GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

förmiddagsnjutning och nattäventyr

2008-11-15 | 11:09:37 | Egocentrerat&Vardagligt

God lördagsförmiddag på er.
Hoppas ni fått en bra start på helgen och sovit gott.
Jag känner mig svintrött. Satt uppe och kollade på "Försoning". Helt Ok film..men trodde nog den skulle vara bättre, mer hmm dramatiskt gripande. Sen la jag mig och läste bok. Vill läsa ut den jag läser kvickt som attan nu så jag kan börja i mina fina födelsedagsböcker istället.


Jag hade en lite traumatisk upplevelse under natten - var tvungen att gå upp och kissa ( dumt att hälla i sig en liter loka innan läggdags). Jag stängde till toadörren och hörde hur nåt brötade till utanför. När jag skulle gå tillbaka till sovrummet igen gick det inte få upp toadörren! Den satt fast! Jag fick till slut bruka våld mot dörren och när jag kom ut fick jag se att nån av katterna hade vält ned en sådan där klädklisterroller från byrån utanför som satt sig stenhårt fast i golvet..Snacka om starkt klister.

Nåväl, nu får det bli en stor kopp te och så ska jag äntligen öppna senaste numret av Elle..Som jag väl fick för nån evcka sen eller två.



Vad har ni för lördagsplaner då?

Update:
Åhhh! Varför går jag in på den där bloggen för? Jag blir ju bara förbannad! Särskilt när hon far med osanning och förvränger saker för att framställa sin egna åsikt som sann genom att säga att en annan ljuger och förvanskar saker.
Janne Josefsson sa klart och tydligt att klippet var några år gammalt , att det gjordes innan förra gången riksdagen skulle rösta om Lissabonfördraget samt att det stod i ena hörnet av tv-rutan när klippet började rulla att det var från ett annat årtal. Hur övertydligt ska det bli? Att anklaga någon annan för att inte vara objektiv genom att själv inte ha tagit sig till ( eller struntat i ) information och fakta..snacka om ickeobjektivitet i så fall.

Ja nu måste jag skrika GAAH!


 

Kommentera 38 st

Kommentarer
johanna
2008-11-15 - 11:15:12

ha en fin dag!

e m m a
2008-11-15 - 11:17:45

- Jag har bestämt mig för att bli åtminstone aningen glowing framåt kvällen. Jag vill gå på bio ikväll. Har du nåt bra filmtips? Puss

Karin
2008-11-15 - 11:17:54

har redan tagit mig upp;) äter frukost i soffan.. jag tänkte nog kanske baka kakor! spännande:) och fota lite å så:) ska du hitta på då?

Malin
2008-11-15 - 11:18:13

Lonely Mummy seeks is really a weird television show, they almost only playdancebandsmusic, and the women look like old ladies but they are only 28? And one of them named their daughters Lisa Marie and Marilyn..I mean, how weird is that not?

But I think I misses The Marie and Per music in there cause I don't see the show all the time..but if we get famous, when we do, we will make better music for television shows...hmm...or...was it music that we were going to make?

I totally forgot...



We will be the big boobs duo. Yeah!

I see that my swenglish is almost gone now that I have been writing with you here. My swenglish used to be much better, I tell you.



My plans for today is to move all the stuff from the old apartment so that we next weekend can clean it..boring plans för a saturday..

Sara
2008-11-15 - 11:18:33

oj visste inte att sånt klister var så starkt..

då har man lärt sig något idag med =)

jag som trodde man var fri från lära på lördagar hehe

Alexandra
2008-11-15 - 11:27:51

jag veeeet. Jag blev jätteledsen. TYckte han va JÄTTEBRA! Han har verkligen bara blivit bättre o bättre... till skillnad från johan som blir sämre o sämre tycker jag...

johanna
2008-11-15 - 11:31:04

Svar: ja, vi ska få besök vid 4, men annars händer inget. Puss!

Malin
2008-11-15 - 11:31:54

Oh, then I have to go and find myself a dog and then we can walk into the woods to the little lake and the small small beach there and do all the stuff you said.

You know what?

I think we are going to be the worlds best reinassancepeople...we are the big boobed duo that can make everything work. Movies, music, theatre, art, design...you name it.



Oh, was it the dark haired one? I think she is very not nice and too girlish for me. Too much yuck...bläää

e m m a
2008-11-15 - 11:32:16

- Jo veckan har varit helvetisk så idag behövs de lite extra lyx. Nu är det snart dags att göra frukost med mängder av thé, ägg och lyxiga smörgåsar..



Bond-filmen såg killen redan i tisdags så den är tyvärr inte ett alternativ.



Vad har du för lördagsplaner? Kram

Malin
2008-11-15 - 11:32:50

I mean that me and Martin can do all the stuff you said, not me and the dog...doh!

Sandra
2008-11-15 - 11:34:37

Oj, hjälp vad rädd jag hade blivit!! =) Tur att du fick upp den!!

Ha en skön dag! KRAM

e m m a
2008-11-15 - 11:39:13

- Oh va mysigt! Läser du något speciellt nu?



Man måste tänja på gränserna när det gäller vardagslyxen. Nu gäller det bara att kunna resa sig ur soffan! Kram

SCAR
2008-11-15 - 11:39:15

Vad mysigt det lät. Ja, det där med tidningen och teet då. :)

Idag vankas kalas!

Lilla Fröken
2008-11-15 - 11:40:57

Mina lördagsplaner är än så länge att gå på promenad i snöyran!! :-) Kramis!

Bim HD
2008-11-15 - 11:54:27

Hm, de där djuren ÄR makalösa! Och den rollern för kläderna måste verkligen göra rent kläderna... eller tar med med luddet i kläderna också? Ja, de som ska vara kvar? :P

Dagens planer? Ja, ta det lugnt... Nyss raderat röda naglar för denna vecka - får bli blå eller något sedan. Funderar ÄN på vad man ska iklä sig... gråblå tunika som klänning med svarta eller vinröda ben till? Eller svart och blommig volangkjol med - vad till? Nä, blir nog första - kanske. Sedan iväg och käka vid 19, och sedan får vi se hur ung natten blir ;) Svänga sina lurviga brukar det blir - så... Kanske det inte blir någon träning imorgon? Får se hur jag orkar idag - ja, jag är kass än, men försöker så gott jag kan ändå...

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

Lilla Fröken
2008-11-15 - 11:55:23

Hoppas att det är sol på väg då. Man blir lätt lite nere av bara grått väder. Men jag har för mig att det finns ämnen i morötter, paprika och apelsin som "ersätter" solljus i mörka tider. Men det är inte säkra uppgifter! ;)



Snötäcket ligger vitt där ute! :) Så här har det blivit mycket ljusare just nu. - lycka -



KRAM!

Alexandra
2008-11-15 - 11:56:28

Johan behöver vänta nåt år så han kommer ut ur målbrottet och längre in i puberteten. Blev jätteledsen när han förstörde You cant hurry love igår. Älskar den låten. Fick gå ifrån tvn en stund.

Anna gör samma låt av varenda låt hon sjunger oavsett genger (stil...). Jättetråkigt!

Kevin behundrar jag för han först i främst lärt sig svenska så pass snabbt. Har själv hjälpt många invandrare med att lära sig svenska. =) Han är fantastisk på det sättet. Sen att han ger allt i alla stilar och kan göra alla stilar och gengerar. Okej. Alla mer eller mindre bra. =)

Alla kan ju inte va bäst på allt ;)

Linnea
2008-11-15 - 12:03:45

haha , ja robin e var också bra , det var första gången jag inte ville att nån skulle åka =/ tur att inte johan åkte , det blir inget idol utan johan för mej =P fast anna och robin b håller jag också på ;)

Amanda
2008-11-15 - 12:07:25

Jag vet inte alls vad jag ska hitta på idag. Blir säkert att se massa filmer. Du kanske har några fler bra tips på något sevärt? :)

HannahSthlm
2008-11-15 - 12:10:11

Önskar dig en fin Lördag raring! Kram

Malin
2008-11-15 - 12:18:16

Yes, now I am leaving with Martin to get the car.



I wish you a very merry saturday anna, and hope you don't have to scream too much today. :D



Puss och hugs

Sara
2008-11-15 - 12:19:35

haha du är härlig =)

Linda // Absolut Glam
2008-11-15 - 12:38:39

Jag var på en fest igår på 7A, konferensanläggning på hotell Diplomat, och en tjej hade på sig ett "Today I'm wearing this" linne. Ville bara säga det! :) Ha en kanonlördag! Kram!

Mynta
2008-11-15 - 12:50:37

Att det var så bra klister i de där rollerna trodde jag inte faktiskt. =)

donnasandra
2008-11-15 - 12:50:54

Jag blir irriterad innan jag går in där, så jag låter bli. Blev arg nu ändå ;-) Kramar

Alexandra
2008-11-15 - 12:51:47

Aj då.. nattäventyr är ju inte det bästa direkt... speciellt när man inte är på jakt efter dem.



Hoppas lördagen blir lugn för dig ^^

Sandra
2008-11-15 - 13:19:08

Håller med dig angående Blondinen. Det känns som att hon gör allt för att få fler läsare. Jag såg debatten, och han sa tydligt att de va gammalt plus att det stod på inslaget (i början) att det var från 2005. Tråkigt att hon håller på så.

Linnea
2008-11-15 - 13:36:48

Jag ska stäääda :( det är inte roligt ,, fast jag ska möblera om också ! det är lite roligare !

Bim HD
2008-11-15 - 13:41:05

GAAAAAAAAAHHHH... håller fullkomligt med, även om jag INTE såg program... Och skulle inte den donnan låga helgen var helig och INTE blogga från fredag till möjligen söndag kväll? Allt för att må så bra som möjligt?

Ja, varför går man in där? Men, man gör det - tyvärr? Retar upp sig och så är man ilsk, grrr...

Hm, förresten - visade du nya bokhögen? Nyfiken ;) Hm, har en hög själv att plöja igenom, bara orka koncentrera mig och klara välja vad då också, hihihi... DET är mer kul än den där donnan - böcker...

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

Josiee
2008-11-15 - 14:49:28

Oj hihi inte ska du bli irriterad såhär på helgen söta du:) njuta njuta njuta:)

Jennie
2008-11-15 - 14:50:21

Hoppas du får en fin lördag anna :)

Lisa
2008-11-15 - 14:56:48

Hej! Kolla in min fotoblogg, värt ett besök :) Tack!

e m m a
2008-11-15 - 14:58:52

- Än så länge känner jag min inte ett dugg glowig. Och inte vill Marcus gå på bio heller.

* M E T T E *
2008-11-15 - 15:06:05

Hej!



Publicera om du vill ;-)



Jag heter Mette och är yrkesfotograf med egen blogg. Jag brukar inte skriva inlägg för att hitta nya läsare på andra fotobloggar men den här gången letar jag fotointresserade som är tävlingssugna! Nästa söndag den 23 november går mitt fotomaraton av stapeln. Det är en rolig fototävling med finfina priser jag fått av snälla sponsorer (YFO, Crimson, Scandinavian Photo). Än så länge har inte så många anmält sig och jag skickar därför ut det här och hoppas på fler tävlande. Man behöver absolut inte vara något proffs med kameran för att tävla, och det finns dessutom även priser som lottas ut bland alla anmälda.



10% av anmälningsavgiften skänker jag till Läkare Utan Gränser.





Varmt välkommen in på bloggen för att tävla själv eller vidarebefordra detta till en vän som tycker om att fotografera!



Här hittar du all information:



http://mettesfoto.blogg.se/2008/november/fotomaraton-sondag-23-november.html





Bästa hälsningar Mette Ottosson

Fredrik *Frisören
2008-11-15 - 15:29:51

lycka till =O)

JENNY
2008-11-15 - 17:40:27

mina planer har vart att bara ta de lugnt idag :D

Lillian
2008-11-15 - 18:09:17

Ha, somliga säger att katter är så himla smidiga djur, vi som har katter vet att de kan vara lika smidiga som kylskåp när de känner för det! Ibland undrar man hur de lyckas med alla tokigheter!!



Kika gärna in på min blogg och ta del av veckans erbjudande...

Cecilia
2008-11-15 - 18:41:23

BB är så korkad att det gör ont i en.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: