GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I go lighter Mummy goes darker

2007-09-16 | 21:49:08 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Sitter och dricker te och skissar och skissar och skissar på en logga jag ska göra...det börjar äntligen lossna nu...äntligen börjar det bli på pappret  så som jag ser i huvudet att jag vill att det ska bli...

Efter 15 skisser på samma motiv med blyertspenna och tusch så tog jag ett avbrott och gorde en snabbillustration i Illustrator:

146310-2313


( illustration : Jag själv)

Så vad har denna söndag bjudit på?

Ja jag gic ut på promenad i regnet med min söta mamma och halvvägs stannade vi till i kiosken och mama bjöd på takeawaykaffe och en "elefantchoklad"bit. Mums! Vilket mys att gå där i höstrusket under paraplyet och sörpla Java och känna chokladen smälta i munnen ...mmmm.
Tyvärr spillde jag kaffe på Dagens Outfit innan jag hann fota av den...Men jag kan visa imorgon..

Föjde med mamma hem en sväng och hälsade på mina katter. Sen skulle vi gå och sola solarium men när vi kom dit så var 1 av 3 upptaget,  i rum Nr 2 som jag brukar ta ,  var den svarta plasten som täcker fönstren borttagen och jag kände inte för att flasha fläsket för allmänheten på gatan så då fanns bara ett solarium kvar.
Jag bestämde mig för att sola imorgon istället så mamma följde med mig upp i lägenheten och blandade snabbt till den hårfärg hon köpt till mig på Ica och satte den i mitt hår.
Så fick den verka och bleka mitt hår medan mamma skaffade färg i solariet istället...Jag ljusare - mamma brunare.

Blev verkligen skitnöjd! Bye Bye utväxt och Hello fräscha blonda ton!

Annars har jag bara ätit godis och pasta och myst runt..samtidigt som jag jobbat då..
Kommentera 15 st

Kommentarer
Danni
2007-09-16 - 22:09:45

Kaffe och choklad under paraplyet lät riktigt mysigt ;)

Natalia
2007-09-16 - 22:16:05

Visa bilder på ditt hår!! :D
Fiifan vilken snygg bild du gjort asså!! *kram*

Jennifer
2007-09-16 - 22:45:08

Åh man känner sig så uppiffad på nått sätt? Jag älskar iallafall doften av ny färgat hår.. kraam

Kitty
2007-09-16 - 23:01:58

Mammor är bra! Kom nyss hem från min, har varit där i kväll och druckit kaffe och snackat en massa skit! Trevligt va det!
God natt!

Lottis
2007-09-16 - 23:05:13

Kaffe och choklad är smarrigt :-) Jag och mamma hade "färgkväll" för ett par veckor sen, men vi blev mörka bägge två :-)
Nu väntar strax sängen här. Hamnade framför datorn en kortis, då en skrividé plötsligt poppade upp, men... nja. Skrev ner den, men som vanligt när den väl blev nedskriven, så lät det inte alls så fyndigt som jag hade tänkt mig... Får se om jag kan arbeta på den lite.
Nej, sängen nästa. Imorron är det jobb igen.
Kram och godnatt!

tyskungen
2007-09-16 - 23:08:06

Jag förstår inte varför alla modebloggare envisas med att lägga upp sina bloggar under kategorin humor på bloggportalen.
Jag kan knappast tänka mig något mer humorlöst än mode.
För att skratta lite kolla här:
http://tyskungen.blogspot.com

Isabel
2007-09-16 - 23:25:57

Kul att du hänger på :D Haha! :)
Hoppas du har haft en trevlig helg =)
Kramar

Annah
2007-09-17 - 00:26:38

Åh vad skoj att färga håret :). Måste jag verkligen göra snart igen, men har fortfarande inte bestämt mej på om jag ska sattsa på att bli ljus igen. Krävs mkt blekning till det, å mkt pengar. Så kanske lättare att ta det svart igen. Men saknar det blonda sååå mkt! Kan du inte göra nån frisyr special med olika kort på dej med olika frisyrer och färger? För jag gissar att du inte alltid sett ut sådär? :D
KRAAM!

Lina
2007-09-17 - 01:14:55

Den nya layouten på din blogg är toppenfin! Nu har vi båda nyfixade bloggar :) Ha det bra! Kram!

Victoria
2007-09-17 - 04:01:11

Ja hösten är himlans mysig :) trots att den är himlans kylig :P

Mikaela
2007-09-17 - 06:04:01

:) Jätte fin bild

Ingrid
2007-09-17 - 06:58:22

fina bild :D

Carolita
2007-09-17 - 07:44:27

Det låter som en myssändag juh! Jag har druckit vin, rom , öl och dragit en masse skämt =)

Estelle
2007-09-17 - 13:15:51

Gillar dina bilder!

Eva
2007-09-17 - 14:21:56

Grymt snygg illustration av dej!! :o))
Den här gillar jag görmycket.
Kramar Eva


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: