GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Rosa blåsa

2008-01-26 | 14:20:43 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

146310-4213
(illustration: jag själv)

Ja..jag drömmer vidare om fest och gala och fina festblåsor..Det är ju ändå lördag..det är ju ändå galatider - rockbjörnen, guldbaggar,grammisar, Elle och Oscars..

Elle-galan ja..Jag är alltså bjuden till pressfrukosten på morgonen, inte själva galan.
Dock verkar en del bloggerskor nu som fått Galainbjudan inte få gå heller. En del har tydligen fått besked om att galan var fullsatt trots att de OSA:t innan sista svarsdatumet. Så det verkar ha varit nån konstig form av "först-till-kvarn"grej där.
Sedan har de tydligen dragit tillbaka en del inbjudningar till de som visat sig vara minderåriga.

Och här tycker jag att det är helt rätt. Jag har ofta förvånats och förundrats över alla tillställningar där det serveras alkohol som bloggerskor som inte ens uppnått myndighetsåldern fått komma på. Dock är det ju inte bloggarens fel i sig  utan arrangörens.
För här kommer väl lite granna dilemmat med den stora "makt" eller "status" som de stora bloggerskorna har just bara för att de har flera tusen besökare om dagen.
Annonsörer och arrangörer verkar bara se rena vinstintressen för stunden utan att titta på konsekvenser eller vad vissa bloggare står för eller  skriver om eller ens då vad de har för  ålder.
För om de verkligen gjorde det så tror jag hälften av alla företag skulle dra sig ur sina annonsplatser då de kanske inte vill kopplas samman med vissas åsikter, människosyn med mera.
Eller så är det min naiva tro att nånstans så bryr sig alla innerst inne om vissa saker..
Dock tycker jag det är för jävligt att denna nu plötsliga återdragna elle-galainbjudan på grund av för ung ålder bara verkar gälla vissa "för unga" och inte andra "för unga".

Dessutom tycker jag att det är rätt i avseendet att vid många sådana här galor och tillställningar är det branschfolk och folk som är äldre - 25-,30-,40-,50+åldern som kanske inte ser någon glädje i att festa med folk som skulle kunan vara deras ungar..rent åldersmässigt,  precis som man själv inte alltid har lust att festa med folk som kan vara ens föräldrar.

Nepp..nu ska jag inte surra in mig mer på det..kan bli dumt..

Ska gå promenad istället.
Kommentera 24 st

Kommentarer
Sabine
2008-01-26 - 14:24:43

Jag vill också gå på fest och ha en sådär fin klänning!

HELENASCITY
2008-01-26 - 14:27:04

skitdåligt att dom tar tillbaka inbjudan , usch

Lisa
2008-01-26 - 14:30:00

dragit tillbaka inbjudningarna? va dåligt! Jätte fin illis :D

Agnes
2008-01-26 - 14:37:51

ja, det där med elle galan verkar lite skumt
härlig illustration!

jordii
2008-01-26 - 14:39:09

vad tråkigt att dom tog tillbaka inbjudan
jättefin klänning :)

Nadja
2008-01-26 - 14:48:00

finfin klänning:)

Missjeni
2008-01-26 - 14:56:16

Elle-galan får ju inte direkt bra reklam under dessa tider iaf. One thing for sure. Klänningen var dock en riktigt pudding :)

kram på dig

Mia
2008-01-26 - 15:50:05

Konstigt, det där.. Vissa som blivit bjudna tackat ja och nu inte får gå? Åldern förstår jag. Det ska vara lika för alla. De som inte ahr åldern inne får helt enkelt inte gå. Det kan jag verkligen förstå. Men jag tror det blir jättekul på pressfrukosten. Ordet gala är kanske lite överskattat.. vad är en bal på slottet? ;) Btw, gillar den illustrationen skarpt. En av mina favoriter tror jag.

anna
2008-01-26 - 15:57:47

Fy vad dåligt, du borde självklart vara bjuden till elle-galan för att du har så snygga kläder!
Mycket kärlek

Erika
2008-01-26 - 15:58:18

Du har helt rätt i det du skriver.
Tur att du finns Anna, som kan sätta ord på det jag tänker men inte skriver ner ;o)

Har du köpt väskan än, man är ju som aningens nyfis på hur den ser ut livs levande.

Kramis.

Sassy
2008-01-26 - 16:05:19

Den där klänningen vill jag ha!!

Hoppas frukosten blir trevlig :)
kram

Linda
2008-01-26 - 16:07:41

Konstigt det där med inbjudningarna...
Men din kläning är desto finare!!

Benita
2008-01-26 - 16:11:54

Svar: Hehe, ja tiden den går fort :)

Sanne
2008-01-26 - 16:32:50

Usch vad surt :|

Svar. Visst är det bra :D
Kram på dig med!! Hoppas du får en jättebra lördag

T`
2008-01-26 - 16:57:00

a galan verkar helt sjuukt =/

ronnie
2008-01-26 - 17:00:34

jag håller tummarna för att du ska få gå iallfall... skam den som ger sig...

Malin
2008-01-26 - 17:08:45

skumt det där med elle-galan och att det är fullt

Malin
2008-01-26 - 17:14:53

ja, alla vill tjäna pengar på allt och alla. Haha. Ja, men lite så är det med stora businessgrejer.
Jag flummar...huuu..

Hoppas du har en bra lördag darling. Jag själv ska käka lite kyckling och sen ska jag bestämma om jag ska äta ost med kex och päron eller om jag ska käka popcorn...har ju godisförbud, men har tillåtit mig själv att idag få äta något av ovanstående...tips?

Puss

Fröken T
2008-01-26 - 17:31:27

Vacker bild! Betsy Johnson- känsla, en sådan klänning skulle man inte tacka nej till :)

Stina
2008-01-26 - 17:43:18

Men jag tror inte att det är Bindefeld AB som bjudit in de minderåriga utan att det är Blogg Esse som fick ett antal biljetter att dela ut till vilka de ville. Självfallet är det tokigt att Bindefeld inte informerade Blogg Esse om reglerna och visst är det ännu tokigare att vissa minderåriga får gå. Allt är en enda soppa iaf. Jag var kände själv att jag var tvungen att maila och få bekräftat att jag fortfarande fick komma, blev lite orolig av alla tillbakadragna inbjudningar.

estelle
2008-01-26 - 18:07:14

Super bild dutktigt!

Kajsa
2008-01-26 - 18:23:13

Jag tycker att det är fullkomligen självklart att det inte ska vara minderåringar med. Naturligtvis ska man inte vara där om man inte är 18. Man ska inte vara på krogen där det servereas alkohol innan man har åldern inne och såledeles inte heller på en tillställnings som denna. Dock tycker jag att det var ganska klantigt att skicka iväg inbjudningar till dem som överhuvudtaget var under 18. Kul att få en sån, bli glad börja planera och sen ändå inte få gå. Dåligt. Men som sagtm, helt rätt att det inte får gå.

Johanna
2008-01-26 - 19:14:54

Sunda tankar Anna och ur snygg klänning! Du borde gå non kurs så att du kan ay upp dina klänningar! Jag kan vara provdocka :P Kram

L
2008-11-05 - 17:27:57

hej. jag gillar din blogg, den är jätte snygg, och jag gillar att läsa den. jag har bara en liten fråga, och jag hoppas att du kan ge mig ett svar,

hur och i vilket program gör du dina illustrationer? jag tycker att dom är sjukt snygga!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: