GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Nattliga funderingar

2008-08-16 | 01:28:36 | Egocentrerat&Vardagligt



Honeys, I am home!
Japp..det bidde föst ett stopp på en hemmafets..som var aptråkig. Jag var enda tjej och lets face it - killar kan vara bra jävla tråkiga. Särskilt när de druckit mer alkohol än vad de tål men ändå skall ha mer och sitter framför en dataskärm och youtubar tråkiga klipp och sen brölar obscena ord i varandras öron och tvingpeppar varandra att dricka egna häxblandningar av olika spritsorter spetsat med kanel och oregano (!?).
Sen blev det "häng" utanför en av stadens två krogar innan vi entrade en av dessa två krogar och fick diverse drinkar utspillda över fötterna, riskerade ständigt att få tänderna utslagna när man tog en sipp av sin drink och lyssnade ( läs gick ej undkomma) ett garageband som sjöng nasalt och svettades ymmnigt.
Polisen kom, jag gick.

Kommer hem, surfar ut på nätet och åter bombarderas man om GRATISSMINK GRATISSMINK GRATISSMINK och BESÖK MIN BLOGG BESÖK MIN BLOGG samt åthutningar att man lever ett andefattigt patetiskt liv och borde leva med jesus istället.
Dessutom , den ständiga hatdebatten kring fröken Blondinbella. Nu ska hon tydligen få en egen tv-show vilket såklart upprör folk mer än var kriget mellan Ryssland och Georgien gör. Folk frågar sig varför varför.. Varför får hon en tv-show och massa saker gratis och massa pengar..

Därför..
Därför att  Ni orkar bry er.
Därför att ni ger henne uppmärksamheten.
Därför att ni tillåter er att påverkas  .
Vilket ju i sin tur då påverkar mig så att jag sätter mig klockan halv två en fredagsnatt ( eller är det lördagsnatt egentligen?) och skriver det jag just skrivit.

Oh well.
Jag ska ta mig en dusch nu.
Och en nattmacka.

( egentligen skrev jag ju mest detta inlägg för att ha en anledning att publicera en egobild på mig själv...)
Kommentera 19 st

Kommentarer
sara
2008-08-16 - 01:54:16

hehe...gillar din blogg:) Håller med dig. god natt

Tanja
2008-08-16 - 02:41:06

Haha, låter som en trevlig kväll.



Gillar din blogg, följer den dagligen.

moa
2008-08-16 - 02:52:23

hahahaha, så jävla klockrent! du satte verkligen den där :) god natt!

Amanda
2008-08-16 - 03:27:54

Sanningens ord ikväll! :P

D e n i s e [bloggdesigner]
2008-08-16 - 08:47:09

Var med och tävla om en grymt snygg väska från D&G i min blogg just nu :) http://naztysbunny.blogg.se/2008/august/tavling-vinn-dg-vaska.html

c
2008-08-16 - 08:53:53

Håller helt med, ang blondinbella. "För att man ger henne uppmärksamhet!" om man inte gjorde det så skulle hon ju inte få nån tv-show.

Emma } Acira
2008-08-16 - 08:56:20

Håller med,

Vad fint det blev med färgningen också (:

donnasandra
2008-08-16 - 08:57:39

Det är roligt att vissa inte förstår att när man besöker och ger någon blogg uppmärksamhet så blir de kända! ;-) Har du förresten spärrat ord som gratis m.m. så de automatiskt inte godkänns? Hoppas du sovit gott gumman! Kram

Dress Like a Princess
2008-08-16 - 09:00:42

Ååh så fin bild gumman

Hayley
2008-08-16 - 10:09:23

Så trött på det här med gratis smink osv.. :/ jag reggade mig på gratisbio bara för att jag var tvungen att se...

Det är inte gratis.. ska du få ihop dina poäng behöver du ju pröjsa för egna pressentkort osv..



Blir så trött :P



Du ser skit snygg ut iaf!! Kram på dig vännen! :)

ida
2008-08-16 - 10:11:34

Vad händer idag då? :)

Wysteriia
2008-08-16 - 10:22:54

haha du är för skön söto! ;D

lena
2008-08-16 - 10:56:11

haha..sista sätningen:) haha:p kul;p

julie
2008-08-16 - 11:16:39

Frågestund i min blogg nu!

Lotta
2008-08-16 - 12:47:02

ha ha ha du beskrev de där hemmafesterna klockrent... blir alltid så uttråkad att jag somnar.

Fattar inte varför folk skall fastna hemma på förfest till ett på natten, sedan vill jag öndå bara hem och sova... trivs bättre på krogen där man kan dansa... helst mellan tio och ett då där inte är hysteriskt mycket jobbiga, fulla idioter =)

Sofia
2008-08-16 - 14:25:37

Håller med Lotta, klockrent om hemmafester med killarna! Stentråkigt!!

Bim H-D
2008-08-16 - 16:33:38

Killar och fester är alltså, ehh... Inget kul, nej!!! Vad är det som får dem att bli som de blir med lite, lite alkohol i kroppen? Ibland undrar man - hjälper INTE med att det tillkommer ålder på herrarna heller. Ja, de blir ju aldrig vuxna så kanske därför?

Hm, och youTube kan de ha urkul över även i nyktert tillstånd. Skrattar så man tror att de har tappat andan ungefär - eller skriker av skratt... man kollar och jaha... Kul? Inte speciellt... och JA jag brukar ha humor, tom sjuk ibland ;) dålig kanske? ;)

Hm, ja... Blondinbellan FÅR sin tv-show pga alla den uppmärksamhet hon få av sina läsare mm... och då klagar de, ehhh... Folk fattar tydligen inte att hon får den för att hon är STOR och STOR är hon ju pga alla läsare. Oavsett om de älskar henne, eller älskar att hata henne - går på ett ut... Men, de har tydligen inget annat att göra än att klaga så... (ger mig innan jag blir för djup och invecklad ;))

Må så grankott...

Ellis
2008-08-16 - 17:56:35

Du är så fin i håret nu, nyblonderad och allt. Det är mer än vad jag är, det har kommit den där magiska gränsen nu mellan att man tycker det är en lagom utväxt för att sedan bli en millimeter längre och då plötsligt vara alldeles outhärdlig.. Kan ingen komma på en uppfinning som gör att man kan ändra sin hårfärg till den man vill ha en gång för alla...?!

leopardia
2008-08-16 - 19:06:43

du kan få komma hit och festa med mig, mina vänner och deras pojkvänner, som inte sitter framför youtube. hehe...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: