GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Latte, akvarellminnen och pyjamasbyxa

2007-05-14 | 09:39:51 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1488


Måndag morgon..när jag vaknade..ganska mycket senare än vanligt...
Hmm jag har varit ganska morgontrött den senaste veckan..inte alls hoppat opp med pigghet i ögon och ben klockan 7 eller lite innan, när Stefan åkt iväg till jobbet. Åh nej, istället ligger jag kvar och sussar som en liten varm spädgris till nästan nio...Gahh får ju nästan panik om jag sover längre än 8 ju..vill komma igång tidigt med dagen..
Men men..kroppen kanske behöver lite mer sömn än vad jag gett den det senaste.
 Grågråttgråttigast väder ute, men i alla fall uppehåll för tillfället...Ska försöka komma ur pyjamasbyxan strax och bege mig ut på en promenad och få in syre i skallen.

Ska bara dricka upp latten..och måla lite till...rita...teckna..
Här ovan , med morgonens latte syns en akvarell jag målade en ljum sommarkväll i mina föräldrars trädgård minns jag..det var lummigt och grönskande grönt och så in i helvete jäkla myggigt!
..och jag som är allergisk mot mygg..ja alla sorters insektsbett och stick..det är det enda som är jobbigt med sommaren.
Kommentera 6 st

Kommentarer
Ofelia
2007-05-14 - 09:53:09

Kul att kunna måla eget i akvarell. Det har jag inte gjort den typ... dagis? :´(

Btw, är bara lite nyfis: tidigare käkade du enbart Nutrilett bars. Sen tipsade jag dig om att Naturdiet var göttigare. Och nu syns bara sistnämnda i din blogg; slump eller tog du till dig just mitt specifika tips? *ärad i sånafall* ;)
Nä. Det är nog bara en slmup, men iaf.

Fan. ivet suger getpung. Vad ska man gÖÖÖÖÖÖra? Jag har lust att ha ihjäl någon eller åtminstone lära mig hacka, så jag kan ha lite kul med SÄPOs sida eller nåt....? Aaaargh.

Pusspuss.

Malin
2007-05-14 - 09:57:15

Va mysigt det lät..måla akvarell i en lummig trädgård..såna bilder borde du ha på väggen, som minner om så fina stunder.

Tack för din kommentar förresten, du är så snäll och generös med komplimanger. :)

Puss

Ofelia
2007-05-14 - 10:03:38

Det finns finfina bars att beställa hem på typ www.bodystore.nu
Finns mkt fint där öht. Sånt man inte hittar annat än i mkt välsorterade hälsokoster (som jag gissar att det inte krylar av i Tidaholm). Det är svenskt och de tar faktura. Och de har Atkins. ;)
Idag? Jag tänkte lära mig hacka, sa jag ju? ;D
Nääää... :(

Sweet Sabine *
2007-05-14 - 10:05:48

Är dom där naturdietsakerna goda?
Jag gillar att dina bilder på dina latte's alltid är så underbara..
Nu måste jag gå å göra en åt mig själv!

Ha en bra dag.
Kram

Ofelia
2007-05-14 - 10:13:18

Nä. Mitt kära ritbord ligger och stirrar surt på mig. Jag tror det känner sig sviket.
Men min livssituation (som jag undviker i bloggen ;) har inte direkt bidragit till att jag känt för att nyttja det... vilket jag kanske borde? Bra självhjälpsterapi kanske? Fan.
Får sätta igång med lite mer streckgubbeprojekt dårå. ;D


aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh. *frusterad*

Sofia*
2007-05-14 - 13:30:48

"Grågråttgråttigast" är nog årets sötaste "ord" hittils ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: