GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

te och kaffe och en Daim Cappucino

2007-05-13 | 21:17:38 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-1486

Har varit en bra dag hittills!
I eftermiddags trotsade jag och mamma de grå molnen och begav oss ut med varsitt paraply för söndagspromenad. Vi hann inte långt innan första omgången med ösregn kom , men det var ju bara att fälla upp the umbrellas - mamma ett snyggt hundtandsmönstrat och jag ett rosa med vita blommor. Vi fortsatte gå med glatt humör och jag med stora solbrillor framför ögonen...lekte kändis eller nåt..*weirdo*.
Dock började det blåsa kraftigt ett tag i motvind i regnet så vi satte oss en stund och myste i en busskur.
Efter en stund spatserade vi vidare.

I kiosken köpte vi te och kaffe och en Daim Cappucino samt två punschpokaler ( spritfylld pralin). Vi svängde förbi muséet på vägen hem och jag hade sålt än fler vykort på utställningen - yey!

Väl hemma gick musten ur mig och jag kände mig småkrasslig. Vilade och ritade en stund innan Lovely Li ringde och det var dags att följa med henne för ett, än så länge hysch hysch, fotoprojekt...Det blev en hel del schyssta bilder....en del visar jag upp i nästa inlägg.

När jag kom hem efter 2 timmar "ute på fältet" så stod Stefan vid grillen och spisen och hade hackat massa grönsaker till mig. Jag värmde gårdagens couscouswok och grillade två Hälsans Köks grönsaksbiffar...dock är det nåt fel med aptiten fortfarande...eller choklad och frukt är inga problem..men mat näe..två tuggor av biffarna, fast all wok ( dock inte mycket) och det mesta av grönsakerna..

Nu ska jag dricka te och plöja igenom dagens fotoskörd!
Kommentera 5 st

Kommentarer
Malin
2007-05-13 - 21:26:21

Fotoskördar är aldrig fel darling! :)
Hoppas på en någon dag här i veckan jag, om jag orkar ge mig ut på fotoskördspromenad vill säga. :)

Krams

Helena
2007-05-13 - 21:28:02

Jag skulle också gå en sväng på stan och titta efter skor. Tyvärr började det regna här också, så vi gick och tog en latte ( oh ljuvliga dryck) och nu är det en lugn kväll med te och inspelade avsnitt av OC.Sov gott! Kram!

Anonym
2007-05-13 - 21:35:18

dendär maten, MUMS!;D

Anna
2007-05-14 - 09:06:18

anonym: Mmm mummigt it was!

Denise
2007-05-14 - 19:29:34

härlig bild! =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: