GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

"projekt göra iordning klädkammaren" update#3

2008-03-07 | 22:01:18 | Outfits och Garderoben

146310-4800Ni är ju för gulliga en del av er *kram*
men det är inte farlig att hålla med om att jag gått upp i vikt och blivit drastiskt större sen i våras...ja sen i augusti månad rent av..
För jeans som fortfarande har lapparna kvar och aldrig använts och alltså aldrig ens tvättats passerar inte över mina lår.
Och jag har fått ett större arsle..
Så jag kan inte skylla på tvättmaskinen..tyvärr..

Dock har jag nu under kvällen märkt att just jeans från H&M och Gina tricot tenderar att ha blivit för små men byxor ifrån Lindex och Topshop sitter nästintill exakt likadant som när jag köpte dom..

Hmmm..

Antingen har Lindex, som jag många gånger redan misstänkt, i genomsnitt större storlekar än sina konkurrenter eller så är det H&M och Gina Tricots kläder som faktiskt krymper - de som tvättats alltså ...
Fast eftersom det är jeans från just Gina Tricot som aldrig ens använts som jag inte längre får på mig så kan det knappast vara fråga om nån slag tvättömtålighet där inte..

Kommentera 10 st

Kommentarer
Emmelie
2008-03-07 - 22:05:59

Mmm, lindex har lite större stl. Men det kanske är lite olika modeller på byxorna. Du kommer nog snart i dina H&M jeans ska du se :D

yegane
2008-03-07 - 22:16:54

Hej hej! Vilken av de fem klänningarna tycker du jag ska beställa som
jag har på min blogg... har en kjol också... du får bara välja ett plagg... behöver nämligen hjälp.

Kolla min blogg, YEGANE.BLOGG.SE

Ha en bra kväll.

Emilia
2008-03-07 - 22:28:21

Aldrig köpt jeans på Lindex för de sitter bara jättekonstigt på mig av någon anledning. Varför inte investera i ett eller några par baggy jeans? hur snyggt som helst ju och bekvämt de dagar man känner för att visa upp sig mindre. Jag har flera par. Sedan är det så jäääkla snyggt med baggy jeans och någon snygg tajtare t-shirt. I like!

Bim H-D
2008-03-07 - 22:38:43

Hm, Lindex ÄR stort i storlek - upptäckte de när jag köpte jeanskjol nu...
Hm, dock har jag annat problem med storlekar har jag upptäckt... jeansen blir större, men träningskläder krymper, öhhhh... jeansen borde ju kunna krympa i maskinen, eller? Men material i träningskläder borde INTE krympa, eller? Hur förklara det då???
Må så gott... värmländskan Bim, som undrar om det just IDAG då var läge för att prova jeans? ;)

Erik Keding
2008-03-07 - 23:00:38

Välkommen till gruppen som gått upp i vikt ^^

Linda
2008-03-07 - 23:10:48

Massor av kärlek från en birdie som leker glammig fransyska för några dagar. xxo

M a r i a
2008-03-07 - 23:16:30

jaa va kul :D oh shit jag som tänkte ha klackar.. med dom skorna blir jag typ 1.80! :S Jag som inte gillar att synas kommer säkert vara minst ett huvud längre än alla andra :D usch.. haha!

Minna
2008-03-08 - 09:42:39

Lindex har stretch i nästan alla sina byxor ^^

Alex!
2008-03-09 - 08:55:24

kanske töjs :p

Haakoningebjorg
2010-02-15 - 11:41:13

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: