GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

bästa bloggen genom tiderna

2008-04-03 | 23:24:55 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-5170
Fick en utmaning ifrån söta Annah..och om Annah ber mig om nåt så gör jag det..hihi..


01. Hur länge har du bloggat?

Sen december 2006

02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Hade ingen bild egentligen, såg det bara som en större möjlighet att "nå ut" än min Helgondagbok.
03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Hmm, vet inte om jag någonsin förälskat mig i någon blogg..förutom min egen..den är mig väldigt kär.
Nej vänta! Den här bloggen - Modegrisen älskade jag ju!Å h den måste ju vara de bästa bloggen genom tiderna!

 04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Att jag inte hade någon riktigt klar tanke med hur jag skulle profilera bloggen...och det har jag fortfarande ingen aning om..

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Bevakar ingen men jag har kanske 20 stycken jag måste kolla dagligen.
06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Oj, svår fråga..det är nog jämt fördelat på  mode/dagbok/bildbloggar
07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Ebba von Sydow
08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Malin: http://wilmapalmen.blogg.se
09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Hmm, asså det är ju så många fler "onärma" personer som läser min blogg än vad det är närma och min blogg är ingen Big Deal så där för mina närmsta..de får ju ta del av mig ändå...Det är väl brorsan som kan knorra lite när jag ojjat mig lite väl mycket över tjocknoja då..hehe.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror jag verkligen. För jag är mig själv helt och hållet.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag har hittills inte skrivit nåt inlägg jag ångrat eller mått dåligt av i efterhand.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Om jag nämnde det nu så skulle ju det inte vara så hemligt längre..
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

I väldigt stor utsträckning...Asså om man startar en blogg så tror jag ju att man indirekt och direkt söker uppmärksamhet och med den kommer ju nån sorts sökning efter bekräftelse..Annars kan man ju lika gärna skriva i gammal hederlig pappersdagbok. Dock är det ju viktigt att skilja på bekräftelse och bekräftelse..Med bekräftelse så räknar jag in ris och ros och kommentarer kring mina bilder, min konst, mina åsikter...
Men en del använder endast ordet bekräftelse i en enda betydelse och skällsord att man endast söker komplimanger för sitt utseende..och det är felaktigt.
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Ja om personen skriver på ett personligt sätt och också känns igen från ett inlägg till ett annat..
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Ja dels genom två mingelpartygrejer då som Veckorevyn anordnat..Men jag har träffat redan nämna Malin, samt söta Lillefot och så Maja . Underbara tjejer!

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja det tror jag..dels dom som ständigt råkar ut för elaka jävliga påhopp från fega jävlar som verkar finna nån sorts mening med att vara taskiga. Dels för dom som tar sin egna blogg och bloggandet på för stort allvar.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej..jag har väl fått försök till elaka kommentarer..men oftast är de så patetiskt formulerade så man skrattar mest åt det hela.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar

Nope.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Hmm att bloggen ibland blir nån sorts mätstock på framgång..Att jag lätt kan känna mig besviken om min blogg har mindre besökare en dag eller att jag lätt börjar jämföra mig  med andra bloggar och i nästa led nedvärdera mig ..
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Det vete fan.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Är vi inte redan där i ett redan bloggpåverkat, bloggstyrt samhälle?
22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Att jag utvecklats nåt otroligt bildmässigt. Fått nya kontakter och chanser jag aldrig annars skulle fått. Dessutom är det ju mycket tack vare bloggen som mitt företag utvecklats.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Underhållning, förvåning, inspiration.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
..alla som vill får gärna svara.

Kommentera 2 st

Kommentarer
Emma
2008-04-04 - 00:03:21

haha, men visst blir man sugen?
och så tittar solen fram om dagarna,
det är knappt så man kan hålla sig !

Malin
2008-04-04 - 07:23:35

Åh va glad jag blir Anna! Gullunge! Och jag som inte har tid att uppdatera min blogg så mycket nu dessa dagar, nu när du länkat till mig och allt. :)
Puss, du är så söt!

Hoppas kameran mår bra i främmande händer. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: