GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Så både bantning och köpstopp...hjälp!

2008-01-02 | 20:08:44 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-3765

Nu sitter jag här i badrock och handduksturban efter lite vardagsromantik i duschen med Stefan..
Eller är det så romantiskt att duscha tillsammans egentligen?...är nog mest trångt. Och kallt. För när Stefan ska använda duschmunstycket så får jag inget vatten på mig alls och vice versa.
WellWell.

Idag har jag varit i ett restaurangkök och träffat en ny kund - restaurangägaren vill ha logga, layout på menyer med mera med mera.
Sen tog jag och mamma en promenad i snöyrväder och sedan gick vi på café och åt varsin GI-macka med ost och grönsaker.
Därefter följde jag med mamma hem och och lånade deras motionscykel igen och svettades i 45 minuter och 8 sekunder medan jag lyssnade på en blandning av Oasis och The Clash.

Ska försöka att cykla på den där cykeln 3ggr/vecka
samt gå mina promenader och kanske nån joggingtur när väglaget är bra.
Inget godis, ingen läsk och helst uteslutande nyttig mat.
Har fortfarande inte ställt mig på nån våg sedan i somras
men jag har mätt med måttband och tja..flera centimeters ökning om mage och lår i omfång och det börjar bli psykiskt farligt för mig att entra min klädkammare och med gråten i halsen kasta tillbaka byxa efter byxa och kjol efter kjol tillbaka in i garderoben.
Suck
Fuck.

Så både bantning och köpstopp...hjälp!
Kommentera 18 st

Kommentarer
Noleime
2008-01-02 - 20:16:46

samma sak gäller här, när ens egen syrra börjar påpeka att man har fått mage, då är det illa..

Sandra
2008-01-02 - 20:18:50

Åhh jag vet hur det känns när man inte vågar gå in till garderoben. Ångesten som kryper på. Usch usch. Jag har oxå lovat mig själv att gå ner i vikt. Och det börjar redan bli motigt tycker jag. men men vi måste kämpa! =) ha det fint. kram

Nettan
2008-01-02 - 20:36:24

Men duschen kan faktiskt vara väldigt romantiskt ;) där har jag å min man haft det kul många gånger "fnissar". Kram på dig

L I S A
2008-01-02 - 20:38:55

Hoppas du får en riktigt fin kväll Anna :)
Kram

Anonym
2008-01-02 - 20:58:38

Jag föredrar o duscha själv för då får jag heela badkaret för mig själv;)

Åsa.S
2008-01-02 - 21:10:55

Vi duschar alltid ihop nästan. När barnen var mindre var det ju de enda stunderna man fick vara ensamma... ;)
Ha en fin kväll!

panki
2008-01-02 - 21:21:26

Jag har oxå köpstopp och ska banta, vi får peppa varrandra helt enkelt!

Annah
2008-01-02 - 21:31:46

Jaa du Anna, då kan vi stötta varandra!
Ska försöka låta bli att shoppa då jag MÅSTE spara pengar tills vi åker utomlands i april.
Så det är bara "viktiga" saker som får inhandlas.
Sen bantas det förfullt från och med imorgon, kör rivstart med GI viktkoll.se det som är bra med det är att man inte behöver tok träna. Eftersom det verkligen inte är något för mej haha. Har aldrig vart och kommer aldrig att bli :). Kanske att det blir när man väger några kg mindre.
Så Hejja dej och hejja mej!
KRAM!
ps, det där med duschen håller jag med om, man tycker det låter så romantiskt och fint men sen när man står där så är det ju inte det haha, bara kallt :)

Sofia
2008-01-02 - 21:39:37

Kul med restaurang jobbet! :)

Angelica
2008-01-02 - 21:43:49

Super fin bild=)

Sarah
2008-01-02 - 21:51:06

klockren duschbeskrivning!
sen är min karl 190 och jag själv 158 så det är ju som att va i ett regnoväder att va där med han.
haha..

trevlig kväll!

p.s när jag kikar in på mina bloggdetaljer så finns en ruta med "gillar du den här bloggen ska du kika in dessa" där är din blogg:-)
alltså har vi en lika blogg eller? hehe.

Lottis
2008-01-02 - 21:51:32

Jag måste sluta köpa så mycket kläder, skickade precis iväg en order till H&M, visserligen på vår- och sommargrejer, men minst hälften kommer jag i alla fall att skicka tillbaka för att jag inte kan ha det och sen vägra ta en större storlek bara för att... så då måste jag fortsätta min diet och jag måste göra något åt motionen. Hoppas på att boxercisen kommer igång igen under våren, annars är det promenader och simning som gäller... Måste skärpa mig nu!
Tack gumman, tror din "tankemassage" hjälpte, i alla fall känns det bättre just nu :-)
Ska hoppa i säng strax, ikväll är jag tröttare än igår, så ikväll ska jag nog kunna somna. Blev inte klar med målandet idag, så måste fortsätta imorron, vilket betyder att jag måste försöka ta mig upp någorlunda skapligt imorron med, och sen bestämma om jag ska handla först eller måla först...
Nope, sängen nästa. Kram på dig, vännen och sov så gott!

Lotta
2008-01-02 - 22:04:17

Fast lite godis kan du ju äta en dag i veckan.
Om man tar bort allt HELT är livet alldeles för trist =)

Kramen.

Erika
2008-01-02 - 22:17:09

Jag ska också försöka skärpa mig med motion och sötsaksintag.
Tänk så mycket enklare det vore ifall frukt och grönt var lika billigt som allt godis de ställer fram vid kassorna. Nyttigt är dyrt och onyttigt är billigt :/
För egentligen är ju en fruktsallad mycket godare än en påse ahlgrens bilar. Men just nu när jag sitter och skriver detta så vattnas det mer i munnen vid tanken på ahlgrens bilar än en fruktsallad...
Fast fruktsallad är godare!

Nu är det sovdags för mig.
Godnattkramar

Liza
2008-01-02 - 22:21:48

Hej Anna!
Du kommer klara dett galant, ingen kan bestämma sig och göra som vi kvinnor kan! Tänk på hur underbar sommaren blir om man kommer ner något gram och kan ha gamla favoriter när sötsuget sätter in!
Sen det gamla tjatet om att ha frukt hemma jämt och det där :) Lycka Till!!!!!!!!!

Kim
2008-01-03 - 00:14:03

ska vi bilda team? jag ska också ner i vikt och äta på bättre tider osv. har massa par byxor som är omöjliga att få upp över låren.. :'( usch. och att lära mig SPARA pengar måste jag med.

KRAM!

Johanna
2008-01-03 - 05:09:36

Jag håller med om det där med att duscha tillsammans, det låter ju så romantiskt, men att en hela tiden måste frysa är ju inte så roligt...

En gång såg jag faktiskt ett duschmunstycke för två. Dubbla handtag på en slang. Det kanske man skulle ha köpt :)

ronnie
2008-01-03 - 10:31:41

det handlar inte om dieter och bantning...vill man verkligen bli smal så får man va redo att lägga om hela sin kostplan för alltid och köra på ett koncept som funkar i längden inte "med en rivstart imorgon"

jag tycker du är fin som du är anna och jag tror att du skulle må allra bästa av att skita i allt vad bantning heter och bara äta gott och nyttigt för att det känns bättre i kroppen istället för att ha bantning som nåt töntigt mål...

kramas


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: