GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

when the moon hits the sky...

2007-10-10 | 00:14:31 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag är trött.
Så jag borde gå och lägga mig.
Ja, jag ska göra det strax, men jag försöker komma ikapp med att svara på era kommentarer...vet inte varför jag segat med det..Jag är ju så överüberglad över att ni börjat kommentera så flitigt snällt och roligt och mycket!

Så jag sitter här med min kanske 9:e kopp te för dagen med ett väldoftande lavendelljus som sällskap och svarar på kommentarer jag fick för ett dugn sedan...så får jag svara på kvällens kommentarer imorgon..eller idag..för nu slår kyrkklockan tolv...

146310-2521


( foto: jag själv)

Har undrat en del över detta med bloggandet, bloggar och kommentarer en tid.

Vad gör en blogg välbesökt egentligen?

Vad är det som gör att en viss blogg slår men inte en annan?
Hur kommer det sig att de riktigt välbesökta bloggarna enbart behöver svara på nån enstaka kommentar här och där i sin egna blogg medan en sån som jag "måste" svara personligt på var och ens kommentar i kommenterarens egna blogg?
För om jag inte gjorde det så skulle nog besöksantalet minska med hälften snabbt...om inte mer..
Inte för att jag tycker det är jobbigt att svara på kommentarer - för då får jag ju ett mer personligt utbyte samt se en massa roliga och fantastiska bloggar varje dag!

Men hörrni, ni som faktiskt läser min blogg...kan inte ni typ sprida till minst 3 vänner var  att de också ska läsa min blogg, så jag blir en av de där välbesökta bloggarna...så jag också kan börja få lite inbjudningar, gratisstuff och tjäna en hacka?
För jag är fattig och behöver glamour!
Å så gillar jag ju presenter...
Å så gillar jag att bli bjuden...
Å så är jag väldigt ego..

;)
hihi

*harkel*
Kommentera 15 st

Kommentarer
Isabel
2007-10-10 - 00:20:24

En person som skriver mycker om mode och lägger in mycket bilder istället för att bara ha text lockar nog många läsare. Tyvärr är det inte alltid att "vardagliga" saker lockar (tex. hur man haft det på jobbet/ i skolan under dagen), utan då måste man nog skriva på ett underhållande sätt.
Svar:
Tack så mycket :)
Jag styrketränar 4dagar/vecka, tränar hela kroppen :) Varannan gång blir det ben + mage och varannan gång överkropp.
Kramar!!

<3 A L E X A N D R A
2007-10-10 - 00:33:50

håller med.
kenza behöver inte skriva mkt, och ändå så får hon 100 kommentarer och massa läsare :P
jobbigt det där.

Anonym
2007-10-10 - 00:37:50

svar: ja jag tror nog att det kommer bli vickans bok som hamnar på mitt sängbord snarast =)

Ha en trevlig kväll

donnasandra
2007-10-10 - 01:13:33

Ja vad är det som gör det egentligen? Jag var en av de första med modebloggandet, men har inte alls lika mycket besökare som de jag började samtidigt som. Kanske inte har något unikt i bloggen, för det är väl det folk efterfrågar kanske. Var ju personlig och så, men det slutade jag med men fick mer besökare hehe.Men du är mer välbesökt än jag, men jag har lyckats få gratisgrejer. Tror att det handlar lite om tur också, att vissa pr-firmor hittat mig när jag legat högt på någon lista någon vecka :-)Om du promotar mig så promotar jag dig ;-) haha Natti, och kramis!

Eva
2007-10-10 - 01:24:34

hahaha
Du är så härlig!! :o))
Självklart ska jag sprida din blogg.. men du ska veta att jag snackar redan om din blogg till minst två personer... säger alltid att den bloggen gillar jag för att du har en sån cool stil. :o))
Jag älskar din design och dina bilder som jag har tjatat om väldigt många ggr... jag känner mej lite tjatig. Tycker du att jag är det? Säg till isåfall.
Men det är inte bara därför jag gillar din blogg... utan för du känns!! Du känns rätt in i hjärtat... ärlig, charmig och du har din egen stil.
Jag hoppas du fortsätter så... jag tror på din blogg. :o))
Jag skulle bara titta in en snabbis och säga godnatt... men här sitter jag och skriver. ;o))
Nu ska jag sova... Hoppas du sover gott nu!
Kramar Eva

anna
2007-10-10 - 05:25:05

Hey Babe! Jag besöker många bloggar, men frågan är sedan om jag återkommer till dom eller inte. Din blogg återkommer jag alltid till just för att du skriver på ett intressant sätt. Jag är också intresserad av att se dina foton och illustrationer för jag själv kommer hålla på med något liknande senare i min utbildning :) Jag tycker du har talang på riktigt och du har en cool stil. Och så uppdaterar du ofta också.

Jag gillar också din personlighet som speglas i bloggen! Du är frän helt enkelt :)

malin
2007-10-10 - 07:50:37

din blogg är såå kul att läsa :D hii.. ha en bra dag !!

Malin
2007-10-10 - 08:00:48

svar: nämen tack tack! :D detsamma!

Emma
2007-10-10 - 08:01:56

Ha en bra dag! :)

Malin
2007-10-10 - 09:15:44

Jag läser också din blogg för att det är en av de få som är personliga och bra, och för att jag gillar dig.
Sen kanske jag inte kommenterar varje dag, men det betyder inte att jag inte läser.
Jag skulle också vilja vara rik.. ;)

Puss och ha en fin dag sötis

alexandra
2007-10-10 - 12:53:14

alla jag känner som överhuvud taget är intresserade av att läsa bloggar läser redan din =)

Sandra
2007-10-10 - 17:15:24

jag har flera gånger tipsat om din blogg redan, men visst kan jag fortsätta ;)
kramar

Sophie
2007-10-10 - 19:41:11

Din blogg är speciell eftersom du bjuder på dig själv och på alla foton och illustrationer du gör:)

anna
2007-10-10 - 20:36:25

din blogg är alltid flitigt uppdaterad. och du skriver om vettiga saker, och lägger upp grymt snygga bilder hela tiden. man blir nyfiken varje dag på vad du kan ha lagt upp för nytt. klart att jag ska sprida vidare. alla be höver få en del av Pyttis.blogg.

Lottis
2007-10-10 - 20:37:42

Men det är väl klart att jag sprider din blogg till vänner :-)
Förresten tror jag att det är många som återkommer till din blogg för att den är bra, rolig, söt, underfundig, you name it. Den sticker ut från mängden med alla fina foton, dina bra texter och sen lite mode mitt ibland det :-) Gillar din blogg skarpt, men det vet du redan :-) Jag lovar att sprida, klart du ska få presenter ;-) Kram på dig, sötis!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: