GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Patrick Swayze gav mig sin nyckel och Persbrandt fick voodoo

2008-09-25 | 10:19:43 | Egocentrerat&Vardagligt

Godmorgon...eller är det nu förmiddag?
Jag sov till kvart i tio med undantag av ett samtal från mamma vid 8 där hon ringde för att kolla hur det var med mig.

Jag har drömt en massa drömmar. Bland annat var jag med i nnå slags paintballturnering, vi var en massa lag och man skulle kasta saker på varandra, alla lag hade sina egna saker att kasta. Ett lag hade Loka-burkar (aj) , några hade papperssevetter( icke-aj) och jag kastade leksaksfladdermös.
Jag var i ett lag med smala nittonåriga synthtjejer som ville att vi skulle bära korta lackkjolar*...Jag fick inte på mig min.

Sen kom Mikael Persbrandt och blev skjuten, men två söta spanska tjejer tog hand om honom med lite voodoo och stearing.

Patrick Swayze var också med i drömmen. Han såg ut precis som han gör i Dirty Dancing, och vi hade tydligen haft en passionerad natt, som hela tiden låg i bakhuvudet under paintballturneringen " undrar om vi kommer ses igen..Undrar om han kommer höra av sig.."....och mitt i  "stridens hetta" så vände jag på mitt huvud så där filmiskt slow motionaktigt och där stod han och höll fram sin husnyckel åt mig.

Ja jisses..



(illustration: jag)

Nä..om man skulle ta tag i dagen då...

( * ..En del kvinnor känner sig hotade av supermodeller eller Angelina Jolie...Jag känner att jag aldrig kan tävla med nittonåriga synthtjejer...i korta lackkjolar...)
Kommentera 15 st

Kommentarer
JENNIE & EXXA
2008-09-25 - 10:43:20

Tack snälla du :)

Haha :)

Malin
2008-09-25 - 10:44:22

Dagen har börjat, jag hoppas på lite glädje idag. Hmm..



ska i alla fall äta onyttig lunch, så jädra sugen på typ kebab eller nåt...usch.



Hoppas du mår bättre idag också sötis

Malin
2008-09-25 - 10:51:05

Haha, jag kan se dig framför mig. :D

Karin
2008-09-25 - 10:55:36

hehe jag är bakis men det går bra:)

Dress Like a Princess
2008-09-25 - 10:59:11

Det är du med gumman! :)

Skön illustration!

kram

Sandra
2008-09-25 - 11:22:36

Hahaha! Va tokigt man kan drömma ibland!!

Kul bild också! =)



KRAMAR

Alexandra
2008-09-25 - 11:22:45

Wow O_O Vilken dröm. Ja, alltså jag är ju ingen riktig drömtydare, men jag kan ta några drömsymboler som jag hittar i din dröm om du vill ?

Jenny
2008-09-25 - 11:25:54

Nej men haha! Ibland är ju drömmar riktigt märkliga :)

Dress Like a Princess
2008-09-25 - 11:28:00

hehe ja jag märker de, det blir ett himlans scorollande när jag ska läsa alla och svara på kommentarerna :P undra om man kan flytta upp den här rutan ovanför kommentarerna liksom :)



kram

johanna
2008-09-25 - 11:31:23

haha, va kul!

Dress Like a Princess
2008-09-25 - 11:33:23

ja eller hur, undra om man kan flytta den :) hehe ja jag har inte så mycket att göra på jobbet så jag passar på att svara på kommenatrerna istället :)



idag är de jobb och ikväll är de björn gustafsson :)



kram

Alexandra
2008-09-25 - 12:09:50

Here we go:

Sol:

På samma sätt som månen symboliserar modern, kvinnor i allmänhet och allt som anses vara kvinnligt, står solen för fadern, män och den manliga principen. När man tänker på solen ser man framför sg ljus, kraft, energi och livet självt. Om man drömmer om det här klart lysande stjärnan är det ett sätt för ens undermedvetna att tala om att man bär både kraft, fantasi och inspiration inom sig. Det är också en dröm som förmedlar hopp, så ge inte upp; se framåt för allt kommer att förändras till det bättre. Det här är en viktig dröm som borde få en på gott humör hela dagen.

Män-energi-fantasi & inspiration



Glas:

Att drömma om sönderslaget glas betyder att man kommer att råka i gräl med någon.

Gräl



Bok:

Generellt sett så ska böcker i drömmar ses som ett gott tecken som siar om lycka, särskilt om man läser en bok. Vad heter boken, och minns man något som stod i den? I så fall kan det vara ett meddelande om något som troligen kommer att hända. Om man skriver i boken, kan det vara en påminnelse om något man ska göra när man vaknar- kanske måste man skriva färdigt en läxuppgift. Om man befinner sig i ett hus fullt med böcker, talar drömmen om att man känner sig överlupen med arbete.

Lycka- överlupen med arbete



Dricka:

Om man äter något salt innan man går och lägger sig blir man lätt törstig under natten, och då kan det hända att man drömmer om att man dricker [fast du i form av loka-burkar]. Det är bara kroppen som talar om att det är dags att vakna för att gå upp och dricka ett glas vatten. Annars är det lönt att fundera över vad man drack i drömmen och om man tyckte om det eller inte. En välsmakande, läskande dryck tyder på att man kommer att komma på en ny plan eller få en strålande idé. En mousserande dryck bär förebud om något att fira; en besk dryck hänger samman med besvikelser. Att spilla ut dryck kam vara ett tecken på att ens ansträngningar är bortkastade eller att man antagligen kommer att göra ett misstag eller en tabbe av något slag.

Ny strålande idé- tabbe



Kläder:

”Kläderna gör mannen” brukar vi ju säga, och det betyder att man ofta kan avgöra hur en person är genom att titta å kläderna. I drömmen berättar kläderna mycket om ens personlighet och sinnesstämning. Om man till exempel har på sig nya kläder tyder det på att man har gott självförtroende, och om man köper nya kläder kan det betyda att man vill byta stil. Trasiga kläder står naturligtvis för motsatsen: brist på självförtroende, en känsla av att man knappt klarar sg själv, eller att andra betraktar en som en sämre människa. En dröm om att man har på sig fel kläder vid ett särskilt tillfälle är en skamfylld dröm som handlar om att man är rädd för att visa upp sig för andra. En annan klassiska skamfylld dröm är när man är helt naken. Slutligen kan klädernas färg i drömmen säga en hel del…

Dåligt självförtroende



Svart:

I drömmen är svart en negativ färg som sänker humöret ända ned till botten och förmedlar en tryckt undergångsstämning. Om den svarta färgen är mycket framträdande i drömmen, eller om man har återkommande drömmar som domineras av svart, tyder det på att man känner sig ledsen i verkliga livet och inte tycker att det finns någon mening med någonting. Men en dröm kan ju naturligtvis inte vara helt svart för då skulle man ju inte kunna se några av de andra bilderna, så det är viktigt att försöka komma ihåg anda färger som också fanns där. Om det så bara är en pytteliten ljusfläck i mörkret- kanske en reflex från en rubinring, hörnet på en vit vägg, ett träd i skuggan med ett grönt blad. Man ska koncentrera sig på de andra färgerna hur obetydliga de än är, för det är så ens undermedvetna visar hur man ska ta sig upp igen genom att skänka hopp och visa på en väg bort från problemen.

Ledsen ?

- Å andra sidan var det ju paintball… så alla möjliga färger… jag blir förvirrad



Två (spannarna och du & dina mamma, Persbrant & Swayze):

Två är ett par så det här talet kan stå för en själv tillsammans med bästa vännen eller ens pojk- eller flickvän. Två är symbolen för balans, så med den här drömmen försöker kanske ens undermedvetna tala om att man tar i lite för mycket, eller tvärt om, att man inte gör sitt allra bästa. I vilket fall som helst bör man fundera över sitt beteende eller vad man sysslar med för att se om man kan skapa bättre balans.

Balans



Ja, innan jag går på och sammanfattar lite halvt så kan Persbrandt och Swayze stå för andra personer i din omkrets. Dessa två kändisar kanske påminner om andra som du känner angående utseende, personligheter och egenskaper… så du får fundera lite.

Haka inte upp dig för mycket på den svarta kjolen som var trasig. Visserligen är varken svart eller trasigak läder något positivt men tänk på solen och drickan och böckerna. Tre jätte bra drömsymboler som representerar dig till hundra procent.

Hanne
2008-09-25 - 12:11:56

Du burde skrive en bok om alle drømmene dine;) Håper du får en fin dag! Klem!

Alexandra
2008-09-25 - 12:13:12

Ojj... jag glömde nyckeln ju.

Nyckel:

Det här är en mycket viktig drömsymbol eftersom en nyckel i drömmen, precis som i verkliga livet, symboliserar lösningen på ett problem. Men att tappa en nyckel tyder på att något kommer att bli mer komplicerat och att lösningen ligger långt borta [detta gällerj u inte dig då...] Om man får en nyckel av någon, betyder det att den personen kommer hjälpa en att finna svaret på något man grubblat över. Om man vrider om en nyckel i ett lås, kan dte vara början på en helt ny fas i livet.



Pheww... hoppas det klarnar för dig :P

Mörktopp
2008-09-25 - 19:03:06

Mohahahahaha....... dina drömmar är ju underbara!!! Skrattar lika mycket varje gång du skriver ned dem här!! Mohhahahaha... igen!

Kramar!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: