GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

the pretty shimmering is gone

2007-11-30 | 22:02:50 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-3261146310-3260

(foto: jag själv)

Julstjärnor, juleduk, tomtegardin och fejkad grangirlang runt balkongräcket. Apelsiner och doftljus och julblommor..
Imorgon är det första december och julmarknad i vår stad. På söndag är det första advent och mina stakar är på plats!
Idag har jag småpyntat och rustat lägenheten för glädjens högtid.

... Men var är snön?

Liksom i början av veckan var det gnistrande vitt. Snö överallt och det knarrade under stövlarna och de mascarasvärtade ögonfransarna hade tussar av snö på sig.

Nu är det fina borta.

Tur att man hann ta lite bilder..i fall om att det skulle bli en grön jul..
Kommentera 7 st

Kommentarer
Lillefot
2007-11-30 - 22:06:18

Jag älskar stöket och pyntandet. Men jag undrar precis som du vart snön befinner sig? Jag saknar det, har inte ens fått provsmaka.

threes`
2007-11-30 - 22:11:09

fina bilder gumman :)

Erika
2007-11-30 - 22:12:53

Men gudis! Var jag så kollrig att jag missade den svarta tunikan? Dumma mig! *smäller mig själv på fingrarna*

Om jag kunde skulle jag skicka ner några lass med snö till dig min underbaraste bloggvän =)

Puss

Sanne
2007-11-30 - 23:06:03

Åh, nu vill jag ha snö. Du tar jättefina bilder!! :D

Svar: Jadå, bilder finns nu :)

Emelie
2007-11-30 - 23:14:55

Mmmmm mysigt! Jag älskar julstämningen! Men håller med dej, vart är snön?????? Vi lever på hoppet om en vit jul! :) Natti! Kramiz

Lottis
2007-11-30 - 23:22:23

Inte för att jag är någon snötok av stora mått, men det är ju klart renare än lera, och då tänker jag på jobbet och ungarna som ser ut som lerhögar varje dag... *trist*
Kladdigt, blött och trist här. Inget kul alls, men men. Får väl hoppas på lite snö till julhelgen i alla fall... innan lär det nog inte bli nån här i alla fall...
Ska strax hoppa i säng. Måste ju sova inför stora shoppingdagen imorron :-) Måste dessutom kurera min högra tumme som blivit inflammerad. Den värker satan, rent ut sagt... =/ Så på med alsolkompress och värktablett inatt... *ajaj*
Nej, mot sängen. Kram på dig, min gos, och sov så gott!

MADELENE LÖFBLAD
2007-12-01 - 08:55:39

tro inte att ja e psuko eller nått...men sluta aldrig med dina härliga bilder! Ögongodis på högnivå!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: