GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jag hänger löst!

2008-11-25 | 19:17:17 | Egocentrerat&Vardagligt

Ok..det var kanske taskigt av mig att skylla på tröjan i förra inlägget..att den skulle ha gett mig bilringen..
Sanningen är ju den att jag hade ålat i mig ett par jeans som jag endast kunde stänga om jag lutade mig så pass mycket bakåt att en del magfett rann över till ryggen istället och när jag sedan ställde mig i upprätt läge igen blev som ett vulkanutbrott kring byxlinningen.

Ja jösses vad lös och dallrig jag är, måste fan bli ändring på det här. Mår dåligt när jag tänker på det , men kunde ändå i alla fall hålla tillbaka ledsenkänslorna i provrummet..för det är ju ändå bara jag som kan ändra på det..
Tyvärr är det bara lite svårare för en del än för andra..att få bukt med buken..att lösa problemområdena..
Ibland är det inte så enkelt som att äta bättre och motionera

Jag äter nyttigare än de flesta jag känner och rör på mig varje dag, men precis som en del är naturligt underviktiga säger att de knappt kan gå upp i vikt är jag en sån som tenderar att alltid vara naturligt knubbig och mullig och får kämpa stenhårt för nåt kilos viktnedgång...Fast vikten skiter jag i..det är allt löst och fläbbigt jag vill få bort.

..och så är det ju så typiskt att jag blir hungrig när jag skriver det här inlägget..haha.



Dock fick jag schyssta ben i de där jeansen..
Kommentera 55 st

Kommentarer
elin
2008-11-25 - 19:29:13

haha du är inte värst, jag blir hungrig när jag kollar "du blir vad du äter"... ganska absurdt

SCAR
2008-11-25 - 19:32:53

Fast jag tkr både jeansen och tröjan satt sktisnyggt på dig! Och det menar jag alltså. Men jag förstår vad du menar. Jag har snuskigt svårt att gå ner något gram. Fast å andra sidan - hellre tjock och lycklig!

Angel
2008-11-25 - 19:36:57

Håller med scar gumman

Ann-Sofie
2008-11-25 - 19:38:32

För mig är det sådär med, har jättesvårt för att gå ner i vikt. Nu har jag i och för sig haft en period som jag har ätit ganska onyttigt på men det ska det bli ändring på nu! :) Måste forma till kroppen lite så jag mår bra med mig själv, det är ju ändå jag som ska leva med mig själv varje dag.

Tina
2008-11-25 - 19:39:04

Va kul att du gillar min konst.

Sådana kommentarer värmer!



Tidaholm säger du, där har jag nog aldrig varit. Funderar. Men nej.

Alexandra
2008-11-25 - 19:44:43

Du har skitsnygga ben ju ! Mycket finare än mina. Dessa gamla danslår... som tillslut blivit step-aerobic-springa milen-lår, de är minsann inte att leka med- därav en hel del klänningar.



Men jag är tortt eller ej, en av dem som tenderar till att gå upp i vikt lätt, men har svårt för att gå ned. En vecka utan träning och man hade säkert sett skillnad !



Men kämpa på med trimmingen om det är dit du vill-- man kan om man vill, även om det går trögt. Jag hejar på dig ^^

Dress Like a Princess
2008-11-25 - 19:57:33

Hörredu lilla hjärtat! Bara så du vet så tycker jag att du är jättesöt så bort med de där dumma tankarna du har.. Du är dessutom världens gulligaste/snällaste människa!



Kram

SANIBO
2008-11-25 - 19:58:11

keep it up,

riktigt snygga jeans!

donnasandra
2008-11-25 - 19:59:03

Fast jag tycker verkligen inte att du kvalificerar som mullig...fast jag förstår vad du menar. Det där är nog ¨mångas problemområde. Ser även söpinkiga tjejer som det väller över för. Det är snarare jeansen det är fel på...

Petite d'Lish
2008-11-25 - 20:12:31

Känner igen det där problemområdet allt för väl! I mitt fall är det nog bara fettsugning som gäller om jag vill få bort magen. Fläsket försvinner aldrig därifrån. Går jag ned i vikt så märks bäst det runt handleder och byst.

Kalle
2008-11-25 - 20:18:30

hoppas dagen varit bra!

Emma
2008-11-25 - 20:46:45

jad u. vissa kan inte så mkt som att titta på en bulle så går man upp i vikt, medans andra kan äta 100 bullar utan att det händer ngt. IBland är livet lite orättvist.

Philip
2008-11-25 - 20:50:59

Trevlig blogg!

malin
2008-11-25 - 21:08:02

ha ha ha tänkte det samma när jag provade den tröjan fast blå. Hade tänkt ha den som klänning men när jag kollade hur jag såg ut bakifrån...breeeed! Strumpbyxorna hade tryckt upp det överflödiga dessutom...

Gick och hämtade en storlek större och sket i att jag såg bred ut!

Lina
2008-11-25 - 21:11:41

jag tycker du är skitsnygg!

Gelix
2008-11-25 - 21:19:47

svar: :D det är syrran som målat dem. hon är himla duktig.

kia white
2008-11-25 - 21:25:28

Igår kollade jag på en dkumentär på fyran om en man som vägde nästa 500 kg och en tonåring som vägde 360. Hela min mage skrek efter pizza och hamburgare. Det blev pizza idag. Sjukt.

Anna
2008-11-25 - 21:38:37

Ah,jag förstår vad du menar fast för mig är det framförallt lår och armar som aldrig ändrar sig. Jag vet inte om du har läst den men jag har för mig att tidningen Iform hade en omfattande artikel om just detta problem, att varannan kvinna är en non-responder. Själv tyckte jag att det var riktigt intressant att läsa och kände igen mig i mycket så det kanske skulle kunna vara värt att ta sig en titt på. Jag tror att nästa nummer kommer den nionde så den borde fortfarande finnas i affärerna. Fast helt ärligt tycker jag att du ser väldigt bra ut ändå, så länge du mår bra så behöver nog inga större omläggningar göras. Det syns att du motionerar och äter bra men det viktigaste är väl att du själv trivs!

Knutte
2008-11-25 - 21:48:13

Men det måste väl gå att få "rätt" på på något sätt? Du vill inte testa någon metod för att få bort det? Måste ju gå, du kan ju inte gå och må dåligt över det. Inte för att jag ser något fel på dig alls :D

KRAM

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-11-25 - 21:50:03

Malin: det gjorde du helt rätt i!!

kram

Ellinor
2008-11-25 - 21:55:50

Jag tycker som vanligt att du är fin som du är! Men för att du själv ska tycka det också är mitt bästa tips styrketräning! Själv har jag tränat både styrka och kondition i många år men nu blir det bara styrka på gymet och konditionen försöker jag få genom promenader, är dock dålig på det för tillfället. Men det jag vill komma till är att man blir mycket fastare i kroppen av styrketräning, jag märker stor skillnad mot innan jag började träna på gymet. Jag behöver instruktörsledd träning för att inte ge upp när det blir lite jobbigt, då får man också några minuter per muskelgrupp och har tränat igenom hela kroppen på en timme. Annars kan man ju träna ensam i gymet om man vill det. Synd att du inte bor i Falköping för då kunde du gått med mig och tränat, det är alltid lättare att komma iväg när man har en träningskompis, något jag själv saknar. Det är mitt bästa tips.

Fredrik *Frisören
2008-11-25 - 22:00:29

Riktigt snygga jeans!

Citty
2008-11-25 - 22:11:15

Svar: Värst vad många som inte har hål i öronen :O. Jag trodde typ de var fashion-law on that point :O <3

Ellinor
2008-11-25 - 22:11:24

Jaha, det hade du redan provat. Ja det är ju nedrans orättvist det här med att vissa är naturligt smala utan träning medan andra får kämpa. Jag har lätt för att få muskler men har ju också jobbat på dem ganska länge, dock har jag den kroppstypen där allt sätter sig på magen, jag skulle önska att jag fick bort det också men det är nog inte värt att avstå från all god mat för den sakens skull :-) Inte tror jag att det skulle hjälpa heller, det är helt enkelt så jag ser ut vare sig jag vill det eller inte. Jag tycker i alla fall att du är väldigt duktig med dina promenader, det är en härlig träningsform!

Lilla Fröken
2008-11-25 - 22:13:36

Du svarar som Brasse! ;)

Du var väldigt fin i det svarta linnet i alla fall. Men du kanske har många liknande plagg? Om inte får du önska dig det linnet i julklapp sötis. Kram!

Spiderchick
2008-11-25 - 22:21:58

du är superfin precis som du är tjejen!!

HANNAH
2008-11-25 - 22:30:35

äh, sluta nu Anna!

Du är kvinnlig!

Tänk på mig med bautavader och fläskiga ben och inga bröst.

Fick höra häromdagen att jag såg ut som en kille med stora ben.

Caroline Bernadott
2008-11-25 - 22:35:40

Hej där, du hade en riktigt fin blogg!

besök gärna mig med: http://carolinekhamo.blogg.se/



Kommenterna gärna också, det skulle vara skoj !



<3

HANNAH
2008-11-25 - 22:38:10

SVAR: Men du har inte det! Du är kurvig och snygg.

Gaaahh!

CherryCheek
2008-11-25 - 22:42:40

Åh, får ta och kika in där och prova den någon dag. Tyvärr kommer jag antagligen aldrig få mod nog att gå runt i den, utan bara titta på bakelsen i garderoben, hihi :D

HANNAH
2008-11-25 - 22:43:00

Jaföfan! Do it!

Lina
2008-11-25 - 22:51:42

hoppas du köpte den rosa, du var helt FAB i den!!

Maria
2008-11-25 - 23:26:29

Men hörrö! Jag läst din blogg från och till ett tag och det jag tänker är "shit bra hon ser ut, vad bra hon skriver, vad bra hon ritar, wow" och jag tänker att jag borde skriva nån kommentar om det men så gör jag inte det...

Men nu du...

Det är klart man har tjockdagar, det har alla, men skyll på kläderna istället, det gör jag hela tiden... Det viktigaste är att man är frisk och kan skratta, sen är allt annat oväsentligt. Och du är dessutom begåvad!

Ellinor
2008-11-25 - 23:44:31

Jag fick en kommentar i min blogg som kommenterade din och min konversation. Visst kan personen i fråga ha rätt, men jag håller med dig om att det begränsar lite när man inte tycker att man ser snygg ut i alla plagg man önskar att man hade passat i. Jag känner mig mest bekväm i överdelar som är tajta upptill och lite större nedtill, säkert skulle ingen tycka att jag såg "fel" ut i heltajt men det skulle inte kännas bekvämt. Visst kan det tyckas fånigt och ytligt att lägga energi på att störa sig på sina "fel" och jag vet att jag är samma person även om jag skulle gå upp några kilo, men jag vill se bra ut för min egen skull, inte för någon annans skull. Dessutom är både du och jag sunda som äter onyttigt emellanåt, inte rädda för att äta en kaka eller ett kilo choklad men samtidigt rör på oss och tänker på vad vi stoppar i oss, inget fel i det, det borde fler göra! Någon typ av ätstörning har vi väl alla :-)

sofia
2008-11-26 - 00:15:14

du är underbart, jättefin, bara så du vet

hannah
2008-11-26 - 00:30:28

Var är den stickade, röda tröjklänningssnyggingen ifrån?

Dragana
2008-11-26 - 01:21:13

Åhh, vad jag känner igen mig i din berättelse och undrar var min egna figur, från två år sen, tog vägen.

Men du ser jätte bra ut tycker jag! Normal byggd och jätte fin! Och du har verkligen snygga ben också! Så deppa inte så mycket. Det är inte värt det, har jag lärt mig! =))

Anna Phe
2008-11-26 - 01:39:42

Det är för att du redan är smal och fin :)

Kitty
2008-11-26 - 02:07:23

Du är jättefin i både jeansen och tröjan!

Ida
2008-11-26 - 06:09:52

Tycker du såg fin ut i den tröjan gumman! Tippar på att du köpte den, eller den mysiga rosa! Superfina på dig båda två :) För att inte tala om flätorna, snyggt snyggt!

Kramar!

Jonna
2008-11-26 - 07:07:18

cuutie.

LovelyC - Around the world
2008-11-26 - 07:43:25

så fint!:)

Annica
2008-11-26 - 09:27:51

Men om du äter nyttigt och rör på dig och det inte händer nåt, grattis, då säger din kropp att du är i ditt Ideal-jag. Du e jättefin Anna, acceptera dig själv för den du är, sluta försök vara nån sizezerotjej som e helt osunt ideal!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-11-26 - 09:36:34

annica: Jag är inte ute efter nåt size zeroideal - det har jag aldrig sagt men man kan vara onöjd emd sig själv och känna att kroppen inte "duger" eller vara i allra högsta grad medveten om den utan att vilja vara underviktig eller jättejättesmal.

Jag tycker inte på gränsen till övervikt är nån idealvikt för mig jag mår bra av, fysiskt eller psykiskt,

Bim H-D
2008-11-26 - 09:39:00

Hm, ska vi byta häng med varandra? :P

Nä, även om man käkar rätt - tränar (även om man just nu fått träningsförbud, grrr... jag måste verkligen reta mig på det, eller? :P) och allt annat man gör. Nä, inget händer... Jag skyller på jeansen!!! Spelar ingen roll på storlek - blir de för stora, även häng på något annat håll... Och strumpbyxor/leggings... Alltså, vad ÄR det med dem? Resårer i midjan är ju lika knäppa där - annars kan de tom vara vida i benen, suck...

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(ehhh, låter jag kinkig eller kinkig? Hm, kinkig på modeindustrin!!! och det HAR man väl lov att vara om man ÄR en normal kvinna och ingen planka? :D)

Josefin
2008-11-26 - 09:44:57

Tröjan va ju jättefin!! :)

Rebecca Utan Räkor
2008-11-26 - 10:13:05

Jag tycker det är tjejigt gulligt med lite mer än bara skinn och ben.



Fast det kanske bara är jag.

LINA
2008-11-26 - 10:23:31

Asså det är så olika för olika människor, själv äter jag bara skräp mat men är ändå smal som en pinne, med du verkar vara tvärt om, men du jag tycker inte du är tjock jag tycker du ser bra ut<3

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-11-26 - 11:07:21

hannah: H&M, finns i olika färger.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-11-26 - 11:12:19

Lina: nja...kram!

Sofia
2008-11-26 - 13:18:12

Haha ungefär som din illustration ser jag ut i jeansen jag hade planerat att ha på lördag. Får nog hitta på något annat tror jag s

Jessica
2008-11-26 - 14:00:36

Konstig inställning vi tjejer egentligen har till våra kroppar. Hur du själv kvalificerar dig som mullig, men jag vet, man ser det man ser och skapar sig en uppfattning om sin egen kropp som kanske inte alla andra ser. Men du har helt rätt, skiter också i vikten, det är allt det där lösa, måste kämpa hårade, men nu kommer julen...

Jeanette
2008-11-26 - 23:16:06

Nej men den här tröjan såg riktigt godig och fin ut på dig och dina underbara former!

Fotograf Emelie Ohlsson
2008-11-27 - 18:46:42

Usch vad jag känner igen mig, jag använder aldrig tvådelat nuförtiden, hatar när det "väller över" och står också och ser ledsen ut i provrummen.



Jag som skrev inlägg om att vara nöjd som den man är känns lite motsägesefull, varför gör vi tjejer såhär egentligen? Så onödigt. Du är skitsnygg!

Annica
2008-11-28 - 00:19:44

Men om du äter nyttigt och rör på dig varje dag och är på gränsen till överviktig kanske du ska kolla upp om det kan va nåt knas med sköldkörteln (tror det heter så va?) och att det är därför du inte går ner. Eller så är det som sagt din kropps "idealvikt"


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: