GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

..."va fan Annajävel, skaffa dig ett jobb på Ica istället!"...

2008-01-24 | 00:41:44 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-4169

(illustration: jag själv)

Hmm..Varför är jag så osäker..nästan jämt?
Varför är jag så rädd för förändringar trots att jag så gärna och mycket eftersträvar dem?

Till exempel som med mitt hår. Nu har jag varit trött på att det känns slitet och tråkigt i en månad och vill ha fräschare färg. Så då beställer jag tid och går en och då blir jag genast tvivelaktig och skruvar på mig själv och tänker " nämen varför gjorde jag så där nu då, mitt hår se rätt ju ok ut och oj det kostar ju pengar det var nog jättedumt och humhum i humlegården kanske borde vänta en månad till, blont, koppar,slingor,lugg,etapper eller vad?"

Likadant Stockholmsresan och hotellbokningen och det nästa vecka...samma tvivel och dividerande om hur dumt det kanske är kontra att jag vill ju verkligen och blablabla...


Eller som med företaget..."va fan Annajävel, skaffa dig ett jobb på Ica istället!"...men jag vill ju inte..

Det är liksom så talande att jag har så iskalla klumpar till fötter varje natt..

Kalla fötter...för jämnan.


...och bilden ovan har ju ingenting med själva inlägget att göra....förutom att när jag illustrerar så ångrar jag ingenting.
Kommentera 15 st

Kommentarer
Anna
2008-01-24 - 00:58:49

haha nu får du ge dig! ge inte upp hoppet :)

jag var nästan helt säker på att som nyföretagare fick man ett starkapital :)

Anna
2008-01-24 - 01:04:26

du ser! en sak i taget, man kan inte bygga broa över en dag. Gör bara det som du själv känner för och ge aldrig upp, då kommer du få lön för det också :)

kram

emelie
2008-01-24 - 01:19:43

godnatt :)

Annah
2008-01-24 - 03:15:03

Då har vi haft liknande ångesttankar idag :(.
Varför ska dessa dagar uppstå?
Bort med dom!
Tänk om man bara kunde vifta bort dom, vad lätt det skulle vara då.
Kramar!!!

Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-01-24 - 06:53:50

Hm. jag står på tröskeln och känner ungefär samma... "valde jag verkligen rätt när jag valde den här utbildningen?" "tänk om jag inte får nåt jobb efteråt" "tänk om jag misslyckas totalt för att jag inte klarar av den här branschen" "tänk om jag inte ens har det som krävs??".
Eller... "borde jag jobba vid sidan av så att jag inte får lika stora skulder till CSN".
Och det där med håret ska vi inte tala om... Det behöver en frisör, men jag avbokar alltid i sista sekunden för "de kan ju göra det värre än vad det redan är".
Och massa annnat också som man inte bör gå in på här, men i alla fall...
Denna jävkla ångest som bara stör en i ens lyckliga liv... :/

Ilee
2008-01-24 - 10:05:21

måste bara skriva ... tror du ALLA människor tycker om det dom gör? de gör det för de måste, för det är ett jobb, med inkomst.min bror pendlar till sthml 2 ggr per vecka.40 mil till sthml för att jobba med byggnadsarbete.Han gillar det inte, men det är ett jobb..med inkomst.

Missjeni
2008-01-24 - 10:50:47

Tänk på att du i alla fall går din egen väg, du följer ditt hjärta. Det är det viktigaste man kan göra :)

kramar

Sofia
2008-01-24 - 10:59:13

Hjärtat du är för söt du! Inte ska du hålla på och tvivla på dig själv sådär. Fortsätt följa ditt hjärta! Du är ju världens bästa Anna ju :)
Men.. kanske ska du möta dig själv halvvägs ang. ekonomin? Jobba deltid?

anna
2008-01-24 - 12:04:57

IIee: Nej?! Har jag påstått det eller hur kunde tolka det som så?
Jag skrev ju om mig och min sits att jag gör det jag vill göra men ganska mycket utan inkomst så det är kanske inte värt det.
Att jag borde skaffa mig ett jobb rtots att det är mitt företag jag vill hålla på med.

Ilee
2008-01-24 - 13:33:38

Ja precis. Du har just skrivit att du tycker det är jobbigt att din kille ska försörja er. Så skaffa ett xtra jobb på ica kanske då?

ronnie
2008-01-24 - 13:58:08

om du vill slippa kosntade för hotell kan jag fixa övernattning åt dig lätt som en plätt juh!

Frida
2008-01-24 - 14:03:47

På tal om förändringar.
Tänk så här, om du inte gör förändringarna hur kommer ditt liv i så fall se ut om ett år!?
Det kan vara en ganska bra tanke, vill man komma någon vart så bör även vissa förändringar ske ibland. Lycka till vännen!

anna
2008-01-24 - 14:37:23

IIee: så du ville egentligen bara säga nåt till mig som jag redan sagt själv???

Ilee
2008-01-24 - 15:53:52

förstår inte vad du vill komma fram till.du skriver väl för att du vill ha kommentarer. du kommer inte bara få kommentarer som låter "åh va du ritar fint.."

anna
2008-01-24 - 15:57:34

IIee: Jag förstod bara inte vad det var du ville komma fram till när du drog en slutsats som jag redan hade gjort själv?
Jag har väl rätt att fråga när jag inte förstår?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: