GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

fuskpäls,stjärnor och lovely weather

2007-11-27 | 19:28:02 | Outfits och Garderoben

Åh vad det var härligt att promnera med mamma! Riktigt frostbitande kallt med knarrande snö under sulorna. Stjärnklar himmel och en stor stor måne. Lovely!

Något annat lovely är min fuskpäls...och vintereftermiddagssol...gärna tillsammans dessutom:

146310-3204

146310-3208146310-3207146310-3206146310-3205

(foto: jag själv)

Dagens Outfit:

* Fuskpäls, H&M
* Grå klänning, Lindex
* Svart lackskärp, Fransa
* Strumpbyxor, Lindex
* Randiga Knästrumpor, Märke okänt
* Boots, Ebay
Kommentera 31 st

Kommentarer
alexandra
2007-11-27 - 19:39:29

söta bilder :)
har också varit ute på promenad =)

BABBELDROTTNING
2007-11-27 - 19:46:45

fin päls och tycker det är bra att man håller sig till fusk! :D

lisa
2007-11-27 - 19:50:35

Den första och sista bilden är mina favoriter!

Lottis
2007-11-27 - 19:55:27

Jag passar inte i päls, men du ser gosig ut :-) Kram på dig

caroline
2007-11-27 - 19:56:14

okej ja där ser man , ja det blir lite "ruffare" bilder av kompaktkameran .

jag och alexandra var nyss ute och gick men vi fick inte alls lika fina bilder som du fick :)

alexandra
2007-11-27 - 20:00:21

åh du är så söt :)

Lilla Fröken
2007-11-27 - 20:06:03

Det spelar ingen roll att det är fuskpäls...det känns ändå fel. Varför tycker du att det är rätt Anna?

Jennifer
2007-11-27 - 20:06:33

du tar så himla fina bilder!!

S.A.N.D.R.A <3
2007-11-27 - 20:12:51

Otroligt fint och snöö vill också ha! Hata Hata Hata Stockholm x]
KRAM

zara
2007-11-27 - 20:17:30

oj vilken fab fusk-päls jacka du har, du såg väldigt glammig ut i den =P

Lari - Skånsk brandman i Norrland
2007-11-27 - 20:20:47

usch..jag har så svårt för päls.. jag får associasioner till gamla tanter med på tok för mycket blingbling... såna som bara vill visa upp att de har pengar...

Nä, päls är inget som jag gillar att se... på nån!

niki
2007-11-27 - 20:25:26

Päls är varmt och skönt. Har en mössa av päls!

anna
2007-11-27 - 20:26:26

Lilla Fröken: Jag har aldrig funderat ens att det skulle vara "fel" med fuskpäls - det är ju syntet precis som mina fejkskinnjackor.
Kan väl i sådana fall nånstans tycka att det går göra samma debatt då till köttfärs kontra vegefärs.

L I S A
2007-11-27 - 20:36:37

Ser ju minst sagt mysigt ut :]

Kramkram

Sassy
2007-11-27 - 20:37:03

Wow, vilken snygg fuskpäls!

starish
2007-11-27 - 20:37:41

oki, jag visste ju inte att nåt va bestämt, bara att hon ringt och hört sig för..

malin
2007-11-27 - 20:38:15

heheh jaaa men guuud.. :D haha. så jäkla roligt :D

Anonym
2007-11-27 - 20:39:22

Jättefint, och skitfina bilder!

Maria
2007-11-27 - 21:22:33

vilka mysiga bilder!

Annah
2007-11-27 - 21:26:29

Hey snygging!
Vart dålig på att kommentera ett tag nu *skäms*.
Men är såååå glad för din skull att du äntligen fått ditt bidrag och att det verkar hända grejer nu :D.
Jag hoppas på en slant i julklapp så jag finaly kan få köpa en t-shirt klänning av dej *längtar*. Jag kommer vara en såå stolt bärare, och berätta för alla att jag "känner" designern :D.
Är allt bra annars?
KRAMAR och PUSSAR!!!

hannahsthlm
2007-11-27 - 21:40:49

Lovely pics!
Här I sthlm innerstad har vi bara bitande isande svinkallt,men ingen snööö..jag håller på att avlida :P!
Känns nästan bättre med snö om det ändå ska vara såå kallt för snö är ju iaf vackert ;)!

Elin
2007-11-27 - 21:50:23

Gud vilka fina bilder. Det är sådana här som får en att älska vintern för att den är så vacker..=D

Lilla Fröken
2007-11-27 - 23:15:25

Kan inte hålla med om din parallell till vegfärs och köttfärs. Som vegetarian använder jag mig ofta av recept som egentligen skulle ha köttfärs och byter ut det till vegfärs. Då blir det ett substitut.

Men fusk- päls och skinn-jackor är inte ett subsitut till värmande plagg utan mest för syns skull.

Det finns ett brett utbud av varma tygjackor, men det finns inte så mycket soja och quornprodukter så då får man ta den delen att de skapat produkterna i formen av färs eller korv för att det ska passa in på de "vanliga recepten" (=ej veg.)

Kram

anna
2007-11-27 - 23:32:19

Lilla Fröken: Nja jag kan fortfarande inte se nåt fel med en fuskpäls överhuvudtaget.
Jag kan se att folk tycker att det fult ja men inte att det skulle vara fel.

Jag ser det heller inte som ett substitut till värmande plagg eller ens ett substitu till en äkta päls.
Jag ser det som ett plagg precis som en stickad tröja eller ett par jeans som jag tycker är snyggt och då jag vet att det inte är äkta päls heller så kan jag också med att bära det utan moralfrågor eller etiska dilemman.

Jag äter allra helst vegetariskt och var vegetarian under en lång period. Då äcklades jag av tanken att det var döda djur jag åt och det kan jag fortfarande göra och det kändes fel för mig att äta det.
Men jag kunde aldrig säga att det var en "allmän" grej att DET ÄR FEL ATT ÄTA KÖTT..punkt slut..för den diskussionen tror jag är förlorad från början.
Sen att man har sina egna principer som gäller för en själv det är en annan sak.

Jag tycker pälsindustrin är fel och hur de flår levande djur för att folk ska få sina äkta pälsar.

Men jag har aldrig tänkt i banorna " åh en päls måste jag ha..åh vad snyggt det är med päls"...utan jag de två specifika fuskpälsarna som jag bär och tyckte att de var snygga för vad de var - modellen, utseendet och just att de var fusk.

Lilla Fröken
2007-11-27 - 23:54:24

Om jag har förstått det rätt så spelar det ingen roll för dig att de som ser dig på stan förmodligen tror att det är äkta päls heller. Att det räcker med att du själv har den vetskapen?

Nej det är väldigt svårt att som vegetarian eller vegan ge sig in i kött/päls-debatten med en köttätare. Just för att det är normen...

Men jag tycker att det är bra att du har en tydlig bild av vad du står för. Och självklart är jag tacksam för att min blogg-Anna inte har en ÄKTA päls ändå...jag kan inte säga att jag tycker det är bra med fake heller....men alltid är det något...

Med tanke på att du varit veg. tror jag att du förstår mitt resonemang lite Anna...Vad fick dig att bli köttätare igen? Själv har jag varit vegetarian i tre år nu.

anna
2007-11-28 - 00:05:13

Lilla Fröken: Folk får tro vad de vill. Och om folk frågar så svarar jag.
Liksom jag har mött så många förutfattade meningar om mig själv i så många år..
Bara för att jag är kläd/modeintresserad måste jag vara höger politiskt när jag egentligen är jättejätteröd. Bara för att jag är egen företagrare nu så måste jag ha bytt politisk åsikt.
Bara för att jag är blond och storbystad så är jag dum i huvudet.

Jag har inga problem med att ta politiska diskussioner eller stå för att jag röstar på vänsterpartiet, har sympatiserat med RKU, är stödmedlem i F!,att jag är så röd att jag ALDRIG kan heja på det blå laget i PArlamentet trots att de kanske är roligare.

men man kan inte bygga sin existens på att ständigt gå och försvara sig. Eller förklara sig.
Särskilt inte i en inskränkt småstad som jag lever i.

Jag slutade egentligen vara helvego lika abrupt som jag började...jag slutade äta kött en söndag sista terminen i gymnasiet, efter att ha ätit mammas lasagne och jag började igen äta kött några år enare en lördagsnatt på fyllan med brorsan då vi delade en kebabrulle i regnet på väg hem.

Jag kan mycket väl återgå till att vara helt vego för 6 dagar av 7 i veckan äter jag köttfritt.
Jag har bara slutat att äcklas av tanken på att äta kött.

Och när jag var vego coh om jag blir det igen så äter jag heller inte kyckling, skaldjur eller fisk.
Eller gelatin.
Dock mjölk och äggprodukter.

Lilla Fröken
2007-11-28 - 12:43:41

Intressant att få ta del av dina tankar rörandes detta...
Jag har ju försått att du äter mycket vegetariskt i och med att du har visat dina middagar ibland här på bloggen. Nu fick jag också det där klart för mig. :-)
Ibland kan jag känna att det är komplicerad att ha för mycket åsikter och därigenom bland annat vara vegetarian eftersom detta grundar sig på en åsikt som jag har gällandes köttproduktion. Men varför ska livet vara lätt...det är ju mycket intressantare med utmaningar...

Förresten....har du fått någon kommentar ute om din päls?

anna
2007-11-28 - 15:19:27

Lilla Fröken: Jo jag har många gånger också tänkt och känt att " varför kan jag inte bara inte bry mig? Varför måste jag sätta mig in och ha en åsikt"..men jag tycker å andra sidan att folk som inte har åsikter är tråkiga

Njae jag har inte fått nån direkt kommentar om pälsen faktiskt..bara folk som frågat om det är äkta eller inte.

kram

anna
2007-11-28 - 19:25:29

Galet fin päls!
Och underbara bilder =)

carro
2007-11-28 - 20:10:23

Gud va underbart fina bilder. Jag vill också ha snö. Sitter nere i otroligt för varma landskrona i skåne där de inte kommer någon snö. Den snön som kommer smälter ju förfan innan den nuddar marken. Stört tråkigt! Buhu på det! Men WOHO för dina fina bilder, och såklart de fina motivet, DIG! :)

Ha en bra onsdagskväll! :)

Linusmiriam
2008-12-12 - 11:22:05

You have done a great job with everything on this site. I Love your site


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: