GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jag borde sluta rita och skaffa mig barn

2008-07-08 | 12:43:05 | Krönika/Politik/Tankar


Jag har mestadelen underbara läsare och får så mycket fina kommentarer.
Ibland får jag kritik och det kan jag ta så länge den har substans och är konstruktiv.
Men när man får rena rama idiotkommentarer så blir jag  lite trött..ganska mycket förbryllad över hur en del människor funkar men mestadels bara full i skratt.
Det här inlägget hos Karin fick mig att tänka på två kommentarer jag fått det senaste.

Den första kommentaren som fick mig att skaka på huvudet och sen asgarva, skrevs till detta inlägg och  löd så här;

" HELT FEL! Linnet och kjolen passar absolut inte ihop, två helt olika stilar.
Menar inget illa med detta, jag gillar dig och din blogg!
Vill bara säga en sak, ibland stör man (eller rättare sagt jag) sig på att du är så himla kroppsfixerad och utseendefixerad som du är. Du är ju vuxen kvinna och borde ha andra viktigare saker att tänka på.
Om jag var du skulle jag skaffa mig nåt intresse, vet att det inte är så lätt, eller skaffa barn så att du får något annat att tänka på, eller snarare sluta tänka på kroppen. Det är bara störande och vad spelar det egentligen för roll hur du ser ut? Du är samma person inuti hur du än ser ut!"

Det är liksom så befängt roligt att en del folk väver in kritik i så kallade välmenande råd.
Jag vet att jag är ganska fixerad då och då vid mitt utseende när jag har böldutbrott i ansiktet eller när jag gått upp i vikt, men när jag inte ens nämner utseendet i inlägget över huvudtaget samt det senaste faktiskt utryckt en nöjdhet med mig själv - förutom ett litet pmsutbrott, ja då förstår jag inte riktigt kommentaren. Och att få rådet att inte fokusera på utseendet när jag i samma veva blir totaldissad för min klädsel...ehhh?

Nästa kommentar kom till en illustration
" Du är så kass & ful att jag vill spy! pinsamt att kalla sig illustratör när man ritar som en 3 årig invalid med synfel. och tänk inte ens tanken att detta är ett resultat av avonsjuka jag går designskola och har skills du aldrig kommer ha!"

Och jag fattar väl att inte alla kan älska gilla eller tycka om allt jag gör. Och det är ju tur att vi alla skapar olika och har olika smak, annars skulle ju världen vara bra tråkig och enformig.
Men att dels blanda in mitt utseende vad gäller mina illustrationer och sen dels hävda sig själv på det där sättet...Jösses.
Man får ju hoppas att den där designskolan även har kurser i mognad.

Men du är så välkommen Fröken/Herr Anonym att med dina skills göra dig en karriär och skörda framgång.
Så ska jag när du gör det Gratulera dig..För jag har nämligen lite skills också, som du inte har - en skill stavad Ödmjukhet!

WellWell..Nu måste jag skaffa mig en ny hobby, för rita kan jag ju inte, det är jag för ful för och så ska jag se till att bli gravid..fast utan att gå upp ett gram för jag är ju så utseendefixerad.
Kommentera 81 st

Kommentarer
Fanny
2008-07-08 - 12:45:23

Du är grym på att rita :)

URL: http://b
Angelica
2008-07-08 - 12:46:54

Härliga bilder som vanligt Anna! :)



Svar: Haha vad roligt att du tycker det. Jag vill ha andra men hon är så hård med bilder... He he.



Kram!

L
2008-07-08 - 12:51:02

Haha gud så knäppa folk är ibland alltså. Man skämms ju.

Tanja
2008-07-08 - 12:51:05

Jo men visst! Barn är lösningen på alla problem här i världen... iaf om man ska tro på mina bekanta :S

m a r i t
2008-07-08 - 12:52:48

Som jag skrivit tidigare - jag blir lite fascinerad över hur folk tar sig tid o ork att skriva massa elaka kommentarer till folk. Om de nu retar sig så otroligt mycket, varför ödsla tid på att ens läsa din blogg...??



KEEP UP THE GOOD WORK GIRL !!

Sassy
2008-07-08 - 12:54:23

Gud, att folk orkar! Gillar man inte en blogg eller ett inlägg är det väl bara att låta bli att läsa den eller det, istället för att hålla på att skriva en massa taskiga kommentarer! De som håller på med sånt borde kanske skaffa sig en hobby, eller rent av ett litet barn så de har något bättre för sig!



kram

Malin
2008-07-08 - 12:56:05

Avundsjuka....sorry men det är nog det som gör att folk skriver sådant...avundsjuka...de sitter där på sin designskola och jobbar på meda du redan kommit en bra bit. Ja..avundsjuka..



Puss

Erika
2008-07-08 - 13:00:30

Stor suck åt sådana kommentarer!

Om de inte gillar din blogg så behöver de inte klicka sig in på den, så enkelt är det (eller tydligen inte för dessa människor)

Det är ju för fasen sommar, kan de inte hitta på något roligare att göra än att sitta inomhus och hacka på bloggare?



Nu är jag hemma från min lilla resa! Tänk att jag var så nära dig som sex mil, det skulle ha varit härligt om jag hade kunnat svänga förbi dig för en kram. Nästa gång vi far neråt sverige så kommer vi att stanna längre så då är det möjligt att det kan hända, hehe!



Puss på dig min favvoAnna!







Mariah N
2008-07-08 - 13:01:14

Jösses vilka avundsjuka människor det finns. Jag älskar dina illustrationer dem är jättesnygga.

Anonym
2008-07-08 - 13:06:47

hahahahahahhahahahahahahahaha, HAHahahahahahah osv

Angel
2008-07-08 - 13:07:05

Herregud vilka idioter vissa är,jag fick en så bra kommentar att jag både skratta och grät för enligt denna anonyma person har jag INTE en ätstörning,Nä för sådant är ju nåt man hittar på.

Emma
2008-07-08 - 13:07:43

du ritar ju personligt, vem fan bryr sig om det är de rätta propotionerna osv. inte de som köper dina tshirts i alla fall!! :D suck on that (som skrev kommentaren)

c
2008-07-08 - 13:07:48

Tänk att det ska finnas folk till allt! Man önskar folk som säger/skriver sånna saker kan hålla det för sig själva eller i alla fall skriva vilka dom är!! Skit i dom och fortsätt som du gör, jag gillar din blogg! Kram och ha en bra dag

Malin
2008-07-08 - 13:13:04

Vad irriterande, de där människorna vet inte vad de snackar om! Ja, vi får verkligen hoppas de har kurser i mognad på den där skolan...

Du är bäst, glöm aldrig det!

Little Peaché
2008-07-08 - 13:16:21

Sv: Oj jag skrev precis om begreppet yttrandefrihet i min blogg. Passar bra in med tanke på ditt inlägg.

Det enda man kan göra är att rycka på axlarna och försöka att inte ta åt. Vilekt ju är lättare sagt än gjort!



Mvh Little Peaché

Emmelie
2008-07-08 - 13:20:18

Ja, va ska man säga? Vissa människor är bara ute efter att försöka förstöra. Och om det nu är en åsikt på riktigt så är det fegt att vara anonym!



Jag tycker att du ritar på ett personligt och härligt sätt. Och det är enligt mig ändå det viktigaste när det kommer till designe :D



Kram på dig

Maja
2008-07-08 - 13:24:40

Ja, du borde skaffa dig ett intresse. Det här med att rita, skissa, måla, hålla på med design och fotografering, och det här med kläder, ja det är ju inte riktiga intressen. Det är bara...hrmm...jag vet inte vad, vi borde fråga den som lämnat kommentaren. Skaffa barn, ja det är ju ett riktigt intresse. Intresse!? Intresse? Kallar man att "skaffa barn" ett intresse, något att flytta fokus på istället för... Typ sluta röka börja äta godis. Jisses. Jag älskar ditt hela inlägg som i sig är kommentar på kommentarerna. Du är duktig! Löv ju! Kram

Soph
2008-07-08 - 13:26:29

Tänkte jag kunde göra ett dubbelsvar här:

Danskar och norskar snackar mycket snabbare

än vad alla svenskar gör, det är därför det är lättare för dem att förstå oss än för oss att förstå dem. Jag har också problem, och bor näst intill i Danmark herregud! Och allt det där med kommentarer utan substans. Så onödigt, jag vet själv med mig att jag vid vissa tillfällen har tyckt att grejer skulle se annorlunda ut: ex. gör du ibland väldigt putande? halsar. Men hallå, det är ju din stil, och att du inte kan illustrera och liknande. My ass! Lycka till Anna!

Ellis
2008-07-08 - 13:38:03

Det finns så många duktiga människor som inte har en gnutta utbildning, att man har en utbildning, i synnerhet när det gäller konstnärliga ämnen, säger ju ingenting om hur duktig man är på något. Har man begåvningen så har man, då behövs ingen utbildning! Jag däremot kan inte rita alls och det skulle inte hjälpa om jag gick 15 år på en designskola för jag skulle inte kunna rita bättre för det. Det handlar om begåvning och talang och det har du! Dessutom är du som du säger ödmjuk och verkar vara en väldig gullig tjej. Försök att inte ta åt dig av dessa dumma kommentarer, det är bara den typiskt svenska avundsjukan, i synnerhet tjejer emellan...

Sara [H E M M A F R U N]
2008-07-08 - 13:38:49

att folk orkar lägga ner tid på att vara elak... finns bättre saker att göra!

Johanna
2008-07-08 - 13:44:22

Haha du är för skön Anna älskade dom sista små raderna :) Hoppas du inte tar åt dig av sådana här sjuka kommentarer för du ÄR GRYM!

Frida
2008-07-08 - 13:48:34

Nej, vad taskigt!! dina illustrationer är så speciella. Det kommer aldrig finnas någon som kommer kunna rita så coolt som du!

Sanna.
2008-07-08 - 13:49:51

Haha lovley avslutning på inlägget ^^

hilda
2008-07-08 - 13:50:16

hahaha sä jävla roligt..att folk orkar bry sig så mycket om andra alltså..helt sjukt. tur att du är smart och stark och skiter i sådana personer..

Petra
2008-07-08 - 13:53:29

Tråkigt när folk ska vara elaka. Det är din blogg å dina bilder...

Angelica
2008-07-08 - 13:58:59

Herregud! Vad är det med dagens människor.. Avundsjuka?

Marte
2008-07-08 - 14:02:13

ha ha.. dårlige kommentarer! ikke noe å bry seg om;) Du rocker!

annika
2008-07-08 - 14:03:07

ahhahahaah fy fan vilka korkade människor!

puss på dig gumman

linda
2008-07-08 - 14:16:42

Ja, en del människor har mycket att säga...

men sen är frågan om det är så många som lyssnar till dem...

Vilken tur att man har en egen åsikt och jag tror att du redan vet vad jag tycker om både dig och din "skaparglädje"!

KRAM!...

Malin
2008-07-08 - 14:18:32

Taaack Anna! :)



Fast det är nog vinkeln som gör att jag ser "smal" ut. ;)

För jag har inte blivit smal. :D



Puuuuss, tyck om du!

Elin
2008-07-08 - 14:21:22

Jag tycker du har utvecklats. Dina illustrationer är mycket snyggare nu än när du började =) Keep it up

J.C
2008-07-08 - 14:26:20

Gud vad löjliga vissa människor är. Tycker dina illustrationer är skitsnygga & orginella! Den som säger att dina illustrationer är fula och att hon går på designskola kan ju ta och hänga sig själv. Alla har inte samma smak.

Karin
2008-07-08 - 14:46:40

haha det är så sjukt, ännu en gång:)

bra inlägg!!

Sebastian
2008-07-08 - 14:47:27

Ta inte åt dig, du är har din egen stajl på att illustrera och i övrigt en bra blogg :)

shi
2008-07-08 - 14:52:32

du är fett duktig! keep doin' your thing :)

Petra
2008-07-08 - 14:59:05

herregud! Vilka kommentarer! sluta rita och bli gravid! haha. inget vett i skallen på den människan! Haha!man ska aldrig sluta förvåna sig! Du har skit cool stil och gör jätte härliga och annorlunda illustationer. Du ska vara stolt över att du vågar vara dig själv! Kram

Linda
2008-07-08 - 15:01:07

Kolla gärna in http://enlitentax.blogg.se, var med & tävla om en Baby Art Print där,skriv att det var jag som tipsade dig;)

donnasandra
2008-07-08 - 15:06:15

Haha ja du, det är ju som du säger: hur skulle världen se ut om alla gjorde likadant. Hur kan man påstå att man går på designskola när man inte kan förstå att konst och vad som är vackert är något individuellt. Det finns en mängd stora konstverk som inte faller mig i smaken alls medan vissa människor geniförklarar konstnären. Linnet och kjolen i olika stilar: Vad är det för fel att blanda stilar. Om man nu måste kommentera kan man väl bara skriva att det inte är ens egna stil, för att gå in och peka på vad andra gör fel är ju onödigt då smaken är olika. Gah... Du är snygg, talangfull och unik! Stor Puss

JOSEFINE
2008-07-08 - 15:17:21

hehe vilka idioter det finns i världen!

Eric
2008-07-08 - 15:18:50

hehe jaa =) man vet inte vad man ska tro och tänka vissa gånger /E.

Fia
2008-07-08 - 15:34:45

Jag älskar då din blogg, det första jag alltid gör när jag slagit på datorn är att läsa din blogg. Jag blir så glad av den på nå vis och sen kan jag relatera en hel del i vad du skriver. Samma humörsvängningar och allt! Yeahyeah keep doing what your doing så är jag glad :) Kram

Ellinor
2008-07-08 - 15:38:05

Lustigt nog är dessa kommentarer ALLTID anonyma!!

Malin
2008-07-08 - 15:39:49

hoppas att du inte tar åt dig av elaka kommentarer! Fast av ditt inlägg så verkar det ju inte så.



Fortsätt vara dig själv och ta allt med en klackspark! :)

Anonym
2008-07-08 - 15:59:23

Väldigt bra, men vad gör du?

Bettan
2008-07-08 - 15:59:52

bra

Sofia
2008-07-08 - 16:12:15

Gaaaah, herregud va knäppa människor det finns här i världen! Jag tycker du e skitgrym och du har verkligen en talang när det gäller dina bilder:) Massa kramar till söta dig! <3

Kattis
2008-07-08 - 16:28:08

Hejsan!

Kan bara hålla med alla kommentarer före mig.

Du vet vem du är, du kan din grej och står för den. Du gör dom bara avundsjuka.....sen kan dom inte vara elaka nån annastans än på bloggen.

Du kan juu se vilken IP-adress det är så du kan ju se om du har fått snälla kommentarer tidigare.

Inte ovanligt.

Ha det gott och stå på dig och du är en bra tjej.

Kram

Åsa
2008-07-08 - 16:28:16

Men Anna du ska absolut inte ta åt dig av vad dessa människor säger, du skriver en jätte bra blogg, är hur söt som helst, ritar jätte snygga illustrationer och verkar vara en otrolig snäll människa ! Keep on the good work ! Pussar <3<3

Angelica
2008-07-08 - 16:35:40

Tycker verkligen inte du ska ta åt dig av vad vissa skriver! Ibland blir människor bara för mycket. Jag tycker att du ritar helt otroligt fantasiskt bra, och jag skulle väldigt gärna vilja ha din kreativitet! Tycker du är/verkar vara en så otroligt söt och snäll tjej, och vem mår inte dåligt över sitt utseende ibland? Tycker du är helt grym Anna! :)

Kramar!

Shirin
2008-07-08 - 16:44:26

alla människor tycker olika, jag tycker du är grym! själv så är glad om jag får till en streckgubbe på ett papper, i ritväg...

Lilla Fröken
2008-07-08 - 17:17:57

Tänk att en kommentar kan vara så tragisk och slrattretande på en och samma gång. Ska man nu ge kritik kan man väl ge konstruktiv kritik och inte nedbrytande sådan? Jag tror att dessa tu som skriver sådant om dig är osäkra på sig själva och att det är därför de får för sig att försöka trycka ner andra. Men talangfulla och fina du ska inte bli nedtryckt av sånt där strunt!

Vilken utopi vår värld hade varit om alla stöttade varandra och spred kärlek till varandra istället för negativa känslor. Right?

Kram kram

Lilla Fröken
2008-07-08 - 17:20:25

Förresten...en "rolig sak" är att personen i den första kommentaren var så tvetydig. Först kritiserar den din klädstil och snabbt därefter säger den personen att det är insidan som räknas...

Eh...okej...var finner man logiken där?

Amelia
2008-07-08 - 17:22:44

haha men dom är ju bara avundsjuka!

du ritar ju jätte fint.

jag tycker du är grym x100 :o)

Johanna
2008-07-08 - 17:45:24

HAHA kommenteren om människan som går på designskola är ju rätt korkade från den personen...För de bevisar ju bara att personen i fråga måste lära sig nåt du redan KAN..

HAHA så patetisk...

Sara
2008-07-08 - 17:51:52

Ojojoj, sådana dårar borde sitta inlåsta!

Du är en illustratör och.., den andra går på design skola... :S det är lixom en viiss skillnad mellan er 2.

Du är bättre!

Och är skitduktig.

Ha det bra!

Veronica
2008-07-08 - 18:01:22

ha ha ja än är inte den siste idoten född som man brukar säga. Undra vad det är som trycker dessa människor egentligen - total avsaknad på tillfredsställe över sig själva. Men som Tomas Di Leva sa appropå ngr som kastat tomater på honom under en konsert " jag tycker det är ganka facinerande att de betalar inträde och gör sig besvär och skaffa tomater för min skull" :-))



vi är ju iaf fler som uppskattar än dissar din blogg!!



annie
2008-07-08 - 18:06:40

du är grym på att måla!

Emelie
2008-07-08 - 18:07:48

Hahahahah! det finns folk till allt :D

men jag älskar din blogg och fortsätt med det du gör.

Wysteriia
2008-07-08 - 18:48:45

Kommentar nummer två verkar vara en avundsjuk jäkel ;)

Bim H-D
2008-07-08 - 18:53:10

Hm, tror de där borde ha läst en gång till vad de skrev innan de klickade på Skicka kommentar, eller något sådant... Den första borde nog ha läst och försökt förstå vad hon (antar det ÄR en hon) skrev innan klicket - tror inte hon insåg sitt misstag där nej... Den andra borde nog ta och gå på en undersökning av något slag - och utbildning... Det är även skillnad på grafik och grafik, mer är det inte. Men, helst borde den personen ju som sagt var ha klickat på krysset och gått vidare ;) Ska man skratta eller gråta åt det är ju frågan - skratta är nog det bästa... för själva vet de nog inte sitt bästa ;) En egenföretagare inom området borde dock veta lite mer om saken än vad någon som just nu håller på att utbilda sig...

Nä, skaffa barn är inte lösningen på allt - eller livet stora gåta... eller en gåta är det, som vara livet ut. Men, i detta fall lär det ju inte hjälpa dig, hihihi... Möjligen då att barnet kan ge dig inspiration!!! ;) Eller så orkar du inte vara egenföretagare alls längre, hemska tanke!!! Även om barn inte är en så hemsk tanke ändå... Sen när de väl är där, hihihi...

Må så grankott... kramis skruttisen... skaka på huvudet åt eländet och gå vidare på den väg du går - du är på rätt väg, jag vet det!!!

Linda
2008-07-08 - 19:07:21

"avonsjuka"!? Vi får hoppas att designskolan också har lite svenska på undervisningen. Jag skrattar hejdlöst åt den missunsamma hoppan som så klart ljög om sina designstudier

fröken m
2008-07-08 - 19:30:59

okej

nu blir jag rädd

på riktigt



shit.

Anna
2008-07-08 - 20:05:22

Usch jag blir mörkrädd över vad som händer när man känner att man är "anonym" och skriver så otroligt påhoppande saker till er bloggare.

Va fan är detta är det den svenska avundsjukan eller vad är det?

Keep up the good work girl, dina illustrationer är vackra i mina ögon och så är du!

Alexandra
2008-07-08 - 20:41:07

Usch för anonyma kommentarer man kan ju åtminstone stå för sina åsikter om man nu måste säga något sådant!

jayne
2008-07-08 - 20:52:59

ha ha ha ha... OJ

Så jag som har två barn...behöver ingen hobby??Jag behöevr inte heller tänka på hur jag ser ut...??

ha ha ha ha...OK...

Skaffa sig ett liv...säger jag.

Det sista jag säger til DIG är-- fortsätt rita/teckna....för det gör du bra!!! utseendefixerad eller ej..."who cares"...

Kram

ME
2008-07-08 - 20:59:47

Det är ju för f-n din blogg, du skriver väl och ritar son du vill!

Håller man inte med behöver man inte gå in här eller lägga massa dumma komrentarer.

Kan man inte bara få klä dig som man vill, rita som man vill, va som man vill?

Måste alla bry sig så mycket!

Lotta
2008-07-08 - 21:07:02

Jisses...ja, det finns folk till allt! Absolut inget att slösa sin tid på! Älskar din blogg Anna! allt du skriver och dina fantastiska bilder! Tänk på alla vi som uppskattar din blogg :-)

Sofia
2008-07-08 - 21:38:13

Så barn är lösningen på allt? Är barn ens enda intresse och ens egna kropp totalt oviktig när man är mamma? Hahahahaha ojoj den där lilla bruttan vet inte vad hon snackar om.

Alla måste inte tycka lika, men ska man ge kritik så får man nog bestämma sig om den ska vara rak, elak eller konstruktiv, inte blanda hejvilt.



Tur att du har massa skinn på näsan och skiter i såna som henne, världens bästa Anna!

Malin
2008-07-08 - 21:49:39

Gah! Det finns så otroligt många korkade människor här i världen. Lyssna inte på dem för de har inget annat intresse än att klaga på andra!

Malin
2008-07-08 - 21:53:50

Äckliga jävla puckon!!! Vad fan...sluta läsa bloggen om det inte passar dom då!? Men kan ingen meddela dom att det finns mediciner som hjälper så svåra deppon som dom uppenbarligen är!!! Du är varken ful eller dålig på nåt sätt.



Jag har fyra barn och dom skaffade jag för jag hade inga intressen och jag tyckte jag var lite för utseendefixerad, men nu har alla bitar fallit på plats. ;)



Puss och kram/Malin

Anna
2008-07-08 - 22:20:46

HAhahahaha, hejja dig sweetheart! Det där sista vad så bra sagt, liksom, noll intresse tillbaka, bara " jag bryr mig inte ett dugg" och det är skitbra. Du är verkligen inte det som sägs och du har i alla fall ett eget företag, vad har den där studenten, inte ett jota ennu vad vi vet... Klart du är duktig och vacker likaså :) SÅÅ DET SÅ ! Jag menar verkligen det också, jag är en ärlighetens kvinna så lita på mig :)

Evaldsdottir
2008-07-08 - 23:20:10

Ja, vissa behöver tala om sina skills. Kanske är din kritiker som Napoleon. Sweet skills!

Dynamite" rel="nofollow">http://en.wikiquote.org/wiki/NapoleonDynamite



Anyways, jag gillar dina bilder!

Evaldsdottir
2008-07-08 - 23:22:02

Äh, länken ville inte. Du får läsa här istället.



Dynamite" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/NapoleonDynamite

Emmalisa Norrhamn
2008-07-08 - 23:58:34

DE ÄR HELT SJUKA I HUVUDET....KAN DE INTE BARA SLUTA ATT VARA AVUNDSJUKA PÅ ATT DU ÄR SÅ FIN OCH DUKTIG PÅ DET DU GÖR. ÄR GLAD ATT DU INTE BRYR DIG OM DOM. DU ÄR STEN COOL!!! Kram emmalisa

www.emmalisa.se

//SoP
2008-07-09 - 02:33:27

skrattar Ja skaffa ett intresse, det behöver du ju verkligen- folk alltså- skakar på huvudet avonsjuk, kan det vara sminkrelaterat tror du? ;-)

Anna
2008-07-09 - 12:00:21

Kan inte sluta skratta, fick en liknande kommentar häromdagen. Blir så arg så jag kokar! Hur som helst, tack så mycket, det tog tid, men dina ilustrationer är hur coola som helst!

The HansonSisters
2008-07-09 - 16:24:34

men ärligt talat! har folk inget bättre för sig!

att jämnföra dig med en tre åring kan man ju ta som man vill till och med som en komplimang!

va fan tre åringar är ju gryma!

inte influerade av vår sjuka samhälle utan gör precis så som de vill göra! haha



Du är grym och hhelt underbar!

har läst din blogg i över 1,5 år! och kommer fortsätta göra detta!

☆stina☆
2008-07-10 - 10:17:13

du är duktig..punkt slut

leopardia
2008-07-10 - 13:12:20

haha, nu har jag garvat skitmycket åt att du är för ful för att rita.. du har sån skön självdistans! och nej, nej, det är ingen som tror att anonym är avundsjuk inte alls... puss på dig!

angelina
2008-07-10 - 15:54:31

fan vad det finns idiotiska människor alltså, haha helt sjukt. man slutar aldrig förvånas. jag tycker iaf att dina illustrationer är riktigt coola och din klädstil likaså. bara stå på dig! ;)

Akselhilde
2009-06-25 - 11:18:37

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: