns att höra! :) taack & kram

Emma Damm
2009-04-30 - 09:03:14

Åh vad kul att det går så bra stumpan!

johanna
2009-04-30 - 09:21:29

haha, jag vet inte vad det är som gör det men jag kan bara inte sluta le när jag tittar bilden med din katt! :D hur den bara sitter där och betraktar med sina reflexögon kanske? söt är den i alla fall :)

Ida Leek
2009-04-30 - 09:33:14

Jag tyckte om Winnerbäck-tröjan. Det kan iofs bero på att jag tycker att han är bra. ;)

Stephanie
2009-04-30 - 09:44:10

Gulle dig, skulle du vilja hjälpa mig med bannern? Har en kille som ska hjälpa, men om du vill bistå med en snygg bild på mig skulle jag bli superglad :) Kan ju ordna nåt i utbyte ;) Kommer du till sthlm snart igen? Puss

Stephanie
2009-04-30 - 09:56:38

Åh nu blev jag glad :D Om du mäter din handled, väljer en färg, silver eller guld och mailar mig din adress så dyker det upp nåt i din brevlåda sen ;) Kram

HannahSthlm/Johanna Törnqvist
2009-04-30 - 10:01:12

Ohh..dearest..hippetjejen är ju adorable!

Nu ska jag in och spana in din underbara webbshop.. igen!



Önskar dig en fin Valborg sötaste med mycket sol och trevligt sällskap! Hoppas du kan unna dig lite avkoppling från allt jobb också:)



Kramar!.

Tina
2009-04-30 - 10:01:37

Måste lära mig att läsa noggrannare, mina ögon skummar igenom och jag missuppfattar. Händer dagligen. Att man aldrig lär sig!

Niki
2009-04-30 - 10:30:48

Tack så jättemycket :)

Jag har varit inne på din blogg många gånger.

Den är helt klart läsvärd !



Jättekul att du startat en egen shop också ^^



Lycka till!

Kramar

Mackan
2009-04-30 - 10:39:44

Ha en bra dag

Kram

Bim HD
2009-04-30 - 17:41:54

Hm... inte din nuna? Ehhh, jag vill ha dig - med masken, basta... :D

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

Linnea
2009-05-01 - 09:51:31

Kul att det går så bra med Avanna shoppen. Jag ska snat beställa "paris" väskan tror jag (=

Kram & ha en fin dag, Anna!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: