GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

kvällsro

2008-03-10 | 22:13:25 | Egocentrerat&Vardagligt


146310-4847

Sitter och håller på med bokföring.
Imorgon ska jag till revisorn, dags för momsredovisning för januari månad samt lämna in en deklaration/bokslut för mitt första halvår som egen företagare.
Känns skönt att ha en revisor, även om jag försöker göra det mesta själv, men med hennes hjälp vet jag att allt blir rätt och jag får också mer ordning och disciplin på mig själv..
Så jag får lite ro inuti och kan sitta och njuta av en kopp te eller två.

Det var väl det "jobbigaste" med att starta företaget över huvudtaget.. Rädslan för att strula till allt med blanketter, skatter, momser och redovisningar hit och dit...och jag drömmer fortfarande mardrömmar då och då om att jag kommer ställa till det ...men hittills har det gått bra.

Imorgon måste jag även gå till Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen...jippie...världens roligaste ställen...Not..
Kommentera 14 st

Kommentarer
Anna
2008-03-10 - 22:16:14

Tack så mycket! Får soffshoppa på IKEA då! =) Kram

Hanna Sjögren
2008-03-10 - 22:18:31

Svar:
Om man har på sig dina t-shirs kan man inte vara annat än snygg :D

Stephanie
2008-03-10 - 22:27:44

Ska spana efter dig och DonnaSandra och alla andra söta tjejer såklart. Och du, oroa dig inte för vad du ska ha på dig, kör på en söt tee (en av dina egna såklart :)) och svart nederdel, kan aldrig bli fel! Kramis

Lotta
2008-03-10 - 22:29:48

Hej tjejen! Har varit på kurs i flera dagar och inte kunnat läsa din blogg. Vilken abstinens jag har haft!:-P Tänkte på bloggträffen, du kommer göra succé! :-) Hur många utav de andra har en egna T-shirts?! Du är helt underbar och har en så rolig, läsvärd och personlig blogg. Ska fortsätta läsa alla inlägg som jag har missat:-) Ha det bäst. Kram

Annika
2008-03-10 - 22:35:15

Jag har redan fuckat upp allt med mitt företag. Ligger efter med skatteinbetalningar och har inte bokfört en enda gång. SHIT.

Hahaha, det är väl klart att du är en av de tio jag ser fram emot att träffa! Raring! Du är ju underbar. Och tack för de fantastiska komplimangerna - även om det är väldigt tydligt att du inte träffat mig ännu... jag är liksom ingenting av det du skrev. Men jag är ändå glad att du tror det. Stor kram till dig, Anna, och vi ses på onsdag!

Cheri
2008-03-10 - 22:46:36

Men det är kanske värt all möda? :)Det blir bra! Ha det fint :)

Bim H-D
2008-03-10 - 23:00:22

Hm... papper gillar vi inte, nej... och ändå har jag jobbat i evigheter på - ekonomiavdelning... kansli/diarieföring... sekreterare... klinikledningsassistent/löneassistent... och nu då - HelpDeskare/ITassistent... och jag hatar papper, hm... bra va? ;)
Hrm, jag är arg... och det har jag faktiskt bloggat om... arg för din skull, så det så!!!
Må så gott... värmländskan Bim

Fröken H
2008-03-10 - 23:12:43

Bim H-D:
Haha - klockrent! Jag jobbar också med papper i kubik. Vad ska man ta sig till?

Sweetheart
2008-03-10 - 23:16:18

Ser mysigt ut! Hoppas det går bra med alla papper :) och att foten känns kanon imorgon!
Natti :)

Sandra
2008-03-10 - 23:33:05

Hoppas allt går bra!

Fin bild på dig förresten :)

God natt,

K R A M

anna
2008-03-11 - 00:56:59

Lotta: Åh gumman! min blogg finns alltid här - väntandes på dig *masor av hjärtliga kramar*

EN FILUR I MIN MAGE - Caroline.
2008-03-11 - 08:15:40

Gud så snygga dem där kopparna var! ; D

Sandra Jonaeson
2008-03-12 - 11:30:47

Hej!
Var med och tävla i min blogg,
Ha en fin dag.
Mvh Sandra

Erika
2008-03-12 - 13:44:22

Fick en mindre chock när jag kollade vilka som ska på minglet när min sambos "evilex" dök upp.
Synd att jag inte hann se det förut då hade jag kunnat visa dig vem det är och så hade du kunnat stampa henne på foten åt mig, hehe!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: