GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Födelsedagsvemod

2007-11-10 | 21:30:34 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-2944

(foto: jag själv)

Känner mig aningen vemodig..
En slags tomhet.

Kanske känns det lite granna tomt efter konserten igår..en magisk konsert som kändes evig, men som ändå är över på några sekunder.

Fast nej..jag känner mig nog vemodig inför födelsedagen.
Jag gillar visserligen att fylla år - hey en present eller tio tackar man väl inte nej till..
Men det är det där att det blir så påtagligt att det gått ett helt år sedan förra födelsedagen och att i alla fall jag gör något slags "bokslut" inför varje födelsedag..
Jag har fortfarande inte tågluffat i Frankrike, Spanien och Italien.
Jag har fortfarande inte studerat konst och bott i Paris.
Jag har fortfarande inte flygit flygplan.
Körkortet är fortfarande otaget och jag har ingen fast inkomst.

26 år blir jag om några timmar och jag tycker det låter så ..så..platt..tråkigt..gammalt..det låter nästan äldre än 27.
Tjugosex år..jisses det verkar ju nästan vara lika med pensionsålder om man ser till resterande delen av bloggvärlden.
Jag känner mig inte som 26.

Hmm..men jag ska inte fokusera på vad jag INTE gjort sedan 25årsdagen utan vad jag HAR gjort...
Jag har startat en blogg som läses av minst ett halvt tusen människor varje dag..
Jag har kallats för konstnär i en tidning.
Jag har börjat kalla mig själv för konstnär.
Jag har startat eget företag - jisses!
Jag har sett Brett Anderson, Nine Inch Nails, Gwar och Lars Winnerbäck live.

..fast sen kommer jag inte på något mer jag gjort..det kändes aningen lite...att sprida ut på ett år..

jaja..

vemod..
Kommentera 8 st

Kommentarer
Nora
2007-11-10 - 21:59:21

Det du gjort är ju sjukt bra :)

Angelica
2007-11-10 - 22:06:11

svar: åh tack detsamma gumman=)

Anonym
2007-11-10 - 22:09:48

det du har gjort är ju jätte bra grejer! Och 26 är ingen ålder. Du har hela livet framför dig! :)

Thowe
2007-11-10 - 22:22:42

du ÄR konstnär ju! :) och du är så ödmjuk, som en bloggkompis ungefär. det lyser igenom :) & jag hoppas du får en underbar födelsedag imorgon! kramar!

Emma
2007-11-10 - 22:50:45

vilken fin bild :)

Sussi
2007-11-10 - 23:18:15

Nejmen 26 år är en riktigt bra ålder lovar jag :D Inte för att jag fyllt dom än men jag tror du kommer få ett kanonår! Grattis i förskott förresten! :D

Fin bild:) KRAM

Ulla
2007-11-11 - 06:07:13

Det kommer stunder i livet när man funderar över vad man gjort och inte gjort och om man fick leva om sitt liv...skulle man göra på något annat sätt? Det verkar som du gjort massor under året som gått. Fokusera på det positiva. Positiv energi föder nya positiva energikickar.

Carolin
2007-11-11 - 18:04:09

På det viset jag har "lärt känna dig" genom din blogg så ser jag dig inte som 26 jag heller :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: