GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Svar på frågestund # 1 - Personligt

2008-06-19 | 22:24:45 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Ok, lite senare än utlovat och sagt, men här kommer svaren på frågestunden!

Delar upp frågorna i  två olika Kategorier - Personligt &  Jobb/Skola/Blogg

Personligt

* Längd?
157 cm..cirka..


* skostorlek?
36-37

* Hur får ni plats i er lägenhet? för du shoppar ju ändå en del och får presenter :)
Hehe, ja du, vi själva tar inte så stor plats så det är ingen fara..haha. Näe..det är faktiskt ganska trångt här, trots att vi bor i en trea.. Men det kan bero på att vi inte är så världsbäst på att hålla iordning...

* Vilken är din favoritmugg?
Defintivt min mugg med Marilyn Monroe på, jag älskar Marilyn och jag fick muggen av min finaste vän Karin.


* Var kommer ditt självhat ifrån?
Oj, det där är nog en väldigt psykologiskt invecklad fråga egentligen men kortfattat så har jag sen högstadiet haft problem med att känna att jag duger. Åt nån, till nån, för nånting. Grovt överviktig i många år, få vänner, inga killar, osäkerhet, för mycket grubbelerier, en känsla av att aldrig har platsat in nånstans.. Svåra acneproblem, komplex med mera..

* När började du rita?
Innan jag kunde skriva och räkna.

* Vill du ha barn? Isf, vad för namn etc.? 
Nej jag vill inte ha några barn.

* Vilka tidningar läser du helst?
Elle, FOTO, Brittiska Vogue, Kamera & Bild, Glamour, Damernas Värld

* Hur gammal är du?
26 år, fyller 27 i november.

* Vilka 3 saker tar du med till en öde ö?
En skrivmaskin, papper och en radio med livslånga batterieri så skulle jag skriva en bok eller två medan jag satt där.

* Dina favorit egenskaper på killar?
ÄRLIGHET framförallt , kyssvänliga och generositet,

* Vilka är dina favoritbloggar?
Hmm, tja de som finns under mina länkar ger nog en ganska så bra bild av mina favvobloggar.

*  Vad är det godaste du vet?
Oj.. jag älskar ju verkligen att äta..särskilt goda saker...
Men det "godaste " jag vet är nog Mamma... Nån mer genomgod människa har jag nog aldrig stött på.
Sen kommer nog Marabou Mjökchoklad på andra plats.



* Hur länge har du och din kille varit tillsammans och hur träffades ni?
Vi har varit tillsammans i snart 4, 5 år och vi träffades för första gången för 8 år sen.. Men då skulle jag flytta till Stockholm, sen flyttade jag tillbaka och så hade han tjej, sen strulade jag med nån, sen var det en massa bråk, flirtande, tjaffs, velande fram och tillbaka innan det blev vi.


* Om du inte har några fickor i kläderna du har på dig, var lägger du då din mobil? Eller har du alltid väska?
Har nästintill alltid väska eller så bär jag bara med mig vad jag klarar ha i handen.


* Du har pratat om att du var överviktig tidigare, hur lyckades du gå ner i vikt ?
Oj, det är en lång historia, som jag berättat om här.

* vilken är din favoritsmak på te?
Älskar de flesta smaker på te utom lakritste--det var så sötsliskigt..bläsch.. Har även svårt för Kamomillte.

Men Green Tea Lemon, Black Currant och vanligt Earl Grey är favvisar.


* Favvomat?
Älskar mammas och pappas lasagne, ja pasta i de flesta former.
Grönsaker, vegetariska biffar/produkter samt smörgåsar.


* Hund/katt
Kjol/klänning
Sommar
/vinter
Chips/popcorn
surt/sött
Jordgubbar/halon
pepsi/cocacola
Pepsodent/colgate
el tandborste/vanlig tandborste
läppstift/läppglans
blyterts/tusch (stavning?)




* Hur många para skor har du? (ca)
Cirka 50 par..Eller 60 kanske..



* Favoritplagg i garderoben just nu? 
Min svarta långtröja, min jeansjacka och min rödblå klänning



(foton: jag)
Kommentera 12 st

Kommentarer
leopardia
2008-06-19 - 22:47:08

haha, hej babe! jag har surfat här fram och tillbaks som en idiot iväntan på dina svar...

själv får jag knappt plats här ;)

Dress Like a Princess
2008-06-19 - 22:48:33

Naaw vad du är söt :) Ska hälsa henne på en gång!

Anonym
2008-06-19 - 22:58:40

Du är underbar <3!! Vacker äru oxå!! =)

Linda
2008-06-19 - 23:02:07

Yes efter jag stått inne på Siba och svettats ett tag så fick jag äntligen en kabel=)



Trevlig Midsommar.

GM
2008-06-19 - 23:08:08

Halkade in på din blgog och vill passa på att säga att jag tycker den är bra :) Trevlig Midsommar

J E N N Y
2008-06-19 - 23:12:28

Kul att få veta lite mer om dig :)



Ha en fin midsommar, KRAM

Malin
2008-06-19 - 23:50:47

Intressanta frågor och intressanta svar :) Kram

kia
2008-06-20 - 00:59:10

inte visste jag att du var så kort. Det blev en nyhet för mig.

Sassy
2008-06-20 - 10:37:07

Vad kul att få veta lite mer om dig!



Hoppas du får en bra Midsommarafton!

kram

Bim HD
2008-06-20 - 22:59:26

Hm, sitter vid en antik dator med ME i - väntar bara på blåskärm, trots enbart Firefox installerat i den, puh... Min har lagt av!!! Och vem ORKAR ominstallera en dator på midsommarafton? Oki, vi tassar runt i mysis och gör noll, men det får man väl göra en midsommarafton, eller?

Läser svaren på alla frågorna du fått - svaren hittills... Är de 1,57? Oj, du ser ut att vara över 1.60 i allafall ;) 1,70 eller så här ;)

Ehhh... 50-60 par skor? hrmpf... jaha, egen garderob till dem? Borde ha typ, HÖGT köksskåp (de är ju inte så djupa) med enbart plats för skor!!! Och jag har.. hm... med flip-flop... 10? Eller säg 15st då högst om man räknar vinterkängor och träningsskor... ;)

Må så grankott... ngn som hoppas det håller att klicka ok nu... inte blåskärm tack!!!

alexandra von benzon
2008-06-22 - 09:32:10

Hejsan! skulle vilja ha en "today im wearing this"-teee!?

Mvh Alexandra von Benzon

Antonrebecka
2008-12-04 - 10:14:46

Awesome site!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: