GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Synd bara att det var 4 par jeans som splittrade det förhållandet.

2007-10-11 | 16:25:08 | Krönika/Politik/Tankar

Många kloka och snälla ord från många snälla och kloka människor på förra inlägget...

Många säger och skriver och har rätt i att man ska älska sig själv.
Kärleken sitter ju inte vikten egentligen...
Men om man nu verkligen älskar sig själv..Låt säga att jag skulle komma underfund med att jag älskar mig själv idag men att jag om 1 månad  faktiskt är helt annorlunda...ska jag fortfarande älska mig själv då?

Förhållanden tar ju ofta slut för att man kanske inte längre känner igen en människa. Att han eller hon inte längre är den man blev kär i. Eller så har man båda ändrats och varken den ena eller den andre är vad man en gång började älska.

Det borde ju gå att tillämpa på en själv också och ens egna självkärlek kontra självhat.
Idag är jag inte vad jag var  eller vad jag var nöjd  med mig själv i somras.
Synd bara att det var 4 par jeans som splittrade det förhållandet.

En del säger att man bara inbillar sig..att det endast sitter i huvudet..
Men nej, det sitter på låren och på magen. Jag inbillar mig inte att jeansen inte passar..
Och nånstans tycker jag att det borde vara tillåtet att vara ledsen över det. Nån dag eller två..sen får jag väl komma på en lösning på problemet. Ta tag i det hela.
Och idag löser jag det genom att ha på mig en något för stor kjol.

Lite kladdillustrationer från idag
146310-2537146310-2536

( kladdare: jag själv)
Kommentera 43 st

Kommentarer
malin
2007-10-11 - 16:35:11

ja, jag håller med dig. ibland får man vara ledsen över såna saker. :) det är nog alla ska du se ! men du är jätte fin som du är :D tänk på det ! hihi. måste bara säga att jag fullkomligt ÄLSKAR den sista bilden. förstår inte hur du kan "kladda" så snyggt. :) härligt, tjejen !

S.A.N.D.R.A
2007-10-11 - 16:35:12

Kladdillustrationer???
JAG skulle kalla det: Proffsiga Skit Snygga Illustrationer :P
Kram! =]

tilda
2007-10-11 - 16:47:46

Jättefin bild!

Elin
2007-10-11 - 17:08:26

Tack.=D Du skriver jättebra, och dina "kladdbilder" är bättre än vad mina skulle bli om jag satt en hel dag. =O

Ida
2007-10-11 - 17:23:37

Gumman.. Såna dagar har man emellanåt och självklart ska man få tycka synd om sig själv då! Bara det inte går för långt.. och det är den man älskar mest som man ger mest skit när man själv mår dåligt. Dumt, men så är det ju. Vet att det inte hjälper att säga att du duger som du är, men jag säger det ändå..! Jag är själv lika kritisk mot mig själv och min kropp emellanåt, men det går över och jag hoppas det är samma sak för dig.

Lottis
2007-10-11 - 17:36:20

Jo, jag håller med. Man måste få vara ledsen över sånt ibland... Ja, man kan göra något åt det, men när inget händer vad man än gör, så är det inte så jäkla lätt... Men imorron är en annan dag och då brukar saker och ting se ljusare ut... sova på saken, typ... Fasen, vilka klichéer jag strör om mig nu då... Men samtidigt har orden lite rätt... Och du, jag tycker om dig precis som du är, jag lovar :-) Stor kram till min goa Anna!

Me just me
2007-10-11 - 17:36:34

fina ;)

Lottis
2007-10-11 - 17:37:49

Dessutom är dina illustrationer inte kladd, de är fina, och bra mycket bättre än det bästa jag kan åstadkomma... Kram kram!

alexandra
2007-10-11 - 17:52:12

du kallar de bilderna för kladd
hade jag gjort dem hade jag varit så stolt över att jag gjort så fina teckningar att jag sattit upp dem över hela sverige ;)

Nancy
2007-10-11 - 17:54:35

Spelar ingen roll att kommentaren inte syns så länge du kunde läsa den!
...Hoppas att mina tips hjälper dig!
Lycka till :)

olivai
2007-10-11 - 18:11:25

Vilka snygga teckningar! :)
jag har tyvärr inte canal+, men låter najs att se den lite tidigare än de på tv4. :)

Sara
2007-10-11 - 18:14:06

Jätte fint. :) Hoppas du haft en bra dag. Kram!

starish
2007-10-11 - 18:22:10

Klart man får va ledsen över det. Och jag menade inte bara precis just idag utan överhuvudtaget, det tror jag du vet. du vet oxå att jag bara bryr mig om dig.

[Jenny] - Bluedreams
2007-10-11 - 18:29:14

Fina illustrationer :)

katrina
2007-10-11 - 18:44:32

Så är det för mig med... Efter min operartion så gick jag ner otroligt mycket men när jag väl började äta gick jag upp mer än vad jag vägde förr... Så ibland känner jag mig bara för äcklig och ful men andra dagar rena rama sexbomben haha.. Men det är inte så ofta det händer... Men kan väl skylla på mig själv helt enkelt för jag älskar godis och jag älskar god mat! och låter inget hindra mig för att göra det haha...

PS snyggga bilder!! ds

malin
2007-10-11 - 19:02:28

jaa.. :) men det var så himla snyggt ritat =) har ju en riktigt talang du, tjejen ! =) ta vara på den . :D ha en bra kväll nu !

jannaa
2007-10-11 - 19:03:39

ja guuu ja är livrädd för per han ser freaky ut !

Elsa
2007-10-11 - 19:05:44

Vet du vad, du ser alldeles normal ut och inte det mista tjock! Tänk såhär också; Du skulle aldrig kalla någon annan tjock, då ska du inte heller göra det mot dig själv! Du är jättefin och du ritar fantastiskt också!
Stor kram
Ps. Som "tröst" kan kag berätta att jag brukar få ligga ner ibland för att få på mig mina nytvättade jeans ;).

Dress Like a Princess
2007-10-11 - 19:10:13

Shit vilka grymma bilder :)

vicki
2007-10-11 - 19:14:16

Du är inte alls tjock! Du är ju helt normalt söta du! Och förresten, dina kladdbilder är inte kladd, de är fina!:) bättre än vad jag ritar "fint" hihi

Sara
2007-10-11 - 19:19:35

Hänt något speciellt? :S Usch, hoppas du mår bättre snart gumman!

Julia
2007-10-11 - 19:22:40

Vännen, visst måste man få vara ledsen, annars kan man inte släppa och gå vidare sedan. Hoppas att det löser sig och är det något jag kan göra så stälelr jag gärna upp! Kray på dig gumman och du...verkligen snygga illustrationer! Kram

Lillefot
2007-10-11 - 19:23:30

Dagens lösning is good,
och du är grymt söt på fotot nedanför.

alexandra
2007-10-11 - 19:26:51

tänkte bara säga att jag tycker att du ska gå in på isabella löwengrips blogg och läsa det hon skrev om hennes ätstörning. väldigt bra ord. förhoppningsvis piggar det upp dig :)

Fanny
2007-10-11 - 19:34:09

Snygga bilder! (:

Anonym
2007-10-11 - 19:41:46

Snyggt

madde
2007-10-11 - 19:51:23

men gummen då, självklart är det tillåtet att tänka så. Hur ska man veta vad lycka egentligen är om man alltid är lycklig och nöjd?

Om man nu är annorlunda om en månad så beror det väl på något, gillar man det inte så tar man reda på vad det är och löser det. Gillar man det, men är rädd för förändrig så får man helt enkelt acceptera att man ALLTID utvecklas som person och aldrig ska vara rädd för att älska sig själv även fast man förändras.

Fan vad svammligt det blev, =) hoppas du inte misstolkat något =) jag vill bara muntra upp dig =)

agnes
2007-10-11 - 20:02:35

Anna! jag håller med dej helt och hållet!
Vissa dagar så bara hatar man sig själv, man hatar allt man gör, man hatar sitt utseende, man hatar hela sig själv!
och det gör nog alla!
Jag har haft välddigt mycket problem med att gilla mig själv!
jag har vart väldigt orolig för minsta lilla sak och jag hatar mig ganska ofta nu med.
Men det är väl en del i livet antar jag.
Så därför kommer jag inte säga att du inte ska hata dej själv. Men man ska vara nöjd med sig själv ibland i alla fall. Men vissa dagar när allt är grått det är klart att allt blir helt fel.
Alla har såna dagar tror jag.
Men jag hoppas verkligne att det kvarstående av din dag kommer bli mycket bättre.
Sätt dig och mys framför Tv:n eller bara läs en bok.
Glömma verkligheten är skönt ibland.
Anna! Du är väldigt Vacker ska du veta!
hoppas allt blir bättre! måånga tröst kramar till dej!

Beautynet
2007-10-11 - 20:04:22

Du är i alla fall min förebild och vad skönt att du kan vara mänsklig! Du för en egen sida i denna ytliga bloggvärld och vissa är vandrande pinnar som bara kan käka på utan problem andra är lite med kurviga men jag har sagt det förr och jag tycker du är supervacker. Hoppas du kommer ur din svacka snart tills dess har du oss stöttepelare. Kram!

emelieu
2007-10-11 - 20:05:52

SJUKT SNYGGA JUE!!

Beautynet
2007-10-11 - 20:06:04

P.s. Mina jeans passar inte heller.. Tro mig, den ånngesten vet jag ver än väl var den finns.. Så jag använder inte jeans just nu och när jag är rik ska jag unna mig de mest fantastiska jeans som passar min nya rumpa!

Ida
2007-10-11 - 20:08:28

Ja vi får väl hoppas det. Hade problem med menisken för några år sedan, skulle inte va kul om den gått sönder igen..!
Det kommer kännas bättre! Är det ens hull du lagt på dig då, är det inte muskler? Du tränar ju bra och verkar äta rätt. Eller så kanske du har "vinterpäls" som jag.. Jag går alltid upp ungefär fem kilo över vintern, hur mkt jag än försöker att inte göra det.. Men man blir iaf inte lika frusen ;)

Hannah
2007-10-11 - 20:16:37

Poor baby.

Beppo
2007-10-11 - 20:35:30

snyggt, snyggt som fan!

MaDeLiÑo
2007-10-11 - 20:50:33

MADELINO IS BACK! Och din blogg är lika trevlig som vanligt.. Oh, så jobbigt att vara 'bloggiskt' aktiv. Blir galen. Undra när dom släpper in mig på listan. Tror blogg.se har något personligt emot mig. Those bastardz.... KRAM!

Camilla
2007-10-11 - 20:56:09

Jättefina! När du gör de, gör du det på datan då? använder du någon slags mall, eller skissar du direkt?
Ha en trevlig kväll! :)

donnasandra
2007-10-11 - 21:07:06

Ännu en anledning att köpa massa klänningar i empir-och alinjemodell: De blir inte för små lika lätt. Perfekt för mig som gått upp 5-7 kilo på ett år :-P Man får försöka ta det med en klackspark. Förstår att det inte är kul med ofrivillig viktökning, men man måste kunna se det positiva i sig själv ändå. Så lätt att säga, så svårt att tillämpa! Kramar!

starish
2007-10-11 - 21:18:44

Ja och det är ju bra. Jag får lära mig å va tyst istället.
kram

Elin
2007-10-11 - 21:53:53

Ohh my! Du är såå duktig :D :D

Åsa.S
2007-10-11 - 22:29:25

Men gumman...*stor kram* Sånna dagar kan man ha ibland...
Maila mig om du vill!

Martina
2007-10-11 - 22:55:44

Jättejätteläckra illustrationer, sjukt begåvad vara du xD :D

Maja
2007-10-12 - 09:54:09

Det är OK att må dåligt. Man måste få må dåligt, man bör inte trycka undan må-dåligt-känslor. Men man får inte låta det gå för långt. I och med att du vet hur du är mot Stefan när du mår dåligt, tycker jag du ska sätta dig ner med honom och prata om det. Han behöver nog också säga vad han känner och tycker om de stunderna då han försöker finnas till och hjälpa. Och du får berätta hur du upplever allt. Sen får ni försöka komma överens om ngt. Vårda det som är värdefullt, er kärlek, och även ta hand om sin egen själ. Jag tror det är lättare när man står på samma plan och förstår varandra, kan hjälpa varandra. Kram gumman

Torsteinoda
2010-05-06 - 13:27:31

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: