GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Frukostdilemman och åldersproblem...

2008-02-04 | 09:04:01 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-4320146310-4319
(foto: jag själv)

Ja jag åt ju två frukostar i fredags morse..Kunde ju inte strunta i hotellfrukosten som jag betalt för..och lite granna tjusningen med att bo på hotell är ju frukostbuffén.. ( vadå matbesatt..jag?)..
Och sen åt jag ju frukost på Ellegalans pressfrukost nån timme senare..
Dessutom åt jag hotellfrukosten som en slags buffert ifall pressfrukosten egentligen inte var nån riktig frukost utan bara kallades så för att den hölls på morgonen...
Plus att jag tänkte att om det nu är frukost inom modebranschen med modefolk... Hur mycket kan det finnas att äta egentligen i detta dagens size zeroidealiserade dietsamhälle..?

Fast det bjöds ju både på bullar wienerbröd, croissants, marmelader, framllor och frukt..
Men det kunde ju itne jag veta...Så på hotellet mumsade jag i mig ägg, mögelost och melon, yoghurt med fruktblandning , en stor kopp te samt att jag läste DN under tiden.. Kände mig såååå vuxen.

...vilket jag kanske borde göra lite oftare vid 26 års ålder...eller ?

Men det kan vara svårt när busschauffören låter en betala ungdomspris..
Kommentera 7 st

Kommentarer
Malin
2008-02-04 - 09:11:29

Ha ha.... man kan väl vara lite både och? Själv är jag snart 40, och visst, kan jag vara "vuxen & mogen" för att i nästa sekund bli omogen och busig!! Så mycket roligare allt blir då!! Ha en riktigt bra dag, på mig lyser redan solen!

Sweetheart
2008-02-04 - 09:53:54

Frukost är ju så gott! Helst ska den vara färdig som på hotellen ;) Bara att plocka åt sig och äta sig mätt!
Roligt att läsa lite wow här i din blogg igen, jag körde arena för fullt igår, gick riktigt bra :)
Hoppas du får en fin dag, kramar!

ebba
2008-02-04 - 09:58:21

Det ser väldigt mumsigt ut :)

Mickan
2008-02-04 - 11:40:01

Det lät smarrigt! Haha jag är visserligen "bara" 20, 21 iår, men jag får nästan alltid frågan ifall jag ska åka på halv eller hel. Jag är alltid ärlig och säger hel men en gång blev jag lite chockad. Chaffisen; Är du under 19 då? Ja det ser jag ju att du är. Jag; Nej jag är 20... Haha, liten och söt får man säga så? haha

Nathalie
2008-02-04 - 13:23:08

Jag brukar också få betala ungdomspris, hur bra som helst ju :) Tjänade in en hel del pengar på det i höstas när jag fick åka till o från en annan stad några gånger (pluggade på distans). Busschauffören bara konstaterade att jag var 18 (är 21) utan att ens fråga. Så jag tackade och tog emot! Ha en toppendag! kram

elin
2008-02-04 - 16:24:25

gud så gott och fräsht det ser ut, skulle inte sitta helt fel nu! hoppas du får en bra kväll (:

sofie
2008-02-05 - 16:46:42

åh så mumsigt det dära såg ut;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: