GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

enorma jäsande bulldegar also knowns as lår

2008-10-01 | 16:52:32 | Outfits och Garderoben

Urk bröl tråk blä!
Näe, den här dagen kommer väl gå till Annas världshistoria som en av de allra gråaste...och då talar jag inte bara om det betonggrå vädret eller min gråmelerade hoodie...

Näe..da spirit...the humör..the känsla..Grått grått grått.

Jag borde dessutom ha fattat bättre än att jag skulle ha motstått mitt enorma köpanyajeanssug..Jag trodde att mitt psyke skulle klara av att strunta i storlekar och onda provrumsspeglar.
Så jag traskade lalalalala-aktigt in på Calypso som säljer ONLY/Vero Moda sortiment och tog med mig typ alla jeans in i provrummet...Och jag fick knappt över nåt av paren över mina enorma jäsande bulldegar also knowns as lår.

Gaaah!
Jag menar benen är ju faktiskt den kroppsdel jag faktiskt tränar, går springer, utfall, uppför slalombacklar, traskande i terräng, ständigt högklackat på stan..Men näe.

Nåväl, nu ska jag traska på berget -  i backar och flera kilometer uppochner med mamma..
Och så är min ALT GR knapp helt lös.

Alt Gr = Allt grått..


(illustration: jag...tidigare publicerad i bloggen när jag stötte på samma jeanshatkomplexkroppskänslor inne på Weekday bland snygga gorgeous modelliknande tjejer i snyggsnygga Cheap Mondayjeans..)
Kommentera 31 st

Kommentarer
Anonym
2008-10-01 - 17:01:59

vilken fin illustration :)

URL: http://f
sweetie
2008-10-01 - 17:03:38

Du är bäst! Ibland har man bara sååå pissiga dagar, men det är bara försöka att gå i motvind ;)

Hoppas kvällen blir skön!!

Wysteriia
2008-10-01 - 17:03:47

Vet hur det känns. Inte lätt o vara kurvig...jag längtar tillbaka till sommaren så jag slipper ja jeans! :P

Elin
2008-10-01 - 17:06:12

när du går så pass mycket kan det inte vara muskler du har skaffat dig? (sist jag kommenterade skrev jag om dina vadmuskler, är jag något träningsfreak eller?)



men jag hatar med attprova byxor.. usch fy

Josiee
2008-10-01 - 17:11:30

längtar tills jag får kramas med fina Anna:D

Alexandra
2008-10-01 - 17:20:12

Såja... tränar man benen behöver de nödvändigt vis inte bli smalare, utan har som form kvar men fastare och med mer muskler.

Söt, du är bra som du är jag lovar- även om jeans inte vill passa ibland !

Josephine
2008-10-01 - 17:27:24

Såg din t-shirt på lindex idag, ska garanterat köpa den snart, superläcker! :D

Natalie
2008-10-01 - 17:50:09

Hej! ;D

Angel
2008-10-01 - 18:04:15

Du äger,du är bäst.Alla har dåliga dagar

Mickan
2008-10-01 - 18:06:39

Sötis, det är inte så konstigt att dina lår blir större när du tränar. När jag tränade som minst gick jag ner nästan två storlekar i jeans och nu får jag inte på mig dem längre, när jag börjat träna ordentligt igen. Visst är det orättvist? Och det värsta är ju att jeansen töjer sig så köper man en storlek större så blir de ändå för stora till slut. Jag tror inte det är meningen att vissa ska ha jeans=) Men förr eller senare så hittar du de perfekta, promise! Kram!

Dress Like a Princess
2008-10-01 - 18:45:33

Jaa jag vet, då ska vi kramas va? :)

Käthes blogg mode & skönhet hos Amelia
2008-10-01 - 18:47:19

Ja, jeans brukar vara skit att pröva. :) Det är som om alla avvikelser kommer fram då - konstigt. Jeansen är nog gjorda för tjejer som inte tränar. Lårmuskler är ju skitbra att ha - så det så.

' Jessica
2008-10-01 - 18:48:19

jag tycker du ska ta och lägga dej i soffan, med en filt, en stor kopp te, dina katter och bara släppa alla tankar om hur du ser ut. imorgon blir en bättre dag än idag.



och föresten.. jag tycker du är fin som du är. och jag tror du är en sån där människa fylld av kreaviditet och känslor.. det är bra..

Sassy
2008-10-01 - 18:54:38

Jag tror då rakt inte att det är några bulldegar som hindrar jeansen, utan snarare dina lårmuskler! Just dessa muskler har en tendens att bli rätt stora och tyvärr är inte alla jeans gjorda för vältränade lår...

Så var stolt över att du har starka och funktionella ben!



massa kram!

delinda
2008-10-01 - 19:37:46

hoppas solen lyser imorg ;) hahaha alt Gr, fyndigt ;)

Bim HD
2008-10-01 - 19:40:40

Aha... du har alltså helt enkelt tränat dig till lår - Anja Persson... Ja, hon påpekade ju att hon aldrig kunde köpa annat n mer åt specialbeställda jeans... De har ju liksom lite lårmuskler de där slalomåkerskorna... sett dem i trikåer? ;) En av tjejerna på gymet, ledare för BodyPump o Spinning... Där är det nog specialjeans som gäller också... Vältränad till tusen och lårmuskler till tusen. Får man lätt muskler blir det nog så... Jag bara tappar bort mina jag... har du snott dem? ;)

Må så grankott... kramis skruttisen... jag hittar aldrig ok jeans jag heller, dock av andra anledningar... livet på en pinne... en grå pinne? ;)

Marlen
2008-10-01 - 19:46:28

åh fyy kallsvettningar bara jag tänker på det. Du är inte ensam vännen. tack gode gud för klänningar och tights.

SANIBO
2008-10-01 - 20:24:56

oh, I know how u feel.

det är aldrig kul med såna dagar,

Anonym
2008-10-01 - 22:01:04

URL: http://a
Anonym
2008-10-01 - 22:04:52

jag kan inte heller hitta cheap mondayjeans som passar, även om jag inte tycker att jag är speciellt tjock.. det är jeansen som är för smala. banne mej! jag köper dr denim. av nån anledning passar de bättre.

Tess
2008-10-01 - 22:16:12

Åh känner detsamma. Jag har aldrig tyckt illa om min kropp men nu vill jag börja träna och bli lite som förr ;)

Jonna
2008-10-01 - 22:34:43

Usch jag har haft en likadan dag idag. Grått både ute och i sinnet... Tur att man vet att sådana dagar går över. Efter regn kommer solsken (försöker tänka positivt). Mitt knep idag var att unna mig sushi som är min favoritmat och HELA Sex&theCity-boxen. Får se hur många säsonger jag hinner med ikväll!



Du har en grym blogg och verkar vara en jättegullig personlighet. Får mig ofta att le :-) Gonattkram!

emelie
2008-10-01 - 22:39:49

haha fy tusan jag vet vad du menar! själv har jag ju enorma fotbollslår! att mina ben dessutom är pygmékorta gör ju inte saken bättre. kul liksom när det som ska vara knät på ett par jeans (lite insytt och gärna en liten extra slitning) sitter på mitt smalben. lagom snyggt.

Sofia
2008-10-01 - 22:44:22

Hörru, det är ju MUSKLER darling, inte bulldegar!!

Hoppas morgondagen bjuder på lite annat än gråväder!

Kram på dig!

emelie
2008-10-01 - 22:50:24

hehe ja alltså jag skulle typ behöva 30 i längd. men man får ju vara glad om man hittar 32. :)



jag har typ ett par jeans som verkligen passar mina ben. då ser man ju faktiskt helt normal ut. lite värre att de är helt utslitna och har typ hål mellan benen. :P

Allvetande Skräphögen
2008-10-02 - 06:40:45

Du är jättefin! JAg HATAR att prova jeans. Antingen är det jag eller modellen som är felskapt.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-02 - 10:52:42

allvetande skräphögen: I ditt fall säger vi att modellen är felskapt..i mitt fall: så är det nog jag som är för kort och bred..

Anne
2008-10-02 - 11:34:33

Anne
2008-10-02 - 11:39:33

Jag har samma problem då jag spelat fotboll och fått sån där fotbolls stjärt och fotbolls lår. Hemskt. Nu i juli skadade jag knät och har därefter fått gått till en sjukgymnast. Jag har då fått lära mig hur jag tränar de mindre muskelgrupperna i stjärten/låren/vaderna så benen har absolut blivit mindre av att lära sig de övningarna också. Om man går in på ett gym så har dom ofta en tränare där som kan gå igenom dessa övningar så man lär sig rätt. Man får nog räkna med träningsvärk ett tag (eller så var jag helt otränad) då det är muskler som man nästan ALDRIG använder annars. Det du säger om att gå i backe och så tränar nästan bara de stora muskel grupperna i låren vilket resulterar i att låren blir större. Det gäller att hålla koll på allt också. :) Med att ändra mina träningsmetoder så kommer jag iallafall i mina jeans nu. :)

Jeanette
2008-10-02 - 14:37:26

glöm inte att sträcka ut musklerna efter att du tränar, då blir de längre och inte så kompakta och stora

Therese
2008-10-02 - 17:34:33

Du har ju tränat låren så de har blivigt alldeles muskliga ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: