GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

konsten att koppla..?

2008-03-21 | 11:23:02 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-4991

(foto: jag själv)

Duschade för en 20 minuter sedan...är precis genomsvett igen... Usch mår inget bra alls.
Känner verkligen för att finna ro, ligga i soffan med massor av te och bubbelvatten och plöja igenom en bra bok eller två...Men istället så kryoper det i benen, kan inte sitta still och jag börjar sortera tvätt, skura badrumsgolvet och annat i städväg...för det känns som att jag inte kan koppla av när jag ser en dammråtta där och en kladdig fläck här och tvätthögar som måste sorteras och komma in i garderober..
Varför har jag så jäkla svårt att tillåta mig att koppla av ?
Varför får jag bara en massa skuldkänslor för allt hela jävla tiden?

Jag är så sugen på att läsa en bra deckare..eller en chiclit...eller bara en bok..
Suck..
Kommentera 11 st

Kommentarer
Anonym
2008-03-21 - 11:28:05

Jaa dom ska jag uppfinna en vacker dag ;)

ooh du låter som min farmor *inget negativt menat*. Hon är också en sån som inte kan sitta still och måste städa och dona hela tiden fastän hon är sjuk! Man måste typ tvinga ner henne i soffan när man ser att hon inte mår bra! Hoppas du blir bättre snart gumman!!

Kram!

EN FILUR I MIN MAGE - Caroline.
2008-03-21 - 11:30:41

Känner igen de där... jag kan nästan bara koppla av med en bok innan sängdags. Mitt på dagen elelr kvällen är de så mycket annat att tänka på. Städa, laga mat... göra ditt göra datt!

Hoppas du får en fin påskhelg iallafall : )

Eluään
2008-03-21 - 11:41:05

Jag hoppas att du tar dig lite tid till att koppla av, det är nyttigt.. Och så hoppas jag självklart att du kryar på dig så att du mår bättre snart gumman! Puss

Lottis
2008-03-21 - 11:47:54

Jag förstår precis hur du menar, jag har ungefär samma problem, men ibland tvingar jag mig att sitta stilla i alla fall. Intalar mig själv att tvätten inte springer iväg, att disken inte kan smita ur diskmaskinen eller diskhon, att fläckar har ingen dött av... men tillslut mår jag dåligt och måste. Men för din egen skull, gumman, så kan du väl stänga till "städögonen" och bara ta en välförtjänt vila i soffan.
Ta hand om dig och krya på dig! Kram kram

Sans retouche
2008-03-21 - 12:07:54

Känner igen mig! Dessutom är jag sjuk nu men ändâ kan jag inte slappna av! : /

Helena Lundqvist
2008-03-21 - 12:39:34

Jag är precis likadan...Går bara inte att koppla av såvida man inte har full koll på läget där hemma.Men jag börjar att bli lite bättre(säger hon & tittar på dammtussarna på golvet...)

Mini
2008-03-21 - 13:11:13

Koppla av! Alla förtjänar det ibland. Alla behöver det iblnad.

Angelica
2008-03-21 - 13:30:16

Tråkigt att du mår dåligt. Har också lust att läsa, men ja, ibland har man inte tid så att säga. Har jättesvårt för att bara koppla av, det är ju så mycket annat som borde göras. Men tycker faktiskt att om du mår dåligt så ska du sätta dig ner och ta det lugnt och läsa. För när man väl börjar så försvinner man oftast in i böckernas underbara värld ;P kram till dig gumman!

Jasmine
2008-03-21 - 16:23:00

du är typ gryyyym på att ta bilder :O

Jasmine
2008-03-21 - 16:59:13

SVAR: Varsegod :) En fråga bara, vad använde du för program när du gjorde din header ? :)

Hanna Mörk
2008-03-21 - 21:42:48

Måste bara berömma dig för de underbara bilderna du har tagit !! :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: