GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jag skapar mina egna barbies,askungar och prinsessor

2008-01-07 | 09:55:35 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Oj...vad länge jag sov..men jag måste sluta upp med att ha dåligt samvete för att jag inte kliver upp klockan 7 och startar min dag samtidigt som "normalarbetande" människor gör det.
Jag är min egen, jag har eget företag och jag arbetar bäst nattetid..så då får jag arbeta sent på nätterna men se till att sova på morgonen..Det har mamma sagt...och mammor har ju allt som oftast alltid jätterätt. I alla fall min...även om jag inte alltid håller med henne...fast det är ju mest av ren princip och dotterstrots som jag inte gör det.

Som de här två illustrationerna  t ex..de skapade jag inatt klockan halv ett. Och jag tror inte jag hade satt mig och gjort dom nu.
Jag är så förbannat nöjd med dem!

146310-3857
146310-3858
(illustrationer: jag själv)

Den med minst färg är "grundillustrationen" så att säga och nu håller jag på och experimenterar med att färglägga den på olika sätt..Och det är skitkul! Dels att testa, dels att man kan skapa en helt ny bild med bara en färgklick, dels för att den blir ännu snyggare..eller fulare, men det är roligt att se vilket..och dels för att det nästan för mig tillbaka till barndomen då jag älskade att måla i målarböcker. Färglägga Barbie, Snövit, Askungen och andra välklädda tjejer och prinsessor.
Nu skapar jag mina egna...

Vilken gillade ni bäst?
Kommentera 9 st

Kommentarer
Angelica
2008-01-07 - 10:14:47

Jag måste bara säga att du gör otroligt snygga bilder! Och angående vilken av bilderna som är snyggast, så kan jag inte riktigt välja, haha :P Men de är hemskt fina :)

Martina
2008-01-07 - 10:20:34

Jag är precis som du, egentligen mer effektiv på kvällarna, men tyvärr är jag tvungen att anpassa mig.

alexandra
2008-01-07 - 10:35:46

dom är jättefina!
jag arbeter också bäst på natten! tex nu på jullovet när jag har pluggat, så har jag börjat vid 23-tiden. men det kan jag tyvärr inte göra på vardagarna när jag går i skolan =(

Malin
2008-01-07 - 11:09:58

Ja, riktigt snygga bilder!

Malin
2008-01-07 - 11:12:44

Jättefina båda 2. Har också dåligt samvete för att jag ligger för länge, undrar när man ska sluta med det.... dåliga samvetet alltså! Ha en bra dag/natt!

Marie
2008-01-07 - 11:52:53

älskar den typen av klänningar!

Lilla Fröken
2008-01-07 - 12:20:36

De senaste fyra damerna som du illustrerat är hur fina som helst. You go girl! (dessutom är det lite "grodperspektiv" på dessa två med röda skor...bra!)

panki
2008-01-07 - 12:36:05

Man ska jobba när man e som bäst, så är det på natten du e det så ska du göra det. Ok, du behöver väl kanske inte sova bort hela dagarna för den sakens skull...

Gardgrete
2010-05-18 - 11:00:22

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: