GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en drink eller så efter träning?

2008-04-17 | 12:16:54 | Egocentrerat&Vardagligt

Wooffwoof OuffOuffPust..
Varit ute på en löparrunda..eller kombinerad jogging/hetsigpromenadrunda..I jättemegamotvind halva sträckan.
Har en jäkla träningsvärk i benen sedan gårdagens joggingtur - vilket väl inte är kosntigt då jag inte sprungit på nästan 2 månader..men det känns så där skönt med träningsvärken..segt skönt..

Nu ska jag väl hoppa in i duschen..sedan försöka få lite aptit till nåt att äta...tycker det är skitsvårt att få i sig nåt efter träning..känner mig fullt proppmätt när jag rört på mig...Eller kan man skita i att äta efter träning ( ja inte i all evighet efteråt alltså)..fast det står ju överallt i alla träningstips och råd att man ska äta efter man motionerat.. Hmm?

En drink kanske..

146310-5453

(foto: jag själv)
Kommentera 20 st

Kommentarer
Camilla
2008-04-17 - 12:26:07

Ha en fin tors!

Maria
2008-04-17 - 12:28:58

bara man får i sig något så är det nog bra :)

Minna
2008-04-17 - 13:02:17

Om du gillar vit bröd och sånt onyttigt, så är det halvtimmen efter träning man ska äta det! Men åandra sidan så spelar det ingen roll när på dygnet du äter, i slutändan handlar det alltid om kalorier in - kalorier ut. Ska man hålla vikten ska dessa kallorier vara in = ut, ska man gå ner så ska in-kalorierna vara mindre än de du förbrukar...

Tilda
2008-04-17 - 13:07:39

Jag är tvärtemot och blir tok hungrig efter träning hehe:)

Elin
2008-04-17 - 13:08:05

Svar: Detsamma! Hoppas din dag blir fin=)
Kram

Catty
2008-04-17 - 13:11:24

oh , det är det bästa som finns ! :) du kan ju testa att köpa en liten bägare (de finns ju i små också) iallafall kan du köpa dem på 7 eleven och videomix :)

Lisa
2008-04-17 - 13:12:55

Det beror nog på vad man äter tror jag. Jag har fått för mig att man ska äta saker med mycket protein i efter träningen.. som är bra för musklerna.. o bygga upp muskler vill man ju för dom behöver ju energi = fett :D Är inte värsta experten på det där men det är så jag fattat det ialf, hehe. Därför det säljs så mycket proteinshakes på gymmen..

Catty
2008-04-17 - 13:20:16

aha.. var bor du då ? :)

Karin
2008-04-17 - 13:24:29

tack:) men hum, undrar vad jag ska skriva om, inte kommit på nåt än:)

Lalisen
2008-04-17 - 13:25:40

Vilken fin design du har fått på bloggen. Underbar! :D

Kim
2008-04-17 - 13:39:35

ja det är underbart, och det känns riktigt, riktigt rätt nu.

Konst by Karin
2008-04-17 - 13:40:58

Men hur ska man göra om man varje kväll lider av sinnesförvirring och totalt glömmer bort att det kanske hade varit det smartaste? :D
Om det inte blir det blir det nåt annat motiv. Skulle du byta leverantör? Skulle vara skitsnyggt med något skirare bomullstyg.

Bim H-D
2008-04-17 - 13:52:06

Hm, en smoothie och en banan månne? ;) MÅSTE äta efter träning, så det så... Och då kan man tydligen tom käka lite, lite godis... musklerna behöver just då lite socker... ursäkt? ;)
Hm, själv ska jag ut en tur - första för iår? urk... Bara jag har fått smälta pastan mm som jag käkade för cirka 2tim sedan... dock börjar det blåsa som - arton ton med bananer? Ungefär... blir nog craft - vind- och fleecejackan, lager 3? - som åker på utanpå träningskläderna. Var inne på gymmet för att boka av mig på dagens träning - var REDAN avbokad - och pass fullt. Nä, det blir inget inne då, får bli ute... öhh... motvind, JA... och även som så att man tar vägen längs med sjön, öhhh... tror du det kan vara kallt då? brrrr...
Må så grankott...

Konst by Karin
2008-04-17 - 13:52:22

Ja, det är ju mitt stora dilemma när jag köper toppar och linnen, de är alldels för korta. Man ska väl för tusan få plats med tuttarna utan glipa.
Har ingen aning om priserna, och du har säkert kollat här, men jag länkar i alla fall:
http://dynamics.se/index.html

Anonym
2008-04-17 - 14:00:00

man kan ju ta en frukt eller nåt

bea
2008-04-17 - 14:09:28

man bör äta en riktig måltid inom 2 timmar efter träning, men direkt efter kan man ta en frukt eller något :)

Jennie
2008-04-17 - 15:47:50

Har också grym träningsvärk, så öm i kroppen att jag blir helt seg. Phu! Kram!

Josefin
2008-04-17 - 16:28:25

Du måste äta efter träningen! Annars ger det helt motsatt effekt än vad man vill ha. När man tränar bryter man ner musklerna i kroppen. Tänk dig att din muskel är ett tegelhus som rasar samman under träning. För att sedan bygga upp huset behövs byggstenar (protein). När huset är uppbyggt igen är det starkare än det var innan. Om man inte äter efter träningen så förblir huset rasat (muskeln nedbruten)och du blir svagare.

En banan, proteindryck, chokladbit, juice är bra att äta direkt efter träning. Sen bör du äta en riktigt måltid 1-2timmar efter träningen.

Ha en bra dag och hoppas att träningen ger resultat!!!

Carro
2008-04-17 - 20:58:29

Grattis och välkommen tillbaka till träningsvärksklubben! ;P Vi borde bilda en sådan. Skall antagligen läsa Näringslära till hösten, så då kommer det bli mycket sådant i min blogg. Hoppas du orkar med lite mer ingående förklaringar än de som redan finns där. =) Ser att du redan fått goda råd om mat ovan, så skall inte tjata vidare, kan bara hålla med. =) Hoppas allt är bra annars! Kram!

mia dh
2008-04-17 - 22:41:41

Jag hade motvind jag med halva joggingrundan denna kväll.
Ha det gott iaf.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: