GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

blow out the candles

2007-11-01 | 23:19:58 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-2819


(foto: jag själv)

Nepp, nu ska jag försöka krypa ned i sängen.
kanske är för lite sömn som är en bov i det ökade kroppsmåttsdramat?
Kommer ihåg för två somrar sen när jag 6 morgonar i veckan klev upp vid 05 varje morgon för att städa Ica..och då kanske jag la mig efter midnatt...ökade i vikt den sommaren..
Nu brukar jag lägga mig runt kl 01, kanske somna vid 02 (skitsvårt för att somna) och går upp mellan 07-08...fast det är ju inte direkt lite sömn...å andra sidan drömmer jag så mycket mardrömmar att sömnen aldrig känns välgörande..

Sen funderar jag på om jag ska sluta med mina springturer /joggingrundor...?
Har jag liksom tränat mig tjock(are)?
Kommer ihåg att för några år sedan så cyklade jag motionscykel nästan varje kväll plus promenader varje dag, åt inget godis ingen snabbmat inget onyttigt och jag gick upp massor i vikt..och inte i muskelmassa för jag såg bara riktigt chubbyhubby ut...så jag slutade tvärt och unnade mig godis och pizza och gick ner mer än vad jag gick upp..

Fan fan fan..
vad fan ska jag göra?

Orkar verkligen inte med att det nu varje dag måste bli ett megaprojekt att hitta kläder i garderoben som jag kan bära, som passar, som går på.
Och det är nog många av er som bara suckar och tycker jag är skitlöjlig..
Må så vara.
Men jag mår rent ut sagt skitdåligt på grund utav detta.
Kommentera 26 st

Kommentarer
Emelie
2007-11-01 - 23:24:33

Hoppas tankarna organiserar sig. Ibland har jag faktiskt oxå känt så med min träning. Att man inte går ner något... weird. Hur som helst. Kroppen nmår ju bra av motionen. Men viktigt att bara träna såpass mycket att man har motivationen! Försök att sova gott nu gumman! Kramar!!

zara
2007-11-01 - 23:24:47

cokefloat=glass i ett glas och sen häller du på coca cola, då blir det typ shake när det smälter...brukar dricka det utomlands...yummie..jag tror att sömnen kan vara en biddragande faktor...haha säger jag som sitter å skriver inlägg halv 12 på natten, lätt ironiskt..tips som jag har hört funkar är att dricka ett glas mjölk varje dag innan man somnar, då sätts ämnesomsättningen igång ordentligt på natten...kramis

Karoline
2007-11-01 - 23:25:53

fin bild!

Sofia
2007-11-01 - 23:29:56

Haha, du får komma och beundra när du vill! :)

Men du, dina mat- och träningsvanor låter lite skumma.. Gå upp i vikt av att röra på dig och ner av pizza..Skumt!
Kram!

Elin
2007-11-01 - 23:30:43

Tack detsamma.=D Jora, synd bara att han drog med sig så mycket blåst..=/

Maria
2007-11-01 - 23:33:45

Nepp, jag tycker inte du är det minsta löjlig. För alla "kärringar" (ursäkta uttrycket görls ;D) som sitter här och läser ägnar minst lika mycket tid åt att tänka på sin figur som du gör. Skillnaden min vän är att de gör de tyst, för de tror att det inte visar deras egentliga noja, men blir irriterade för att du pratar öppet om det eftersom de då kommer att tänka på att de själva egentligen är jäääkla nojiga över sig själva.
Women, you are BUSTED! ;)
För övrigt är det väldigt myspysigt med tända ljus, tihi :)
Ha det gott Anna, kram!

isis-fisis.
2007-11-01 - 23:37:56

vacker bild!

Maria
2007-11-01 - 23:38:59

Ps.
Jag höll på att glömma det viktigaste, HAHA!
Enligt min mening så stämmer dina teorier till hundra, höhö ;P
Kram!

Lenita
2007-11-01 - 23:54:26

förstår att det måste vara jobbigt detta med vikten. jag menar, vi tjejer har alltid kroppsideal man vill leva upp till. och är man inte nöjd med sin kropp vill man ju självklart ändra det. och jag förstår att det är jobbigt när som du säger inte är nöjd med din kropp och att du mår dåligt över det. har även jag varit/är i den positionen. men man går mycket upp och ner i vikt har jag fått lära mig, mycket beror ju på kroppen. andra har lättare för det och andra inte. men jag tycker att din kropp är fin på dom bilderna jag har sett! :) godnatt och kram! ps, jätte fin bild!

Tobias
2007-11-02 - 00:11:36

Svar: ja hon är riktigt het :D

InkGbo
2007-11-02 - 00:17:27

Kör i vind. Titta bort, sluta se, glöm bort o tänk. Ät som du vill, vad du vill när du vill. Testa. Det kan vara så du fungera. Tips från coachen: skippa allt kolsyrat, o allt man kan dricka med socker i.I övrigt go for it girl. Motionera när du verkligen vill. O inte på tid eller sträcka eller antal. Tills du/din kropp/din vilja säger "bah screw it" Bara testa ett tag o se vet ja. Kan som sagt vara så du är byggd o skapt.

InkGbopart2
2007-11-02 - 00:19:28

Älskade den ljusbilden.... SKA skaffa såna, o bli så förbannad om dom inte ser lika mysiga ut när jag släcker.

Tobias
2007-11-02 - 00:38:40

så mysigt med massa ljus!!

Pyngve
2007-11-02 - 00:47:37

Hmm, jag tror vi skulle kunna bena o reda ut detta. Om du har msn, adda mig ngn gång så kan jag ge tant pyngves råd ;) (jag e gammal snart,30 om 4 mån yaiks!)Kram!

sara
2007-11-02 - 02:00:26

du med gumman! :)

MOGI
2007-11-02 - 03:22:18

gonatt :D sussa sött!!

Linda
2007-11-02 - 06:32:36

Går jag och lägger mig senare än 22.00 är jag helt slut på morgonen... jag kräver visst mycket sömn!

Nancy
2007-11-02 - 06:36:55

Man går upp när man tränar, jag gick upp fyra kilo när jag började träna. Man bygger muskelmassa och bär på mycket vatten. Slutar man träna så går man "ner" men egentligen försvinner bara vattnet och musklerna. Det gäller att deffa när man väl byggt lite muskler! ... Så alltså, om man tränar och äter onyttigt så kommer man att "gå" upp i vikt för man ökar i muskler och stagnerar i sin viktnedgång och använder inget av sitt fett... Och för lite sömn är inte bra heller :)

Malin
2007-11-02 - 07:23:08

Hej käraste Anna!
Tiden rusar, jag har haft fullt i skolan de senaste dagarna. Igår var jag hemma halv åtta, lade mig halv tio. Man blir trött av konstnärligt arbete också, faktiskt. Fast det vet nog du lika väl som jag. :)

Sitter idag vid min nya dator och kollar in nätet för första gången. Ska strax iväg igen, till skolan.

Allt är bra på min sida av världen, och snart vankas det födelsedag..ja.
Hoppas att du får en bra dag Anna! Puss från mig!

Monica
2007-11-02 - 08:43:40

Tränar du styrketräning?! Om inte, testa! Det är kanon för att gå ner i vikt, många tror de ska bli stora av det mend et är ju väldigt svårt, speciellt för kvinnor. Muskler bränner fett, även i vila, men det är ju kanon hihi :D

Sofia
2007-11-02 - 09:28:02

Anna-darling! Sömnen har absolut inverkan på vikten! OCH på allmäntillståndet i övrigt, som ju också påverkar vikten.
Tycker absolut inte att du ska sluta röra på dig, men kanske ändå försöka få mer sömn? Har du provat Valerina? Kan vara nåt för dig.

Ha en fin dag!
KRAM!

Linda
2007-11-02 - 09:29:22

Har samma problem, minns inte om de va dej jag skrev de till en annan gång men i af så går jag oxå upp när jag tränar trots att jag inte äter så mkt onyttigt. Satte igång ordentligt med träningen nu i höstas i vips gick jag upp några kilo, inte så skoj men samtidigt så äter jag mer mat nu än innan så det beror väl på det förmodligen. Man blir ju mycket mer hungrig när man tränar och rör på sej. Det finns ju dietister man kan kontakta och få tips och råd, det kanske vore något? Eller varför inte prova på någon form av gruppträning? Spinning rekommenderar jag varmt, riktigt slitigt men skoj. Ha en underbar fredag!!

issa
2007-11-02 - 10:24:42

gud jag vet va du menar gumman!när jag tränade o va duktig då vägde jag mer än jag gör nu,när jag bara slappar och går typ 2 promenader om dan(men det är också ALLT) det är väl musklerna antar jag. men kul känns det inte. det enda rådet jag har det är att strunta i vågen! jag har totalt slutat väga mej, det ger bara ångest. kram på dej!

Malin
2007-11-02 - 14:38:10

Hoppas att du hamnar på bättre tankar snart.. Det är verkligen skitjobbigt o tänka så. Jag tycker du är as tuff iallafall! Och det vet jag fler som tycker.. Kram!

elin
2007-11-02 - 15:38:20

men herregud kvinna , du har skitfin kropp ju! du behöver verkligen INTE gå ner i vikt, du har superfina kvinnliga kurvor. & det betyder inte att du är tjock. men, ett tips ändå, ta promenader varje dag & testa att bara fika nångång i bland. hoppas det känns bättre snart, kramar!

ronnie
2007-11-02 - 17:42:27

vill du ha ett töntigt expertråd från en jävla anorektiker...

här kommer det...

ät mer mat, hoppa aldrig över måltider, ät var tredje timme minst och håll förbränning, energinivå och blodsockret i balans...

det är skitsvårt att hitta sin rytm och man mår så jekla mkt bättre när man fattat hur ens kropp funkar...

jag tycker inte du ska banta...jag tycker du ska må bra...och det kan man genom att äta rätt...i can show you how...men bara om de e på rätt sätt liksom..inget självhat och massa destruktivt trams med i bilden...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: