GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Men så det eviga dilemmat: What to wear?

2008-05-09 | 20:46:03 | Egocentrerat&Vardagligt



Nu har gästerna gått - mina föräldrar, stefans föräldrar och min söte bror. God plockmat, sallad, brödbitar, ost,pastrami, potatissallad..fransk chokladtårta till efterätt och nu känns magen väldans framtung.

Vi ska nog traska vidare strax hem till en av Stefans vänner och dricka lite öl i skenet av kvällens sista solstrålar...

Men så det eviga dilemmat: What to wear?

Och så så kommer det jävla dåliga självförtroendet smygandes i galopphastighet och tvivlet och det bristande psyket som intalar mitt lilla lilla sunda förnuft att jag lika gärna ska stanna hemma..sitta där och vara fulast...taskig hy..finnar som spricker...massa komplex...
Liksom varför kan jag inte bara nån gång känna att jag också duger? Att jag faktiskt ser hyfsat bra ut och bara dra på mig nåt bekvämt och sen gilla läget?

Fan.
Fan..
Kommentera 16 st

Kommentarer
Lottis
2008-05-09 - 20:50:48

Vet att det inte hjälper, men du är fin, och det kan man aldrig höra för mycket :-)

Själv sitter jag här i ett något urtvättat svar linne, ett par rätt baggy och illasittande caprisar, luktar mest småsvettigt och lite solbränt efter utesittandet förut. Upptäckte förut att jag gått omkring med en sned lugg hela dagen, jag klippte den själv igår, blev visst inte så jämnt... hm

Hoppas i alla fall att du får en fin och mysig kväll. Kram på dig, vännen!

Malin
2008-05-09 - 21:06:36

Känner igen känslan.. Men du är inte alls ful, tvärtom! :) Kram

Wysteriia
2008-05-09 - 21:13:29

Du som e så söt! <3 Du är alltid snyggt klädd så jag tror du kommer hitta något o ha på dig!:D

Alexandra
2008-05-09 - 21:28:01

Jag har oxå alltid det problemet. Dock har jag utökat min garderob idag :)

Anna
2008-05-09 - 21:31:54

ja känner verkligen igen dina tankar, men jag tycker du är jättefin och du har alltid massa coola kläder på dig, om inte minst så gör du också coola kläder :)



leopardia
2008-05-09 - 21:45:05

usch ja, och så när man möter sin egen spegelbild får man som en chock... urk, för den känslan... men du, strunta i att granska dig själv, för du duger precis som du är, och som nån sa - alltid snyggt klädd.

du är fin.



och ang mailet, jag var ju sååå klantig bara. skönt att du inte blev sur. puss och ha en fin kväll.



hannahsthlm
2008-05-09 - 21:50:21

I know the feeling:( Men oftast uppfattar ju inte andra samma sak som man själv uppfattar..och jag är övertygad om att du både kommer vara strålande söt och hitta något att ta på dig:) Ha så kul nu! Kram

Dragana
2008-05-09 - 22:08:02

Det där med komplex känner jag igen, har alldeles för många sådana, även om jag skrattar bort de oftast. Men du är ju jätte gullig! Du borde inte ha några!

Julia
2008-05-09 - 22:10:52

Visst kan det vara jobbigt att inte veta vad man ska ha på sig ibland? Ännu värre måste det vara att folk tycker man är superego och puckad bara därför, eller vad säger du?

Sweetheart
2008-05-09 - 22:32:49

Jag tror du är finast, vad du än tar på dig! Hoppas ni haft en finfin födelsedag! Jag har suttit o spelat conanbetan idag, spännande! :)



Kramar!

Sweetheart
2008-05-09 - 22:33:09

Jag tror du är finast, vad du än tar på dig! Hoppas ni haft en finfin födelsedag! Jag har suttit o spelat conanbetan idag, spännande! :)



Kramar!

Angelica
2008-05-09 - 22:51:42

Vet precis hur du känner! Men det kanske inte är värt något, men jag tycker du är jättefin! Och du verkar vara en helmysig tjej! Man får försöka intala sig att man är fin, försöka få sig själv att förstå sanningen. Men iaf, jag tycker du verkar vara en jättesöt tjej, och du är jättefin! Kramar!

Bim H-D
2008-05-09 - 23:29:59

Vännen... Även om det inte hjälper... Vad skrev jag tidigare idag? Tänk efter nu, lite-lite...

De bilderna med dig i klänningar av alla varianter mm. Tom läcker som en kändis, dolda ögon bakom solglasögon och rätta minen... Du ÄR läcker - Du DUGER - Du är underbar! Lovar att du får höra det ofta!!! Men, vet - svarta hål dyker upp, ibland ofta, ibland mer sällan.

Hoppas att det ordnar sig - du HAR någon, och du vet vad du ÄR, basta!!!

Må så grankott - kramis skruttis, ngn som kom på vad hon glömde göra idag, nu... bananmos... får fixa det under HELGEN, hrmpf... man har gått och blivit senil tror jag ;)

Mickan
2008-05-09 - 23:57:00

Ja, varför kan man aldrig få känna att man duger? Problemet är spegeln du tittar i. Jag tycker du är jättefin, precis som du är! Om det skulle hjälpa skulle jag säga det till dig flera gånger om dagen, men det hjälper inte. Det är i din spegel, ditt huvud det sitter i. Precis som i min spegel där jag aldrig duger. Vi är bra lustiga vi kvinnor, tjejer, flickor. Ska vi ta en dag och bara älska oss själva? Gå runt och känna att man duger, till slut kanske man kan "lura sig själv" eller intala sig själv att man faktiskt duger? För i mina ögon duger du mer än väl! Nattikramar!

Becka
2008-05-10 - 14:28:28

Gumman...skulle vilja ta mej in i din lilla hjärna och vrida runt lite, skruva lite, sätta saker på rätt plats. Inte för att du ska bli smartare utan för att du ska tänka snällare tankar om dej själv och se dej själv som alla vi andra ser dej:

- som en väldigt söt, snygg och charmig tjej med utstrålning!



Kram på dej!

Falkhelena
2009-10-01 - 09:50:27

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: