GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I heart Monki

2008-04-15 | 10:27:36 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

Ibland tänker jag att det är väl tur ändå att närmsta Monkiaffären ligger 20 mil härifrån..
Men oftast tänker jag att det är så jävla synd om mig för att närmsta Monkiaffären ligger 20 mil härifrån.
Monki är min absoluta favoritaffär. Allt hittar man något (massor) när man är inne i en Monkibutik..
Älskar det enkla stuket med det där lilla extra... Jag gillar åttiotalsstilen i upphottade versioner de kör med..Jag gillar färgerna och tvättarna och materialen...Jag gillar konceptet och inredningen och personalen har alltid varit skittrevlig också id e butiker jag varit inne i...


Åh suck suck..

Här är lite grejer/outfits från Monki som jag lätt skulle kunna lägga pengarna på...eller gärna ta hem om nån med pengar betalade...

146310-5408

Har ni någon sådan där absolut favvobutik där ni liksom bara blir saliga bara ni vistas där inne? Eller får nåt våt i blicken bara ni tänker på butiken i fråga?
Kommentera 17 st

Kommentarer
Alexandra
2008-04-15 - 10:45:22

finns typ 2 sånna butik här i stan!

Konst by Karin
2008-04-15 - 11:00:28

Ja, det är härligt att kunna styra själv över så mycket, tror inte jag är anpassad för livet i lådan.
Och tanken är ju att det ska ge pengar... i långa loppet (lite svårt att se mållinjen bara).
Angående våtdrömsaffär är det Scandium, Lin & co i Linköping (mycket Jenny Hellström) samt Lager157 en bra dag.

Fia
2008-04-15 - 11:24:18

för mig är det zara, köper inte så mkt där men jag blir kär i allt nästan. :P

Alexandra
2008-04-15 - 11:24:54

Ja visst inga problem. Skickar dit en nu!

Ellinor
2008-04-15 - 11:32:33

Jag saknar monki.
Men mina absoluta favoriter är ändå H&M; zara och indiska

Hanna
2008-04-15 - 11:55:15

Lush och Ikea!

Emma
2008-04-15 - 13:04:56

Monki för mig med. Bor bara 2 mil ifrån 2st Monkiaffärer! Lite lyx kanske? :)
Filippa K är nog ändå favoritmärket. Synd är väll det att jag aldrig har råd att köpa något därifrån.

Elish
2008-04-15 - 13:46:52

Jag är ochså ett stor fan av monki! :) Som tur är ligger närmaste butik en 20 minuter ungefär ifrån mig med buss.. Älskar ochså kläderna, färgerna och framför allt materialet :) Har både den rosa t-shirten och de vita linnet i ditt kollage.. Farligt :)

Sassy
2008-04-15 - 14:52:11

Jag älskar också Monki! De har så mycket fint att jag blir snurrig av alla habegär, och jag håller med dig om att inredningen är fin och att personalen är trevlig. Och priserna är inte dumma de heller... Monki är min favvoaffär här hemma, men annars är det Urban Outfitters i Sthlm, jag bli helt salig när jag kommer in där och går bara omkring och gapar för själva butiekn är så vacker och det finns så mycket fint där.
kram

Emma
2008-04-15 - 15:15:05

Jag bor i ett väldigt litet samhälle, och här finns typ.. Lindex. Inte så mycket mer faktiskt, en Vero Moda. Men iaf, för mig så är Gina Tricot verkligen heaven! Älskar verkligen kläderna därifrån även om typ alla fjortisar i Sverige bär kläder därifrån;D

Erika
2008-04-15 - 15:28:17

Urban Outfitters!
Låt mig åka dit nu på momangen!
Bara en sisådar 50 -60 mil bort *snyft*

Sussie
2008-04-15 - 15:42:43

Monki är inte illa! Och nej så har jag ingen favoritaffär sådär. Men jag var på en outlet förra våren i Skåne där jag såg så otroligt fina skor och så hade man inte pengar över, man var ju där såklart när man skulle hem till sthlm igen.. Blev ju ledsen i ögat och har inte hittat skomärket någon annanstans heller.

Hoppas du har en fin dag, kramar :-)

Kajsa
2008-04-15 - 15:52:43

Monki är typ precis tvärtom för mig. jag blir alltid lika stressad av allt virrvarr med kläder, folk och plagg som är överallt. Än så länge har Monki faktiskt bara gjort mig besvuiken, men eftersom jag åker till Stockholm imorgon så blir det kanske att kika in i en butik en dag i veckan?

Agnes
2008-04-15 - 17:28:25

Abercrombie! jag blir helt galen. Sitter inne på deras sida varje dag och kollar och suktar och låtsas att jag köper genom att lägga massa i korgen. När jag är ledsen går jag in dit och blir direkt glad. jag ÄLSKAR abercrombie

Bim H-D
2008-04-15 - 22:00:23

Hm, för många tror jag...
Men, ett ställe är speciellt speciellt... Hos någon som heter Anna... DÄR får jag ofta spel när jag tittar in, vill ha allt jag ser ungefär ;)Borde ha skygglappar på när man kommer in där... undrar vem det kan vara månne? hm...
Må så grankott...

annirene
2008-05-24 - 12:58:39

de där pumpsen har jag, de är skitsköna på fötterna !

Anna
2008-05-24 - 22:08:36

När man inte har varit inne på h&m på ett bra tag blir man jättevåt i blicken när man kommer in i butiken.

Annars är Urban Outfitters en favorit!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: