GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Pink contest

2008-05-27 | 20:29:41 | Avanna konst/design/foto

Japp - ny tävling, denna gång är det ett  vitt linne i den lite bredare kortare modellen med rosa " Today I'm wearing this" tryck som ligger i potten.
Storlek Small.



Anledningen att jag lottar ut det är att min signatur hamnade lite på sniskan under tryckning och alltså är halv, så för mig går inte linnet igenom "kvalitetskontrollen för försäljningsbara plagg".

Tävlingsuppgift: Hur skulle ni matcha detta linne? Leggins och skinnkjol? Pyjamasbyxa?Shorts? Cargobyxa? Baddräkt? Tyllkjol? Gummistövlar? Vad?
Berätta i en kommentar eller  gör gärna egna "outfitskollage" i era egna bloggar eller maila dom till mig på [email protected]
Använd fantasin, er egna goda smak och stil, go nuts and crazy!

Tävlingen avslutas på torsdag ( 29/5) kväll kl 22.00.
Tävlingen avslutad, vinnare blev efte lottning : Sassy.
Kommentera 74 st

Kommentarer
Malin
2008-05-27 - 20:32:50

Jag skulle matcha detta linne med ett par lackleggings och en mini jeanskjol, ett långt halsband och stora armband :)

Hanna
2008-05-27 - 20:34:17

jag skulle matcha det med ett par ljusa jeansshorts, en stor svart väst eller kavaj samt ett par gladiatorskor och en slavrig uppsatt tofs!

Emma
2008-05-27 - 20:45:28

Jag skulle matcha med ett par mörka jeansshorts och ett par svarta gummistövlar, ser såhär festivaligt ut. Inte för att jag ska på festival men det är tufft :D Sen skulle jag ha håret uppsatt i en slarvig tofs och flera stora armband runt handlederna :D

Maria
2008-05-27 - 20:48:30

Jag skulle nog använda den med en normalhög kort jeanskjol, ett tajt linne under för att inte flasha magen, mina låga svarta sandaler med lite gladiatorstuk, och mina söta Marmalaid-pärlarmband i vitt och ljusrosa :)

Sofia
2008-05-27 - 20:50:04

Jag skulle matcha linnet med ett par mörka jeans, ett par svarta pumps, en rosa sjal. Ett stort smajl o massa självförtroende e en självklarhet =D

Malin
2008-05-27 - 20:51:07

Hihi! Det gör ingenting, jag kan njuta av dem på bild i alla fall. :)



Tack för dina fina ord om trycket. Jag blir sååå gad ska du veta! :)



Ja, jag är orolig att vi inte hinner ses...jag ska ju bort på fredag (ska bort över helgen som jag ju redan sagt förut) och vet inte hur planerna ser ut exakt. Martins familj är inte den bästa på att planera...suck...men jag vet att de ska hämta oss typ "efter jobbet", vad nu det innebär. Så vi hinner kanske inte...sen ska ju du vara på festligheter och då ska du ju bara ha skojsigt! :)



Kanske bäst att du skickar tunikan. :( Jag sätter in pengar nu, är det samma kontonummer som förra gången?



Förresten tycker jag vi får styra upp nåt ordentligt nån helg, kanske i sommar om du har någon tid över. :)



Kraaaaaaaam på fina anna

Jenna
2008-05-27 - 20:56:12

Hr mailat in mitt bidrag nu! :D

leopardia
2008-05-27 - 21:05:39

jag skulle matcha den med de gröna shortsen och de guldiga flip flopsen i detta inlägg;

http://leopardia.webblogg.se/2007/february/klader-musik-och-vitlok.html

och naturligtvis nåt par av solglasögonen, som oxå syns där - är det sommar så är det...



trendig tjej
2008-05-27 - 21:06:59

med mammelucker.

det är väl hippt? :)

elin
2008-05-27 - 21:26:51

jag skulle köra på ett långt vitt linne under, svarta lack leggings. Silvriga och rosa stora armbands ringar, håret uppsatt med hårspännen, Härligt sommarbrunbrän kropp, ett par vita converse och ett stort rosa tuggummi redo för att blåsas upp, alá funky style :D



kan vara kul att busa till sin outfit,inte alltid köra på perfekt matchat, strikt osv.

Kände hur det spratt till i kroppen när jag såg det gulliga lilla linnet med den rosa texten och det skrek bara sommar i bröstet på mig!



Hoppas det tilltalade dig, och jag är jätte gärna med i din tävlig!

ha en trevlig kväll!

http://www.elyyn.blogg.se

E L L E
2008-05-27 - 21:34:15

Jag skulle nog bära en blommig kjol och jeansjacka till det, en mix av flera olika stilar! himla fint i allafall och du är superduktig. puss,

Alexandra
2008-05-27 - 21:44:13

hihi. Kan berätta att det finns inget bättre att äta än det tycker jag ;)

Elin
2008-05-27 - 21:46:07

Jag ser mig själv direkt i ljusa jeans, några snygga klackar (gärna tan-färgade nu till sommaren), något diskret linne under - antingen rosa (samma färg som texten) eller ett vanligt vitt. Eller varför inte köra bara t-shirten!? Wayfarers, och gärna håret i en tuff frisyr eller stor tofs. Jag skulle ha en väska till som matchade skorna. Ååååh, det låter såå mig!



Något blommigt skulle vara fint till, kanske ett par gröna, blommiga shorts? :) Så sommrigt!



Tack för en trevlig blogg :)

LIFE BY Marielle
2008-05-27 - 21:52:12

Skulle matcha detta härliga linne med min nya bruna skinnjacka & korta slitna ljusblåa shorts som ser ljuvliga ut tillsammans med brännan. :-)



Vad tror du om en "nystart" i min blogg? Läs mitt senaste inlägg & kom med dina åsikter så förstår du nog. :)

Emma
2008-05-27 - 21:56:49

Jag skulle matcha linnet med ett par svarta, tunna strumpbyxor, en jeanskjol och höga klackar. Sedan en skinnjacka på det - perfekt. Din blogg är föresten jätte mysig, sådär lagom mycket mode samt fina och roliga bilder. Fortsätt så :) /Emma.

Malin
2008-05-27 - 21:59:43

Jag skulle matcha det med mörkblå stuprörsjeans, ett par ljusbruna pumps med rund tå(ifall jag kunde gå i högklackat), en riktigt stor, svart oversize väska över armen, och en ljus sminkning ;)



ha det gutt!

Bim H-D
2008-05-27 - 22:12:41

Go nuts and crazy? hahaha, DÅ har du nog utmanat ödet min vän ;)

Kommer INTE att matchas till en Kajsa Anka kjol i allfall - det lovar jag ;)

Må så grankott - dina plagg ska man riktigt mysa i, jämt och ständigt helt, mmmmmm....

sara
2008-05-27 - 22:12:47

jag skulle matcha den till en riktigt söt, sådär bebis rosa prinsess kjol & till det bruna härliga ben och sommarfötter, sådär smutsiga efter att man gått barfota en hel dag. Självklart skulle leendet vara på sin plats också. Ultimata sommar-outfiten! Kram :)

soph
2008-05-27 - 22:15:23

Yummie!

Ultimata matchningen hade vart en body med långa ärmar samt ett par håliga mörka svarta/gråa byxor med aningen häng, vilket göra att man kan se höften under bodyn(mycket snyggt!) och skor till hade, hrm, blivit höö-ög klackade i matchande färg till byxorna. Eftersom häng gör att man ser kortare ut, kompenserar man det med sko+byxa i liknande färger för att se längre ut. Håret i underbar Lykke Li knopp samt stora läckra naturfärgade armband. Yummie! Hade gärna sett en illustration av denna människan ;)

Amanda
2008-05-27 - 22:16:33

Jag skulle nog kunna ha mkt till linnet. Nu till sommaren så skulle jag nog ha tights med jeans lr kjol(kan vara av jeans lr vanligt tyg, ksk blommigt), men jag skulle även kunna tänka mig det som "mys" plagg, lätt att dra på sig med mysbyxor på en söndagkväll!



För att få in det rosa med det hela så fick jag en tanke att ha det som typ "festival outfit". Typ rosa långa stora stövlar med roliga tryck + snygga brillor ( såklart rosa det också ). Även ett rosa stort paraply och en väska som accessoarer . Lätt och snyggt till festival o sådant till sommaren ;)



Sedan passar ju alltid stuprörsjeans plus skor, i mitt fall ballerina, lr liten klack. Passar perfekt på stan när man ska shoppa ;)



Gillar linnet mkt, men har tyvärr inte pengar för att beställa just nu ^^



Hare bra.







Amanda
2008-05-27 - 22:18:04

i början menar jag jeansshorts!



xD

Emelie
2008-05-27 - 22:33:27

Jag skulle nog faktiskt matcha dem antingen med ett par snygga jeansshorts, en tunnare trekvarts bombarjacka lite lätt över, snygga armband och ett par tygskor. Alternativt ett par ljusgråa chinos! :)

Mimmi Brunell
2008-05-27 - 22:56:52

Jag skulle ha ett par jeansshorts med illrosa leggings under. Till det skulle jag ha ett par svarta gummistövlar med vit snörning.

På armarna skulle jag ha en bombarjacka. I öronen skulle jag har två svarta stora ringar.

Stora och tjocka träarmband och en över-axel väska - brunt läder med volanger

alexandra [Lolabrin]
2008-05-27 - 23:07:31

fint linne :D

kim stenfors
2008-05-27 - 23:08:34

jag skulle matcha det med mina svarta uppvika jeans och ett par vita tyg skor, ett vitt linne under & sen massor med snygga armband till i olika färger. (:

Sandra
2008-05-28 - 00:17:43

Jag skulle matcha den med ett par shorts i jeans och med ljusrosa pumps!

Anna
2008-05-28 - 00:31:11

Om jag ska matcha med något plagg jag redan äger så skulle jag nog ha linnet till ett par snygga jeans med mina rockiga kilklackar. Om inte annat så behåller jag nog samma skor på med byter till en svart, kort, slimmad jeanskjol med nitbälte och leggings :)



cissi
2008-05-28 - 01:44:43

Jag kan tänka mig hur snyggt detta redan snygga linne skulle bli instoppat i ett par chinos och till det gladiatorsandaler. Chinosen skulle sedan vara lite slarvigt över det högre skaftet på gladiatorsandalerna och ge det hela en avslappnad, råsnygg vardagsstil.

lollo
2008-05-28 - 09:08:16

Här är min länk: http://daloatf.blogg.se/2008/may/today-im-wearing-this-outfit.html



Jag har tänkt att linnet skulle vara superskönt att ha på väg till badet. Det ser så skönt ut. Ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag på att ha på mig det och gå och bada :)

Navas
2008-05-28 - 09:12:51

E den tillräckligt lång i modellen så skulle inte jag ha någonting än schyssta sommarskor till. Solbräna bara ben e snyggt till vitt linne!

Bloggtävlingar
2008-05-28 - 09:20:18

Hej! Vi har fört ryktet om din tävling vidare. Tipsa oss gärna via en kommentar om du anordnar fler! (:

Frida
2008-05-28 - 09:23:39

En trevlig bikini med linnet över är allt som behövs.

Man behöver inte alltid göra så stora saker av allt. Särskillt inte när linnet gör outfit:en.



men visst, man tackar ju inte nej om man har bruna ben, går barfota med rött nagellack på tårna & ett par vita wayfarers. & eftersom jag skulle missbruka linnet och ha det varje gång jag går till stranden eller trampolinen så skulle jag ha en handuk runt axlarna också. eller vikt å instoppad under armen. :)







kan inte logga in på min blogg just nu:S

Men min mail adress är [email protected]

Nina
2008-05-28 - 10:36:30

Skulle matcha den men allt :) Fast speciellt med mina minishorts. Finns exempel på min blogg; http://niini.blogg.se/2008/may/outfit.html#

svea
2008-05-28 - 10:40:21

jag skulle matcha till ett par leggins och gå och softa i i sommar. Den är helt rätt för sommaren, stilen och grymt snygg. Älskar linnen med bara text, det gör de grymt snygga!

Carola L
2008-05-28 - 10:53:50

Denna skulle jag ha till ett par jeans!



Skulle vara en toppenpresent till mig själv för jag fyller år idag :D

Lina
2008-05-28 - 11:20:45

Ett par slitna jeans och illrosa höga klackar :-)

Skulle bli jätte glad för ett sådant linne, jag fyller 23 år imorn! Hurray!!!

Lina
2008-05-28 - 11:22:09

Kanske en rosa halterneck bikini under så blir det lite sommrigt :)

sanna.h
2008-05-28 - 12:19:46

Hej! Jag vet precis hur jag skulle matcha detta übersnygga linnet. Mina korta linne shorts, träarbanden och trähalsbandet sen så skulle jag ta ett par svarta pumps för att få hollywood-snygga ben. Sist men inte minst skulle jag krulla upp mitt superkrulliga hår för att sedan gå runt och brösta upp mig för att verkligen visa vem som har det snyggaste linnet :)



erika
2008-05-28 - 15:20:33

Jag skulle matcha det med ett par shorts som jag själv sytt. De har en massa rosa detaljer så de skulle passa perfekt till denna underbara topp.

Ella
2008-05-28 - 16:03:28

Hej Anna! Jag har lagt min önskematchning på min blogg. Mailar dig med bidraget också utifall att min blogg krånglar (den har gjort det på senaste tiden ibland) =) Jag håller alla tummar jag har... det lät som jag har jättemånga, men har bara två..... och dom håller jag!!

Sandra
2008-05-28 - 16:24:34

Grymt snygg! Åh, jag skulle använda den till antingen en jeanskjol eller ett par jeans. något enkelt så att tee'n får göra jobbet liksom :D

J
2008-05-28 - 16:56:01

Jag skulle nog behöva införskaffa ett par vita chinos för att matcha t-shirten rätt. det och kanske en sån där håkanhällström hatt som jag vet att http://floras.blogg.se har.

Sen skulle jag nog vilja ha ett par vita låga converse till :)

Mari
2008-05-28 - 17:56:02

Jag skulle matcha linnet med en jeanskjol (volang) och ett par svarta pumps, om jag kan finna några ^^

praktiskt och enkelt!

Mel
2008-05-28 - 18:31:12

Oh! Rosa text, wonderful! Lätt som en plätt att matcha detta med min annars rätt rosa stil! Min ganska korta, knallrosa kjol från H&M och ett par brunbrända ben (ev ett par halvgenomskinliga vita taight med spets i benfållen om benen inte skulle kännas så bruna :P)passar helt perfekt till sommarfesten jag ska på! Givetvis ska håret (är blond med ganska långt hår) vara uppsatt så att alla kan se att today I´m weariing this! Därför tänkte jag göra en snedbena långt ner på sidan av huvudet, tupera lugg och håret som ligger högt på huvudet så att det blir lite högre och sedan samla upp allt håret i en fläta på andra sidan som går längs med huvudet och bakåt. Lite rolig beskrivning men det ser ascoolt ut iaf! Är inte så mkt för stora accessoarer men en vit blomma kan man nog klämma in i flätan och sedan bara ha tunna fina silverörhängen och en silverring. På fötterna blir det mina vita snygga Nikéskor, kalasbra att dansa i! För dansa är nog det bästa jag vet. Toppen som är en small blir nog perfekt att dansa i eftersom den kommer att sitta lite taightare, men ändå vara rörelsevänlig, me love!



Har tyvärr ingen bild, men toppen skulle ju ändå gjort allt, hihi! Lycka till med inspirationen och fortsätt skapa dina underbart fina kreationer! Ha det bäst och Puss & Kram!

Jenny
2008-05-28 - 18:48:51

jag skulle ha på mig den till mina rutiga shorts som är i svart, vit och lite rosa. samma rosa färg som på linnet. på fötterna skulle jag ha ett par söta ballerina. jag skulle även ha ett långt silvrigt halsband till denna outfit.

nnani
2008-05-28 - 18:51:29

Jag skulle nog använda ljusa stuprör (Jeans) eller korta shorts med leggins eller utan, spelar nog inte så stor roll. Om Tröjan är ganska lång så kan man använda den som klänning med leggins, det blir nog också snyggt! ;)

Anonym
2008-05-28 - 19:11:42

Jag skulle matcha detta linne med ett par svarta skinleggins från top shop, ursnygga!! Till det skulle jag ha på mig ett par tanbruna gladiator pumps och en massa guldarmband.



Det skulle vara den perfekta looken för den Artic Monkeys konserten jag ska på i Juli ;))



xoxo Sarah



[email protected]

Linn
2008-05-28 - 19:29:12

Gud så fint!

Jag skulle nog köra på ett längre linne under, vitt eller samma rosa som texten så det blir lite, livligare? Eller vad man säger. Sedan ett par ljusa slitna korta jeans till, helst ska dem ha lite nedhängande fransar, brunbrända ben, svarta gladiatorskor , slarvigt toffs skulle vara fint att ha i håret, och ett par solglasögon. Gärna många armband till, helst i något skinnaktigt, bruna, svarta, guld, och andra fina färger som passar. Det låter hur fint som helst, enligt mig.

Azra
2008-05-28 - 19:30:38

Vill ha den tröjan!

Var kan man köpa den?

Hur mycket kostar den?

Elin
2008-05-28 - 19:31:26

Kul tävling! :D



Jag skulle matcha med en rosa tyllkjol (i samma färg som texten på tröjan), stor guldkuvertväska, guld skor och ett par svarta wayfarers. En perfekt sommaroutfit till bruna ben! :D



Mejlar ett kollage från den e-posten jag har angett...

Agnes
2008-05-28 - 19:38:58

Skulle matcha den med jeansshorts och flip-flops på sommaren, Mörka jeans och en grå sjal på hösten, mjukisbyxor och en gosig filt på vintern, ljusa, uppvikta jeans och en ljusrosa kofta & en blomma i håret, på våren ;)



Har inget kollage men det får duga ändå ;D

Felicia
2008-05-28 - 19:48:49

Skulle matcha linnet med en tight knälång kjol, svarta platåpumps, massa armband, ljusgrå uppkavlad kavaj, ett rosa band i håret och en glittrig partyväska till fest.

Till vardag med avklippta jeansshorts, gladiatorsandaler, en bolero i ljus färg och en svart hatt. =)

Ingela
2008-05-28 - 20:28:09

Jag skulle matcha den med en knälång, vit, riktigt fluffig kjol med vita broderier på. Ett par naturvita virkade ballerinaskor och silverörhängen med rosa stenar i. Ett silverarmband (Thomas Sabo) med egenvalda berlocker och en ljus, midjelång jeansjacka över armen om det skulle bli kallt. Bor ju trots allt i Norrland...

Linda
2008-05-28 - 20:44:30

Jag skulle nog matcha det med mörka lite längre shorts och ett par söta ballerinaskor

En Mölnbobos Liv
2008-05-28 - 21:15:28

Jag skulle matcha linnet med ett par slitna ljusblå jeans, ett par coola sneakers och en kofta med skärp. Till det en väska som ser lite påsig ut (typ gympapåse) såna gillar jag.



mail: [email protected]

Lainen
2008-05-28 - 21:30:04

Jag skulle matcha med mina ljusa jeansshorts, rosa pumps, rosa hårband och stora armband i silver. Till det en jättestor väska, pärlörhängen och glassiga solglasögon.



Åh, nu blev jag väldigt sugen på att se ut så! Skulle vara helskönt en varm och solig sommardag!

tekla
2008-05-28 - 21:59:25

åh, jag skulle nog ha min svarta lilla svarta väska,ett par ljusblå jeans,pilotbrillor och ett par klackskor :)

MONIKA
2008-05-28 - 22:06:32

Jag skulle matcha det söta linnet med en tajt svart resår-kjol och ett par HÖGA knallrosa pumps. Till det skulle jag ha en svart quiltad chanelväska och blonda hollowoodlockar. Jag skulle dessutom komma direkt ifrån en manikyr med mina nya fina manikyrerade naglar. Mina läppar skulle ha en naturligt rosa/beige nyans och ögonen prydda med svart eyeliner. :)

puss och kram!

Sofie
2008-05-28 - 23:27:27

Jag skulle nog matcha linnet med bruna ben, en sandstrand, en picknick korg, fint väder och ett gott sällskap. Ett par jeansshorts eller en bikini skulle oxå åka på. Kram =)

Zlata
2008-05-29 - 00:50:56

Jag skulle matcha detta underbart söta linne med urtajta jeans, en sliten skinnjacka och mina underbart söta ROSA gummistövlar. Varför? Det regnar i Milano. Snacka om att lysa upp den gråa och trista plugg vardagen.



Kramar från mode Milano

LillaBoo
2008-05-29 - 01:55:45

Skulle nog köra med bara linnet och en snygga hipstertrosa, ett par blommiga gummistövlar, en ruffsig morgon frisyr och svarta solbrillor! Ett långt bling bling örhänge i ena örat kan man ju lägga till också ;)

Texten på linnet säger ju allt, så då kan jag sitta på min balkong i precis d jag känner för för stunden! ;)

Rolig idé till tävling föressten, satte lixom igång stilkreationerna i huvudet!

emma
2008-05-29 - 08:42:53

Jag skulle matcha med ett par mörka uppvikta jeans, ett stort träarmband runt armen ett långt halsband och ett par svart pumps eller lågskor, me like :)

Nicole
2008-05-29 - 08:44:01

Jag skulle ta ett bara snygga jeanspiratbyxor och ballerina skor och ett söt diadem med en rosett på.



nicolebambi.blogg.se

[email protected]

Milda
2008-05-29 - 10:00:53

Beige chinos, upprullade. Flipflops gärna med flätade remmar. Massa armband i olika färger och material.

Sassy
2008-05-29 - 10:03:49

Se på min blogg hur jag skulle matcha det! Och jag gjorde som du sa och went crazy!



kram

sundkvist
2008-05-29 - 15:53:36

jag hade nog gjort allt kaxit. svarta taita byxor. svart vit sminkning åh håret rufsigt. För mej utsrålar tröjan en jävla massa atityd. och svarta jeans hänkar på det bara. svart vitt sminkning martchar linet åh byxorna och fåret får att slarviggt staylat men endå ballt intryck..



tack för mej leverpastej

Moa
2008-05-29 - 15:59:14

jag hade matchat det med en svart kjol eller ett par svarta högmidjade jeans en jeansjacka eller en svart skinn jacka. jag hade haft ett par svarta ballerina skor på fötterna.





P.S du gör jätte fina tröjor och Linnen.

Emelie
2008-05-29 - 16:42:57

Till det där fina linnet skulle jag ha ett par svarta leggings,en svart kjol,en rosa väska & mina svart converse :)

Renée
2008-05-29 - 16:57:24

Jag skulle köra den lite softare stilen och ha ett par bruna flippflopp, bruna shorts med små vita ränder och ett par feta solbrillor! ska se om jag kan lägga upp en outfit lite senare!

Emma
2008-05-29 - 17:11:44

Den här tävlingen :D Eller utlottning kanske man ska kalla det :) Ha en bra dag :D

Renée
2008-05-29 - 17:19:09

Nu har jag lagt upp en bild på outfiten jag tänkt mig. Dock ändrade jag flip floppen lite ;)



http://pluggis.blogg.se/2008/may/vinnaroutfit.html

sanna
2008-05-29 - 20:29:52

Till linnet; En grå hatt, svarta brillor, ett långt silverhalsband, korta jeans shorts, och gladiator sandaler. Gärna naturlig make-up. Men gärna också långa rosa lösögonfransar, mer vågat, sockersött och fräckt. Kram!

Linn
2008-05-30 - 14:28:59

Huuuur kunde jag ha missat detta! :c

Attans.

Prebenuna
2009-03-30 - 10:53:06

Hi! Your website is really interesting! I like it!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: