GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Och det är så himla jätteokej att tycka att jag klär mig fult

2008-01-21 | 19:10:41 | Krönika/Politik/Tankar

Jag får då och då kommentarer i denna blogg när jag visar upp mina outfits om att klär mig för jävla fult eller inte har en jävla hum eller aning om vad mode är.
Och det är så himla jätteokej att tycka att jag klär mig fult ty när det kommer till mina kläder och min klädsel har jag aldrig varit ute efter att passa in en viss mall eller framstå som någon modeexpert eller att jag följer trenderna.
Tvärtom. Jag hyllar den " personliga" stilen. Att man trots trender och rådande modemåsten vågar bära sina favvoplagg sedan fem år tillbaka hur ute de än må vara. Sedan att man faller för en viss trend eller vissa saker som för tillfället ändå är hypermoderna - ja det är ju en helt annan sak.

Jag har också det senaste fått kritik för att jag lägger ut en massa bilder på mig själv i min egna blogg samtidigt som jag säger att jag tycker att jag är ful, tjock och självhatisk.
Och ja - jag tycker inte att jag ser bra ut - men vissa dagar tycker jag att jag ser bättre ut än andra dagar och oavsett vad jag än tycker om mitt utseende så har ju rätten att existera. Eller hur?
Och oavsett vad jag tycker om mitt egna utseende så måste jag ju fungera som en "normal" människa.
Jag ser ingen skillnad på att jag i min blogg - som inte behöver besökas av en enda själ, lägger ut en massa bilder på mig själv kontra att jag går in på Ica en fredagseftermiddag för att handla helgmat och kan beskådas av flera hundra personer.

Vare sig man vågar gå ut med gigantiska bölder i nyllet eller faktiskt lägger ut bilder på sig själv i en offentlig blogg så kan det vara en psykisk prövning i positiv bemärkelse.
Och det handlar absolut inte om att fiska en massa kommentarer som jag många gånger förr poängterat för när man inte gillar sig själv hjälper inga snälla ord i världen tyvärr...Man håller endast med dem som skriver att man är ful och värdelös då det överensstämmer med ens egna tankar. Fast därmed inte sagt att de snälla kommentarerna och hoppet om mänsklig godhet inte värmer. För det gör dem.

DOCK! är det så himla värdelöst att andra skriver till mig att jag är ful och på något sätt verkar fiska efter att jag skulle ta åt mig av detta eller att jag skulle bli ledsen.
Åh nej!

Saker som verkligen skulle kunna såra mig är saker som jag aldrig skulle yppa ett ord om i denna blogg.
För trots självhat och ständig utfläkning av mig själv så har jag en stark Integritet.
Och den kan inte någon av er rubba på nånsin.

Ni undrar vad jag är ute efter - bekräftelse säger ni oftast.
Men jag frågar Er - vad är det ni är ute efter?

Kram
Kommentera 74 st

Kommentarer
Mikkkan
2008-01-21 - 19:16:25

Jag tycker iaf att du klär dej snyggt , plus att jag är väldigt impad på dina teckningar - du är cool :D Fortsätt blogga om det som DU själv vill
Pöss

Hanna
2008-01-21 - 19:21:42

bry dig inte om dem som kommer med sådana kommentarer! Det visar väl bara att de inte trivs med sig själva, och måste klanka ner någon annan.
Du är fin som du är! :)

Nevnarien
2008-01-21 - 19:21:44

Det finns så många jävliga männsiskor...
Och precis som du säger: Den personliga stilen är otroligt mycket snyggare än den kopierade...

jannaa
2008-01-21 - 19:29:34

me tack du e inte dålig du heller du bruttan ;)

Emma
2008-01-21 - 19:30:37

ja du, alla får såna kommentarer då och då.. ta inte åt dig! kolla på blondinbellas kommenterer för till exempel, herregud att folk ens orkar..säger inte att jag är för eller emot någon alls men jag tycker iallafall att det är onödigt att kommentera om man inte har något snällt att säga, eller konstruktiv kritik. dina ritningar är jättefina, fortsätt så

Karro
2008-01-21 - 19:38:06

Det är inte så konstigt att det finns de som tycker att andra klär sig fult. Alla har olika smak och det är ju det som är så underbart. Men det är ju onödigt att säga eller skriva detta. Även om du inte tar illa upp finns det de som faktiskt gör det. Hur som helst tycker jag att din stil är sådär lagom av allt.

Svar: å tack så mycket:) hihi ja det är lite synd att du inte kan göra det för annars skulle du ju kunnat sytt min klänning XD

Mickan
2008-01-21 - 19:47:22

Precis som du så känner jag mig som världens fulaste, tjockaste och äckligaste människa. Jag vet att hur många "Du är faktiskt söt! Du måste bara inse det" som helst inte hjälper. Men jag tänker säga det ändå. Du ÄR söt! Även om du inte tänker ta åt dig av detta=)

Amanda
2008-01-21 - 19:55:03

Fortsätt som du gör- för du gör det jäkligt bra!

mathi
2008-01-21 - 19:57:49

stå på dig! det är skitmånga som gillar vad du gör!
rådiggar din blogg, så låt dig INTE påverkas av alla andra som är avundsjuka! kram

S A N D R A
2008-01-21 - 20:03:21

svar: varsogod :D haha du så brukar också mitt rum se ut när jag inte har kompisar hemma (hehhe)

alltså jag får helt seriöst ryck på alla idioter. när jag börjde blogga så var ingen taskig? nu är alla taskiga mot alla.. värre än i skolan ! jag tycker inte att du klär dig fult anna.. visst vi har inte samma stil, men din stil passar dig och du vågar klä dig som du vill. det är kanske inte så jättemånga som faktiskt våga ta på sig något som bloggläsarna säger är fult?

det är bra att du inte tar åt dig deras skit.. för det ska du inte heller :)

kram

Lotta
2008-01-21 - 20:12:16

Skit i dem bara.. det är misslyckad ebittra människor med för få intressen som orkar lägga energi på att tracka andra helt okunstruktivt.
Kram.

Annacarin
2008-01-21 - 20:13:53

Äh, strunta i dem. jag älskar att läsa din blogg för jag tycker att den känns ärlig. jag får känslan av att du tycker det är roligt att spexa framför kameran, inte för att visa upp dig som ett annat nattstadmiffo...
Du är grym på att teckna, du bär upp din egna stil fantastiskt och dina kreationer är härliga att bära upp.
tänk rosa och var lycklig!

Mia
2008-01-21 - 20:14:16

Så bra sagt Anna! Förstår vad du menar till fullo.

Alexandra
2008-01-21 - 20:21:01

Herregud... jag vill säga något men vet inte vad. Har skrivit om detta så många gånger men inte förändras situationen för det. Det är bara att konstatera att idioter har alltid funnits och kommer alltid att finnas. En tröst kan ju vara att dessa människor för en väldigt fattig existens och är handikappade rent själsligt och emotionellt.

Annika
2008-01-21 - 20:26:40

Mkt bra skrivet OCH jag håller med!!! Du visar dig stark och kanske t.o.m detta gjorde dig starkare (fast vi alla har ju dagar som går upp o ner).
De oftast AVUNDSJUKA människor som skriver sån skit!
Stå på DIG! :)))

Åsa
2008-01-21 - 20:27:55

Så synd att du ska behöva skriva det här inlägget!
Du är en söt tjej! kram

Eva
2008-01-21 - 20:28:53

Åh Anna... det gör mej ledsen att behöva läsa det här. Fan att folk ska hålla på med sån här skit!
Dom behöver ju inte titta på din blogg om den inte faller dom i smaken. Men jag tror faktiskt att dom gillar på din stil på blogg och dej... och faktiskt är lite avundsjuka. Just avundsjuka kan göra en del människor helt knäppa!

Jag har själv haft några knäppskallar på min blogg den senaste tiden... så jag vet hur det är.
Och jag säger exakt som dej... saker som skulle kunna såra mej skulle jag ALDRIG yppa på min blogg. Speciellt personliga saker ska man behålla för sej själv. Och det är bra att du gör det också. :o)

Kör på för fulla muggar Anna! Du bloggar som en "kung". hehe Du har din stil och den är bra! :o))
Kram på dej
/Eva

Bella
2008-01-21 - 20:30:12

All beröm till dig, otroligt stark du verkar. Och dina illustrationer, måste man säga mer än wow. Ha en mysig kväll.

alexandra
2008-01-21 - 20:36:53

folk som klagar på att andra är fula, det är bara för att höja sitt eget självförtroende. jag tycker att du klär dig skitsnyggt anna! jag älskar din blogg, just för att den är personlig!

DONNASANDRA
2008-01-21 - 20:39:25

Jag håller med dig om att folk självklart ska få tycka vad de vill om hur man klär sig, men deras åsikt är ingen sanning mer än någon annans. Sådant ligger hos betraktaren, och är ingenting allmängiltigt som vissa verkar tro. Därmed tycker jag också att det är rätt onödigt att uttrycka sig på det sättet, för de framstår bara själva som totalt inskränkta. Och vem har överhuvudtaget utsett sig själv till modeexpert? Det handlar som du säger om hur man själv trivs och gillar att klä sig, och det kanske låter inskränkt från min sida men sådana kommentarer kommer sällan från vuxna personer. Som jag alltid säger, lyckliga människor försöker inte klanka ner på andra så sådana kommentarer säger enbart något om deras egna självförtroenden än om personen de försöker kritisera. Kram

Linda
2008-01-21 - 20:42:04

Vi får köra kompisstöttning..*L*
Om du stöttar mig när jag som mest behöver det, så stöttar jag dig när du mest behöver det!!
Ta hand om dig och lev DITT liv!!

emma
2008-01-21 - 20:47:44

VÄLDIGT BRA SKRIVET! Hatar folk som ska kommentera elaka saker det är ju ingen som tvingar dem och läsa. Gillar de inte det de ser, varför då kolla in bloggen?? Grr blir så arg!

hanna
2008-01-21 - 21:03:14

Så jäkla bra skrivet. Man bör inte behöva utsettas för taskiga komentarer men samtidigt så har man ju valt att ha blogg. Att ha blogg, tyvärr, ingår det ju alla dessa människor som skriver elaka komentarer. Helt utan andledning så hackor de på saker. Jag tar åt mig omedvetet. Sen finns det ju bloggar om politik och personliga åsikter som framkallar disskutioner och liknande. Allt för ofta elaka saker från tomma intet. Emma skriver om blondinbella som får påhopp varje dag. (jag må låta elak men ärlig) så förstår jag nästan varför. Samtidigt är det inte okej att skiriva du är tjock och vilken gris näsa du har. Det är något folk aldrig skulle gå fram på stan och säga. Då ska de inte göra det på internet heller. En plats där man tar åt sig precis lika mycket som på skobutiken/matbutiken/gatan vartsom. Det är helt enkelt inte okej.
Men du ska veta att du klär dig fint, är söt och ritar fantastiskt!

Kristina
2008-01-21 - 21:04:20

Du är verkligen inte ful någonstans! Alla har olika stil och smak, men jag tror att det som stör folk är att du har så många läsare och har lyckats. Detta gör att folk blir avundsjuka = elaka. Ta inte åt dig, den enda som får tycka att du är ful är du själv! Jag jobbar själv på detta även fast man får påhopp lite då och då...
Kraaam!

Dee
2008-01-21 - 21:08:05

Det är så tråkigt med människor som inte kan bete sig som normala människor. Man undrar varför dom ens läser bloggar som dom retar sig så jävla mycket på. Jag vill i alla fall säga att jag gillar dina bilder på dig själv, du har ett härligt leénde som smittar. Och du är jättesöt:) Kram

Elina
2008-01-21 - 21:12:50

Mycket bra skrivet! Dom som skrivit något fult har nu fått sig en riktig tankeställare !

Krampåré, själv älskar jag allt i din blogg :)

Hayley
2008-01-21 - 21:16:28

Haha.. ja du får ta och hosta lite på mig ;) *skrattar*

//hayley

Isabel
2008-01-21 - 21:22:37

Svar:
tack för tipsen gumman :)
du ska verkligen inte ta åt dig av vad de skriver för dumma och onödiga kommentarer-du är otroligt vacker och klär dig med stil! :)
Hoppas du haft en underbar helg
Kram på dig

:]
2008-01-21 - 21:28:05

Jag kan bara säga som så många andra; keep your head up :) Du är grym på det du gör och låt ingen ta din krona :) kram

therese
2008-01-21 - 21:31:39

Det är DIN blogg och du skriver och lägger ut precis vad du vill i den, de som stör sig på det kan ju bara försvinna härifrån, i stället för att besvära sig själva med att skriva en hel kommentar till någon de tycker är så "dålig"! Du har så rätt i allt angående kläderna. De är dom som följer modets minsta vink det är synd om. Själv klär jag mig bara i det jag själv tycker är snyggt. För den delen är du inte ful, du är jättesöt. stå på dig bruden!

Malin
2008-01-21 - 21:34:26

Nu kan man tävla!

J E N N Y
2008-01-21 - 21:41:41

Vädligt bra skrivet Anna! Tycker att du ska fortsätta stå på dig och vara den du är- det är du är bäst på :)

Kram!

Kim
2008-01-21 - 21:44:23

Jag tycker att du är hur söt som helst! Jag fattar inte hur man kan tyckta att du är ful!
Och din stil är skit snygg!

Fortsätt så!

Sofia
2008-01-21 - 21:45:26

Jag är på din sida! VARFÖR skriva till någon att han/hon är ful, tjock eller nåt sånt? Och hur kul vore det om alla såg ut likadant och hade samma kläder.. Inte kul alls!
Sen vet jag ju att det är lättare att ta åt sig av negativa kommentarer än snälla och välmenande. Men det är bra att du inte tar åt dig! Varför skulle du göra det?
Vågar dessa personer komma fram till dig på stan och säga samma saker?
Stå på dig tjejen! Var dig själv. Du är bra precis som du är! :)

Kram!

Crazypill
2008-01-21 - 21:45:42

klart du INTE ska ta åt dig! varför skulle du

Wysteriia
2008-01-21 - 21:49:01

Tråkigt att du ska få såna kommentarer :/

delinda
2008-01-21 - 21:52:57

stå på dig tjejen!det finns alltid idioter som inte har ngt bättre för sig än att skriva taskiga kommentarer. gillar din blogg, bilder & allt. keep up the good work.kram

en annan Anna
2008-01-21 - 21:54:19

vill bara säga att du e BÄST!! Din blogg e så rolig att läsa, lusläser den var dag!! Kramis

Lina
2008-01-21 - 21:57:53

Är ju här inne för jag gillar dina bilder och illustrationer!!! De är ju bäst!

Emma
2008-01-21 - 21:59:21

Jag tycker det är starkt av dig att lägga ut bilder de dagarna du inte känner dig på topp! Alla har sina ups and downs, men du är en av de få som visar dina "sämre" dagar!

Sen är det jäkligt onödigt att läsa din blogg om man inte ens gillar den! Det är en grej att läsa, men om man sen också kommenterar bara för att trycka ner dig, då ligger problemet hos en själv. Varför inte bara sluta läsa? Förstår inte det där..

Stå på dig! Du har många bakom dig vet du :)

Angelica
2008-01-21 - 22:01:57

Bra att du struntar i vad de säger, tycker du är grymt cool, och duktig, och klär dig jättefint så :) En av de få bloggar som jag följer ;)

Line
2008-01-21 - 22:03:02

Ditt sätt att skriva imponerar. Du är riktigt underbar! Blir så glad av att läsa det du skriver. Hoppas att du inte låter korkade kommentarer påverka dig! Du är guld!

beatrice
2008-01-21 - 22:06:38

Jag tkr du klär dig vågat och snyggt! Fortsätt så. Kram :)

Hanna
2008-01-21 - 22:09:22

Jag tycker att du är otroligt stark som med ditt självhat vågar lägga ut bilder på dig själv och även skriva så personligt som du gör. Fortsätt som du gör. Det gör bara att man gillar dig mer. Kram

Anonym
2008-01-21 - 22:18:57

åh jag finner inte ord alltså, jag tycker du är _så_ bedrövligt trög.. jag skriver anonymt för jag orkar inte resonera med dig, men jag var tvungen att skriva något. call me stupid and mean. det är så jävla synd om dig alltid va..

Tess
2008-01-21 - 22:19:49

Du klär dig snyggt och folk som skriver sånt där idiotiskt är bara fega jävlar med dåligt självförtroende.

Man är som man är, oavsett om folk gillar det el inte.

anna
2008-01-21 - 22:26:47

anonym: Vem har ens bett dig att argumentera med mig?..Men tack för att du bedömmer mitt intellekt på det där viset.
Nej det är inte ett dugg synd om mig. Inte ett jävla dugg.
Puss!

Anonym
2008-01-21 - 22:34:51

inte argumentera kanske, men du intar en sån jävla försvarsställning när någon säger något negtivt om dig. nähe jag trodde det var jättesynd om dig, du med din tjocka kropp och allt självhat.. stackars dig, tur att du har alla "vänner" här som skriver snälla saker.

Joohanna <
2008-01-21 - 22:36:30

åh lyssna inte på sånna människor, dom vill bara trycka ner än för att dom inte har nått vettigare att göra i sina liv.
Fortsätt med det du gör :D

Ank
2008-01-21 - 22:39:05

Det som folk håller på med bevisar bara hur ytliga folk kan vara . Jag menar , ytan är ju allt ! NOT !Fortsätt lägga ut bilder på dig själv och blogga som du gör ! Du är ärlig och ärlighet ger bra läsning !

anna
2008-01-21 - 22:50:53

anonym: anonym: Jag försvarar och rättar när jag blir felaktigt påhoppad. Men konstruktiv kritik eller relevant sådan kan jag ta.
Jag tycker enbart synd om folk som får stå ut med mig under mina perioder. Inte om mig själv.

Kul förresten att du stannade kvar för att se om jag svarade =)
Pusspuss!

Moa
2008-01-21 - 22:54:38

Jag lägger inte upp bilder på mina outfits för att jag vill att andra ska tycka jag är snygg eller att kläderna är snygga! Jag lägger upp dem för att jag själv tycker det är roligt, tråkigt att alla inte ser det på samma sätt! Tack för en trevlig blogg! Kramar

Designa din blogg
2008-01-21 - 22:55:43

Åh..underbart!
All credd till dig... varför ska man inte få klä sig som man vill?.. eller klä sig i det som man tycker är skönt?

Bloggvärlden är så sjukt jävla modefixerad så det inte är sant.. och alla ska se ut som om de är stöpta i samma form.. nätack.. fram med fler som vågar trotsa modebloggarnas guidelinjer...

Sophie
2008-01-21 - 23:10:16

hejja anna, du är en härlig människa och konstnär med en härlig personlighet och och tyvärr verkar det sticka många i ögonen. De får väl leva sina sura liv i avundsjuka!´Synd för dem.

Carolin
2008-01-21 - 23:15:49

Jag är ute efter att få läsa din blogg, jag älskar dina inlägg! keep up the good work girl ;)

emilia
2008-01-21 - 23:37:09

jag tycker att du är otroligt duktig på att illustrera och fotografera, det får du säkert höra dagligen men en extra kommentar av mig gör nog inte ont! (;

Caroline
2008-01-21 - 23:39:02

Åhh jag mår illa!! Jag læser så många fina bloggar varje dag och i går fann jag din! Tænkte att den hær ska jag børja læsa! Men vad ær det før mænniskor som inte har mer i sitt liv æn att de måste førpesta vardagen till andra! Bra att du ær stark! Men de gør mig arg! Men som någon skrev tidigare, de stackars mænnsikorna måste ha det jævligt med sig sjælv!!
Stå på dig!!

Emma
2008-01-21 - 23:45:58

Kort & Gott: Du är du och ingen annan jäkel lik. Förbli så. Din blogg rockar! :D

Julia
2008-01-21 - 23:59:25

du
är
fantastisk

anna
2008-01-22 - 01:27:57

Carro: Va kul att du funnit min blogg! hoppas du stannar! kram!

anna
2008-01-22 - 01:32:06

Sophie: nja avundsjuka tror jag int det handlar om..men jag förstår inte riktigt vad de får ut av det...särskilt inte när de verkar sitta och vakta bloggen för att se om jag gett dem ett svar..

massa kram!

anna
2008-01-22 - 01:41:35

Line: tack! är det nog jag blir glad för så är det att få en komplimang för mitt sätt att skriva! kram!

anna
2008-01-22 - 01:46:41

en annan Anna: Tack! ska göra mitt bästa för att du ska vilja fortsätta lusläsa! kram!

anna
2008-01-22 - 01:50:23

J E N N Y: Puss på dig gumman!

Anna
2008-01-22 - 02:22:23

bra att du står på dig!

alla tycker ju olika, men skilnaden är ju att vissa saker kan man yttra och andra ska man hålla kvar inom sig. Varför trampa på andra, varför engagerar man sig om man nu endå inte bry sig, mycket märkligt.

stor kram

anna
2008-01-22 - 02:23:38

Åsa: Puss på dig!

Lexie
2008-01-22 - 07:30:18

You are wonderful ! (:
De som spyr ur sig onödiga förolämpningar säger säkerligen bara sådan som de i slutändan tänker om sig själva, don't take it to heart

Stina
2008-01-22 - 07:57:40

Det var kanske det bästa jag läst på länge. Go girl!

Alexandra
2008-01-22 - 09:25:32

You go girl, honey! Sånna människor behöver ju helt enkelt inte läsa din blogg. Din blogg, du bestämmer över den. =) Och jag gillar den iaf. Hihi!

Wysteriia
2008-01-22 - 10:48:35

Ja du...dom tror väl att du ska ta åt dig? :)

Maja
2008-01-22 - 12:56:46

Och jag tycker att du är precis lika normalt onormal som jag är, och de flesta andra tjejer jag känner. :) Och det gillar jag hos dig, att du är så normal, fast onormal. Vad är normalt egentligen? Alla vi skiljer oss åt från varandra. Jag gillar bilder på dig, jag gillar dina illustrationer, jag gillar att läsa din blogg. Du vet gumman, med berömmelse kommer fiender. Det finns ingenting som rättfärdigar att andra spyr galla över en, men det går inte att stoppa. Man ska inte heller sluta upp med att göra det man är bra på bara för att man vill slippa ifrån "elaka" kommentarer. Det skulle vara stor förlust för oss som värderar dig och ditt jobb. Jag tror inte att du är ute efter bekräftelse mer än någon annan i den här världen. Den som säger att han/hon inte behöver någon bekräftelse ljuger. För alla vill ha det i slutändan, alla mår bra av att veta att de är duktiga, bra, snälla, gör bra jobb och så vidare. Vad jag ville ha sagt är att jag gillar dig som du är! Och hoppas på mer fika snart! Kram på dig :)

anna
2008-01-22 - 16:22:32

Lexie: kram på dig!

Linda
2008-01-22 - 17:56:51

Jag håller med nästan alla ovanför. Varför orkar man bry sig i om man nu tycker att någon är tjock? Och varför måste man bry sig så mycket att man känner att man bara MÅSTE berätta detta för personen. Jag gillar både dig och din blogg och kommer att fortsätta läsa och tycka att du är snygg i nästan allt du tar på dig. Och tänk såhär: Tänk om alla skulle gå omkring och säga allt de tycker högt till folk. Det skulle de flesta inte våga göra, men skriva anonymt på en blogg det törs de. Jag tycker bara att det är fegt. Kram

Anna
2008-01-22 - 18:17:18

Stå på dig Anna. Du är dig själv och har skön självdistans och visar att man kan gilla kläder utan att behöva vara en modeslav. Du verkar vara en allmänt skön människa, fortsätt med det. I löööv dina illustrationer btw. Kram på dig


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: