GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

crappy day

2007-10-11 | 21:18:08 | Outfits och Garderoben

Ok, rutten dag alltså.
Det är synd om Stefan, för stackarn vet varken ut eller in vad han ska göra med mig när jag är ledsen eftersom jag bara svarar med skäll, gråt eller så pratar jag så tyst så tyst så att han inte hör vad jag äger och då blir jag förbannad för att han inte hör vad jag säger.
Jag lyckades nästan nästan att inte gråta när jag pratade med mamma på telefonen..men hon hörde ju att jag inte mådde bra - attans den där mammaradaren..men jag ville inte prata om vad som var fel.

Och jag vill väl inte mala på här i bloggen heller längre om att jag bröt ihop för att 4 par jeans inte passade idag och för att jag tycker jag tränar och rör på mig och äter relativt nyttigt och tycker att det är sååååååååå himla orättvist att jag då ändå fläskar till mig..Och det som svider mest är att det är 2 par nya jeans som jag köpte för 2 månader sen som jag nu inte får på mig och jag vågar inte ens tänka på att snön är på väg och att det är vinterkappadags och att jag då måste kolla om den dyra kappa jag köpte för ett år sedan också blivit för liten så att jag åter måste köpa både jeans och kappa för pengar jag inte ens har!

Men nu malde jag visst på ganska friskt ändå..
Mummel mummel morrmorr spott..


Jaja, dagens outfit...ville dölja det rödgråtna ansiktet..
146310-2538

* T-shirt, H&M
* Manchesterkjol, H&M ( woohoo lite förstor!)
* Strumpbyxor, Lindex
* Skor, Din Sko
Kommentera 37 st

Kommentarer
alexandra
2007-10-11 - 21:19:14

gillar verkligen din blogg :D

Lottis
2007-10-11 - 21:25:40

Då är vi väl i samma sits just nu... Jag rör på mig, tänker verkligen på vad jag stoppar i mig, har ätit en chokladbit hittills i onyttig väg den här veckan... ändå händer inte ett skit... Magen sitter där den sitter... *blä* Vågen står still... *mera blä* Men men... nån gång kanske vi kan få tillgodogöra oss slitet för håller på med nu... Här väntar i alla fall sängen strax... är så trött på kvällarna just nu, så det är inte klokt... *gäsp* Sov så gott, min ros! Kram på dig :-)

Mimmi
2007-10-11 - 21:32:37

Tråkigt att du har haft en rutten dag! Känner igen mig i ditt pengaproblem, det är så mkt man behöver som man inte har pengar till. Vart tog de vägen??
Ha en trevlig fredag!

donnasandra
2007-10-11 - 21:32:45

Så typiskt när det är nya jeans! Vad gör du ikväll? Myser med te och grey's hoppas jag :-D

Anonym
2007-10-11 - 21:35:28

vad jobbigt! har också haft en sån dag

alexandra
2007-10-11 - 21:35:44

det är bra ^^ gillar verkligen alla dina bilder o aaah precis alltihop ^^ annars allt bra ?

Erika
2007-10-11 - 21:52:24

Jobbigt :/

Natti natti!

Eva
2007-10-11 - 22:02:32

Jobbigt med kläderna... det är ju inte billigt att köpa nya precis. :o(
Men jag måste säga att du är ganska söt när du maler.. ;o)
Och du ska ju givetvis skriva det DU känner för på DIN blogg. :o)
Många kramar
Eva
Jo just det... gillar dina bilder och din outfit. :o))

Emma
2007-10-11 - 22:07:06

Efter regn kommer alltid solsken. Grym design på din blogg förresten ;D

starish
2007-10-11 - 22:16:17

Det är bättre nu och det utan medicinering.

Och du har själv varit rökare så du vet hur det är.

t'
2007-10-11 - 22:50:34

coola så möbler du har lite här o där:P vart gör du de:P?

Emelie
2007-10-11 - 23:02:26

Alla har vi våra dagar tyvärr, men efter regn kommer solsken. "När man har det som värst får man iallafall försöka tänka att det blir bättre, för det blir det" läste jag i en blogg nånstanns idag, och det känns som att det skulle passa in på dig idag. Jag vet att jag sagt det innan men det tåls att sägas igen att du är så mycket mer än vad andra är... du är du och det ska du vara stolt över! Hoppas morgondagen och helgen blir betydligt bättre än idag gumman. Många kramar!

Fredrik
2007-10-11 - 23:07:39

du... du är normalbyggd så du behöver inte oroa dig =o)

starish
2007-10-11 - 23:18:29

du vet hur svårt det är att sluta om man inte har den rätta viljan.
ne, jag sa att om det inte blev bättre skulle jag få antibiotika och cortison.
kram

Emma
2007-10-11 - 23:24:04

vad jobbigt... jag håller tummarna för dig att den passar, du är ju väldigt smal så den borde ju passa ;o
FINT :) kram!

Fanny
2007-10-11 - 23:27:05

Jaha, ja men då är jag inte ensam om det iallafall! :)

Anna-Viktoria
2007-10-11 - 23:31:15

Know the feeling... jag gråter till och med för att prickig korven är slut ^^
Men I can iaf tell you, att jag tycker då inte att du är nån tjockis - och det är jag gaanska bra på att tycka annars =)

Annah
2007-10-11 - 23:35:57

men fina fina du!
Glad jag blir att du tror på det jag säger :) för jag menar varje ord jag skriver. Jag förstår inte alls varför du inte för på dig dom. För jag tycker inte alls att det syns :S, det är jättekonstigt. Har tom tänkt att du ser mindre ut, så det är jättejättejättejätte konstigt allt det där! Jag börjar nästan tro att det är nån som jävlas med dej och har bytt ut din byxor :O , för nånting skumt är det! För du är SUPER duktig med mat och träning! Jag är helt impad faktiskt. Önskar jag vore det och är jätte avis på dej som inte ger upp. Jag hade sprungit 2steg sen gått hem och ätit något gott haha.
Kramar kramar kramar! Du får ha det jättebra nu för jag åker til Thailand på lördag och kommer nog inte kunna komma in och skriva något mera innan dess. Begravning, klippa håret på 1kompis och fixa frisyrer på 2andra. Sen fest på kvällen och arlanda lördag. Massa att göra, plus att jag ska hinna med att greja och färga mitt eget hår, packa, raka hela kroppen m,m. Pust! Orkar inte nu då jag satt löshår på 2st också. Kaos helt enkelt! Men jag kommer tänka på dej och hoppas du kommer må mycket bättre imorgon och resten av tiden!
KRAMAR igen!!

Anna
2007-10-11 - 23:51:38

Nämen gumman, hoppas du vaknar imorgon och mår bättre! Kram!

Isabel
2007-10-12 - 00:06:04

*kramar om*
Jag tycker iaf att DU ÄR LIKA FIN SOM ALLTID! :)

Ami
2007-10-12 - 00:21:28

Hej!! Läste din blogg förut och ramlade på den igen ikväll.. måste bara säga att jag tycker inte du är "tjock" någonstans... kan inte se det på fotona.. inte ens när du hade foto på dig själv i bikini i somras (om jag inte minns fel)...
Tänkte så här... vad händer om du struntar i alla olika bars och smaldrinkar.. slutar tänka så mycket på vad du stoppar i dig.. vad händer då? Eftersom du inte verkar må så bra nu så kansnke det skulle vara bättre.. Jag menar om DU MÅR bättre så kanske du går ner i vikt, vilket verkar vara ditt mål... JAG TYCKER iaf att du är jättefin...

/AMi

Maria
2007-10-12 - 00:40:46

Hej Anna :)
Läst lite senaste inlägg här, tyvärr kan jag ju inte komma in och läsa + kommentera så ofta jag vill men såfort jag har tid så försöker jag få in det. Märkt nu alltså att du känner dig lite smådeppig över några extra kilon som satt sig, därför jeansen inte passar. Men vet du vad, jag tänker nu inte komma med någon mirakelkur men jag har faktiskt tänkt på något som jag tror har en koppling till varför det blivit såhär nu för dig.
Jag märker att när jag har på mig annat än jeans, speciellt om jag är utan jeans i flera dagar, så börjar genast magen svullna till lite. Jag tror detta faktiskt har en koppling till att när man inte har ett par "reglerande jeanstygs-brallor" på sig så säger inte magen stopp på samma sätt och då tror man sig kunna äta lite mer än normalt sett, och så byggs det på dag för dag.
Varför jag nu tar upp detta med dig är för jag märkt att du praktiskt taget aldrig har jeans/byxor på dig, och detta min vän har resulterat i att du kunnat mumsa i dig det där lilla extra (även om det handlar om en extra nyttig macka - mängd, inte nyttighetsgrad!) utan att du märkt av att du ökat i portionsmängd eller fikastunder. Det finns liksom inget som sitter på kroppen och säger ifrån att "det där är lagom mängd för dig som du brukar äta".
Mitt förslag till detta är att du börjar använda dig av byxor igen, ta först de som passar men stramar åt lite och sedan kommer du märka att du successivt sjunker ned i vikt igen och så kommer jeansen passa så småningom.
Seriöst Anna, jag tror på min teori, men det är upp till dig. Hoppas iallafall du fått något utav mitt babbel, hihi :)
Ha det fint och tänk inte för mycket, kram!

MOGI
2007-10-12 - 01:47:23

haha skön bild =D

Mani
2007-10-12 - 02:32:56

Allvarligt!Du borde åka till Örebro och festa till det med mig! *tycker* :)

Ulla
2007-10-12 - 06:10:25

Hoppas det känns bättre idag. Du får en extra kram. Kramkram!

Jessica
2007-10-12 - 06:15:10

Du kanske tänker för mkt på vad du äter och hur du rör dig? De kan ge negativ effekt faktiskt.

Sen har jag läst att du går mkt, din kropp har kanske vant sig vid den motionen så du måste prova något annat sätt att bränna fett. Typ intervaller eller styrketräning, cykla snabbt och långt?

Bara ett litet litet tips, de var så för mig nämligen.

Lycka till kramar

Erika
2007-10-12 - 06:31:27

*kramar Anna*
Du har fått så många goda råd (som jag också har tagit åt mig en del av)
För det jag har märkt med migsjälv är att jag har ökat i vikt med åldern, för det gör man tyvärr också. Ju äldre man blir desto mer lagrar kroppen och det blir lite svårare att göra sig av med överskottet.
Jag hade en vikt som jag trivdes med för ett antal år sedan när jag låg runt 58-59.
Nu ligger jag runt 65. Jag skulle väldigt gärna gå tillbaka till min gamla vikt,och jag lyckades gå ner tre kilo för ett tag sedan med motion och bättre kostvanor. Men sedan förlorade jag diciplinen och gick upp de kilona igen.
Men det verkar åtminstone som om kroppen håller vikten runt 65 och inte ökar för tillfället.
Och för det mesta trivs jag rätt bra med mig själv, men jag kan också ha dagar då jag känner mig som en elefant.
Och så skulle jag ju väldigt gärna gå ner de där fem kilona...får se om jag lyckas.
Hoppas att du mår bättre idag gumman.
Kram

malin
2007-10-12 - 07:32:50

hihi. detsamma =) vad fin outfit.. o hoppas du får en jätte bra fredag ! det förtjänar du verkligen :)

Att ha det gott
2007-10-12 - 08:07:39

Men HALLÅ DÄR tjejen
Om jag tittade mig i spegeln och såg det DU ser när du tittar dig i spegeln skulle jag vara JÄTTEGLAD

soph
2007-10-12 - 08:10:10

Kvinna, du är så underbar.
Må bra, snälla!

vicki
2007-10-12 - 08:20:31

Supersöt outfit!:) Du är ju jättesöt! Ha en underbar fredag tjejen

katrina
2007-10-12 - 08:28:11

Hörru, jag tror alla som läser din blogg vet for sure att du är och har en Fin FIN kropp som alla skullevilja ha! Fina former och allt! riktig kvinna är du!! =D

Må bra nu sötis! kram på dej!!

Nicole
2007-10-12 - 09:27:21

snyggt. cool bild :)

elin
2007-10-12 - 13:00:38

synd att du är så ledsen, jag tycker iallafall att du är skitsnygg!

pelle
2007-10-12 - 19:29:25

ännu ett offer för samhällets propaganda... kom igen, du är skitsmal ju, orka hålla på om att du fläskar till dig !! tänk på de som verkligen är tjocka liksom.

alexandra
2007-10-12 - 20:42:52

jag kan heller inte ta åt mig tröst, speciellt inte nu, när min pojkvän är ledsen för att hans pappa nyss gått bort försöker jag trösta han, men han vill inte ha någon tröst. men när jag blir ledsen för att han är ledsen, då säger han till mig att jag får vara ledsen och så kramar han mig .. tycker det är svårt, de ska ju va tvärt om ..

Linda
2007-10-15 - 08:57:02

Om det är till någon tröst så är du sktisnygg på de bilderna du tagit. Men jag förstår dig, det är aldrig roligt att växa ur kläder...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: