GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fria vägar ut

2007-11-08 | 20:32:09 | Egocentrerat&Vardagligt

Efter det att jag hade varit på fotojobbet idag så gick jag en liten runda...det var längesen jag var i min "hemliga trädgård"...Så jag gick dit en sväng och bara existerade en stund..andades, tittade, höll andan, tittade, blundade, fotograferade och sedan skrattade jag en stund..för mig själv åt ingenting alls.

Det var skönt.


146310-2912


(foto: jag själv)

Fria vägar ut
text/musik: Lars Winnerbäck

Jag har nog lärt mig att gå hem
På alla sätt, från alla ställen
ensam bortåt vägen
Jag har en trogen gammal vän
som väntar mig om kvällen
som ställer upp i alla lägen

Som en apa på min rygg
som ett spöke i min hjärna
som jag aldrig riktigt kommer undan


Du har så underbara ord
Du kan le så att jag smälter
Du kan ge så jag tar åt mig
Jag skulle gärna ha ditt mod
Jag skulle gärna ha din kärlek
men jag vänder här, förlåt mig

Och om du saknar mig ibland
kan du släcka alla lampor
för jag finns nånstans i mörkret

Men nu ringer telefonen
Det är dags för mig att gå
Det är nån som vill att jag ska komma hem
Det är min gamla vän, demonen
i sin tysta, mörka vrå
Hej då! Vi kanske ses nån gång igen


Du kan väl ringa mig ibland
Jag pratar gärna sönder
alla torra, gråa nätter
Jag är så rädd att komma fram
nån annanstans, jag samlar
på tur och retur-biljetter

Jag vill ha fria vägar ut
Jag vill ha kakan som jag äter
kvar på bordet hela långa livet

Jag vet att jag har fel
Jag vet att du har sett hur jag
går ensam genom livet

Jag vet det är ett spel
Jag vet att du har kämpat för nåt
som jag tagit för givet

Men nu ringer telefonen...

Om du saknar mig ibland
kan du stirra upp mot stjärnorna
så har vi nåt gemensamt

Nu ringer telefonen...
Kommentera 11 st

Kommentarer
Lottis
2007-11-08 - 20:49:15

Jag skulle nog oxå behöva en hemlig trädgård ibland, speciellt nu... Fast jag har ju ett ställe förstås, undrar om man kan komma dit fortfarande, eller om det är alldeles igenvuxet... Det måste jag nog kolla... I alla fall låter din hemliga trädgård alldeles underbar. Precis ett sånt ställe jag skulle behöva nu, där man bara kan vara...
Hårtork nästa. Hoppas du har en skön kväll, min älsklingsanna, för det har jag. Lugnt, skönt och fridfullt med mys och tända ljus :-) Kram på dig, söt!

emelieu
2007-11-08 - 20:59:01

härlig bild

jenny
2007-11-08 - 21:15:56

Tack och lov för ännu en tjej till som gilar Harboe! ;)
kram till dig

Jenny

anna
2007-11-08 - 21:17:24

en hemlig plats/trädgård behöver vi alla, tror jag. en plats ingen annan hittar till. jag vill ha en.
du är bra!

Soulmate
2007-11-08 - 21:35:47

Mysig bild. Okej, lindex? Vi har liknande på Vero :-) Därför jag undra... Jotack, det är bra med mig. Lite smått seg, men det är bara skönt i bland :-)

Petra
2007-11-08 - 21:47:31

ska kolla på H&M nästa gång efter mössa då! Jag måste bara tipsa om ett litet roligt spel jag precis lagt in på min blogg som du kanske skulle tycka om! Nått roligt i höstmörkret! Kram

Sussie
2007-11-08 - 21:57:48

Vilken härlig och fin bild!

L I S A
2007-11-08 - 22:13:42

Den där hemliga trädgården lät bra att ha ibland!
:]

zara
2007-11-08 - 22:14:46

gosigt med en hemlig trädgård...vad höstigt och härligt det ser ut =) ha en bra kväll gumman

Fredrik
2007-11-08 - 22:31:27

gott skratt på bilden =O)

anna
2007-11-09 - 00:11:41

anna: tack! *kram*


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: